tips: drikk biola

bibibi

Betatt av forumet
det forebygger nemlig eksem og allergi hos barnet :)
uansett om dere er utsatt eller ikke er det veldig lurt for alle kan få allergi og eksem selv uten det i familien fra før :)

Jeg elsker den solbær/vanilje biolaen og drikker minst 1 glass hver dag! Gjorde det med storebror også :)

Hadde heller ikke noe sopp eller urinveisinfeksjon i svangerskapet og noen mente at biloa også forebygget det.. (vet ikke om det stemmer altså) :)
 
Jeg får desverre ikke drikke biola, iallefall ikke enda... Jeg er under uttesting for laktoseintoleranse, og skal derfor ha 0 melkeprodukter, :-/
 
jeg drikker biola for jeg er så vanvittig treig i magen! om det også hjelper for andre ting så er det jo bare positivt det også! :))
 
Sist jeg var gravid så ble det sagt at man helst ikke skulle drikke biola før siste trimester! Jeg blir sprø jeg :p
 


TulleHøna skrev:
Sist jeg var gravid så ble det sagt at man helst ikke skulle drikke biola før siste trimester! Jeg blir sprø jeg :p


åååå? hvorfor ikke?

jeg har jo eksem å hvis det hjelper mot eksem synes jeg det hørtes flott ut, men tar ikke sjanges på at det skal skje noe med spiren
 
Ett glass Biola til mor daglig – fra svangerskapsuke 36 til 3 måneder etter fødsel – nesten halverer forekomsten av eksem hos barn opp til to års alder. 
 
Dette er hva biola har skrevet på hjemme siden sin:

"Ja, gravide kan trygt bruke Biola. Biolabakteriene inngår som en naturlig del av vår bakterieflora i tarmen og tas ikke opp i kroppen. En sunn flora bidrar til å oppretholde en god magefunksjon, og styrker forsvaret mot uønskede bakterier og virus i fordøyelsen."

http://biola.no/sporsmal-og-svar/kan-gravide-bruke-biola

Men om det hjelper på eksem når man drikker det tidlig i svangerskaet vet jeg ikke :) men gravide kan drikke det får å regulere magen :) å det er enda godt! ;) for jeg plages med veldig hard mage nå :/
 


dirfloS skrev:
Ett glass Biola til mor daglig – fra svangerskapsuke 36 til 3 måneder etter fødsel – nesten halverer forekomsten av eksem hos barn opp til to års alder. 



Ja det er det vi fikk høre sist! Hvorfor vi ikke skulle ha det før det, vet jeg ikke
 
Man kan vell drikke det før, det er vell bare fra uke 36 det er bevisst at det har effekt da :)
(jeg fikk storebror i uke 37 så hadde jo vært dumt hvis jeg ikke begynnte med det før uke 36) :)

Jeg har ikke lest så mye om det selv..bare husker fra sist at jeg fikk beskjed om å drikke det siden jeg har eksem,..

Og så tenkte jeg å tipse dere om det dA :D
 


TulleHøna skrev:


dirfloS skrev:
Ett glass Biola til mor daglig – fra svangerskapsuke 36 til 3 måneder etter fødsel – nesten halverer forekomsten av eksem hos barn opp til to års alder. 



Ja det er det vi fikk høre sist! Hvorfor vi ikke skulle ha det før det, vet jeg ikke

Kanskje fordi Biola inneholder en del sukker, noe man helst ikke skal ha for mye av i siste trimester.. men man får høre så mye rart og det endrer seg stadig :)
 
Back
Topp