Tips/erfaring rundt søvn

Tinemp

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Jeg sliter med å få frøkna til å sove i senga om natta. Kan fint sove der i flere timer på morningen/formiddagen men det er helt umulig å få lagt hun fra seg om natta. I natt har vi sovet på sofaen og hun ligger oppå meg, da sover hun i mange timer i strekk.

Har tenkt at hun kanskje ikke vil ligge på ryggen i flere timer pga smerter, men er det ikke litt rart at hun gjør det på dagtid da? Har vurdert å ta hun med til manuellterapeut, men hvis hun har låsning så har hun vel det hele tiden?

Vi hadde en periode før jul på nesten 2 uker der hun sov 5-6 timer om natta, men det et det helt slutt på. Nå er hun ofte våken etter amming rundt kl.3-4. Hun sovner nesten når vi bærer på henne men ikke helt. Hun gråter til innimellom så det virker som det er noe som plager henne. Vi trodde det var magen så vi begynte med minifom så nå virket det ikke som det er noe problem, men det virker fortsatt som det er noe som gjør at hun ikke klarer å sovne helt.

Noen som har tilsvarende erfaringer eller har tips å komme med? Hadde vært veldig deilig å få sovet i senga igjen, og kunne sove i en behagelig stilling uten baby oppå :rolleyes: Hun er 7 uker nå

Min hadde to slike netter bare p jeg var helt vrak så føler med deg..
Løsningen her ble en koseklut som lukter masse av meg :) hadde den med meg i senga til og med Hehe :p
La han å i vogna når det var verst slik at han fikk sove godt på natta . Sikkert ikke det lureste men det funket her :)

Er sikkert luftplager. Tar tid her også. Sovner gjerne på sofa også bærer vi han ned. Hvis gan er verdig våken når vi går ned, vil han ikke legge seg alene. Da blir d hylgrått og byssing lenge. De er slitne om kvelden og kanskje litt overstimulert er min tanke..

Min hadde to slike netter bare p jeg var helt vrak så føler med deg..
Løsningen her ble en koseklut som lukter masse av meg :) hadde den med meg i senga til og med Hehe :p
La han å i vogna når det var verst slik at han fikk sove godt på natta . Sikkert ikke det lureste men det funket her :)

Bedre å sove i vogna enn oppå meg på sofaen tenker jeg da :happy:
Det mest frustrerende er at det ordnet seg i 2 uker også er vi plutselig tilbake til søvnløse netter igjen..

Har det helt likt, og sånn har det vært lenge er jeg redd! Han sover med meg i senga om natten men det tar lang tid å få han til å roe seg. Så kan han fort sove fra 0300-11:00, med et par, tre amminger. Om dagen sover han enda mer!Jeg fikk lettere lagt han uten meg/i redet da jeg begynte å legge ham på siden....men om natten er det som at han er så trøtt at han nekter å ligge i redet eller på rygg uten at han har sovnet i armene mine og er helt utslitt/mett.

Jeg har også begynt å gi flaske mme de verste dagene når han nekter å slå seg til ro. Han virker fortsatt sulten og jeg fullammer. Helsesøster var veldig støttende der. Og det ser ut til å virke, men det betye IKKE at han gidder sove alene i sin seng/redet hehe. Blir fortsatt samsoving med meg gitt...
Skal til manuellterapeut i morgen- vil sjekke at det ikke er låsninger siden han hater å ligge på ryggen.

Bedre å sove i vogna enn oppå meg på sofaen tenker jeg da :happy:
Det mest frustrerende er at det ordnet seg i 2 uker også er vi plutselig tilbake til søvnløse netter igjen..
Ja det er jo det :) ville ha prøvd :) hadde bare vogna inne på rommet :) veldig greit :)

Prøv å la henne ligge på siden? Mi sover ikke på rygg, bare i vogna.. Ellers ligger hun på sidene om natten og dupper en del på magen på dagtid (under oppsyn) ..

Prøv å la henne ligge på siden? Mi sover ikke på rygg, bare i vogna.. Ellers ligger hun på sidene om natten og dupper en del på magen på dagtid (under oppsyn) ..

Legger du en dyne eller noe på den ene siden sånn at hun ikke ruller tilbake på ryggen?

Titter innom fra oktober-forumet da jeg hadde termin 29.okt men fødte 2.nov :)

Babyen min har hele tiden nektet å ligge på ryggen. Hun har hele tiden sovet på siden, og de første ukene hjemme slet vi veldig med at hun ikke ville sove selv. Hun sovnet oppå oss, men når jeg la henne i redet våknet hun. Hun sover alltid på magen oppå oss, så jeg begynte å legge henne på magen i redet. Da sov hun endelig! På natten har jeg fått henne til å sove på siden, men hun trenger å ha det litt lunt rundt seg så da pakker jeg dynen godt rundt henne. Hun sovner mens jeg gir henne mat, men når jeg legger henne i senga vil hun suge på noe. Hun vil ikke ha smokk så jeg gir henne flaska i senga og da sutter hun på den til hun sovner. På dagtid får jeg henne fortsatt ikke til å sove på noen annen måte enn magen, men skal prøve å legge henne på siden i vognen og bygge opp med tepper slik som på natten så kanskje hun klarer det da. Liker ikke så veldig godt at hun ligger på magen. Har bestilt noen andre typer smokker også, tror det blir lettere for henne å falle til ro hvis hun klarer å ta smokken. Virker som hun også liker å ha en "koseklut", "neseklut" :)
Syns det er rart hun ikke vil sove eller ligge på ryggen så jeg hadde henne hos manuellterapaut i går. Hun fant ingen låsninger men hun er litt ustabil når hun ligger på rygg slik at hun ikke klarer å falle til ro og slappe av. Skal dit igjen om noen uker for noen avspenningsøvelser på ryggen.

Vi går forresten på soverommet en halvtimes tid før hun skal sove. Da har vi det mørkt og litt kjølig og hun har fått på pysjen før vi går opp. Vi bruker alltid den samme sengen til henne om natten og den bruker vi ikke om dagen. Det er akkurat som om hun har begynt å skjønne at når hun blir lagt i den så er det natta. Når hun blir lagt i den skal hun alltid opp et par turer for påfyll av mat før hun sovner med flaska i munnen. Bruker varmeflaske i senga da får hun følelsen av å ligge inntil noe. Hun sover da i 7-8 timer stort sett :)

Det virker jo som hun har natt om dagen da siden hun sover så godt da at du kan legge henne "hvor som helst". Min har hatt det sånn siden fødsel, men har klart å flytte det til kl 2 nå så da tar han natt faktisk og sover fra 2 til 12:30 ca og bare våkner 2-3 ganger for å spise. Av og til kan han ha en våkenperiode i 9-10 tiden. Før tok han natt mellom 4-6. Det var slitsomt. Min kan ligge våken i sengen å sovne selv da, så det var det jeg gjorde. La han mett, tørr og trøtt. Kunne ta opp mot en time før han sovnet.
Om dagen sover han sånn som du beskriver her. Umulig nesten å legge fra seg. Så jeg har starter litt samme taktikk som jeg tok om natta. Legger han mett, tørr og trøtt. Det blir protester, og da bysser jeg han og legger han ned igjen. Han sovner tilslutt.:) klaging er greit, skriking ikke. Man hører forskjell.:)
Jeg føler at min baby er veldig klar for å få gode rutiner på å sovne i fred og ro selv. Han blir ofte mer irritert når han ikke får sove og jeg holder å med han.

Han ligger på lammeskinn forresten!:) lunt og godt. Også har han en kjent uro over sengen.

Har prøvd med varmeflaske, får i hvert fall lagt hun ned men hun sover ikke lengre enn maks en halvtime.

Leste litt på ammehjelpen i går om overproduksjon av melk og har en mistanke om at det som er problemet. Hun var roligere rundt jul, men da var jeg mer stresset og lakk mindre melk så da har hun nok ikke fått i seg for mye formelk. Prøver metoden dems nå for å redusere melk, pumpet "tomt" i går kveld og lot hun amme etterpå, i natt sov hun fra 1 til 7 :happy:

Håper at når melkeproduksjonen regulerer seg så faller ting mer på plass, også skal jeg prøve de tingene dere har fått til å funke :happy:

Så bra at det funket da :D håper det fortsetter sånn :D

Litt spent på om det funker i natt. I går fikk hun jo amme fra to "tomme" bryst, men i dag får hun jo formelk og bare et bryst..

Back
Topp