Tips barnesete 9kg + (2-4000)

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Noen som har tips til et godt barnesete i denne klassen på budsjett?

Bruker i dag besafe izi kombi, men det begynner å bli utgått på dato samt mangler en del. Ikke sitter han godt i det heller. Sitter rett opp og ned fordi om setet er tiltet, så når han sovner så detter hodet frem hele tiden.

Ønsker et sete der han sitter godt, og hodet ikke faller ned hver gang han sovner :)

Tips? Gjerne om noen vet om kampanjer eller tilbud rundt om!

Noen som har tips til et godt barnesete i denne klassen på budsjett?

Bruker i dag besafe izi kombi, men det begynner å bli utgått på dato samt mangler en del. Ikke sitter han godt i det heller. Sitter rett opp og ned fordi om setet er tiltet, så når han sovner så detter hodet frem hele tiden.

Ønsker et sete der han sitter godt, og hodet ikke faller ned hver gang han sovner :)

Tips? Gjerne om noen vet om kampanjer eller tilbud rundt om!
Har britax two way elite. Rimelig og bra :-D

Hvor gammelt, langt og tungt er barnet?

Vi har Britax MaxWay (9-25 kg) som primærsete til vår jente på snart 4, 18 kg og 106 cm. Der sitter hun greit, kan sove i setet uten at hodet ramler for mye ned, og klager sjelden på komforten (bortsett fra nå i helga på tur til Gøteborg). Det koster i underkant av 3000 kroner som regel, hender det er på salg noe rimeligere. Kan monteres i midten så det er plass til to voksne komfortabelt ved siden av, men da blir beinplassen mindre. Under montering kan man justere hellingen så det passer til barnets alder og gir enten bedre sovestilling eller bedre beinplass. Beltene justeres sammen med nakkestøtta, jekkes bare opp og ned etter hva som passer.

Har også et Britax Two Way Elite (9-25 kg), der sitter hun greit, særlig på korte turer, men har hørt noen si det er hardt så de får vondt i rumpa på langtur. Det har ikke støttebein og må lenes mot setet foran, som kan gjøre det upraktisk hvis forsetet må justeres ofte. Klarte ikke montere det i midten på noen trygg måte i min bil. Det er dog veldig rimelig. Kan monteres forovervendt selv om jeg ikke vil anbefale det, men f.eks inne på fly kan det være praktisk. Monteringen kan justeres slik at det vokser med barnet, men jo rettere i ryggen det plasseres, jo mer henger selvsagt hodet forover. Beltene må tres på nytt for å justere høyden. Koster rundt 2000 kroner, men f.eks lekmer.no har det ofte på tilbud helt ned i 12-1500 kroner.

Hvor gammelt, langt og tungt er barnet?

Vi har Britax MaxWay (9-25 kg) som primærsete til vår jente på snart 4, 18 kg og 106 cm. Der sitter hun greit, kan sove i setet uten at hodet ramler for mye ned, og klager sjelden på komforten (bortsett fra nå i helga på tur til Gøteborg). Det koster i underkant av 3000 kroner som regel, hender det er på salg noe rimeligere. Kan monteres i midten så det er plass til to voksne komfortabelt ved siden av, men da blir beinplassen mindre. Under montering kan man justere hellingen så det passer til barnets alder og gir enten bedre sovestilling eller bedre beinplass. Beltene justeres sammen med nakkestøtta, jekkes bare opp og ned etter hva som passer.

Har også et Britax Two Way Elite (9-25 kg), der sitter hun greit, særlig på korte turer, men har hørt noen si det er hardt så de får vondt i rumpa på langtur. Det har ikke støttebein og må lenes mot setet foran, som kan gjøre det upraktisk hvis forsetet må justeres ofte. Klarte ikke montere det i midten på noen trygg måte i min bil. Det er dog veldig rimelig. Kan monteres forovervendt selv om jeg ikke vil anbefale det, men f.eks inne på fly kan det være praktisk. Monteringen kan justeres slik at det vokser med barnet, men jo rettere i ryggen det plasseres, jo mer henger selvsagt hodet forover. Beltene må tres på nytt for å justere høyden. Koster rundt 2000 kroner, men f.eks lekmer.no har det ofte på tilbud helt ned i 12-1500 kroner.

Ikke den største krabaten. Han fyller straks 2 år, og er 11kg og 88 cm lang ca :-)

Har sett på britax to way elite, men trodde det var med støtteben der også. Da må jeg kanskje kikke etter noe annet. Passasjersete bruker nå egentlig å stå helt bak på samme plass da, så sånn sett er det ikke noe problem. Jeg får ta meg en tur ut på reflex og prøve litt i bilen :-)

Prøve i bilen er alltid kjekt ja. Ta gjerne med ungen også for å prøve hvordan han sitter. Finnes ekstra nakkestøtte til Two-way så den blir omtrent som på maxway visstnok.

Britax maxway er et godt sete med god plass som tar liten plass, er rent bakovervendt, plussgodkjent og rimelig :)

Bilstoldager på barnas hus fra i dag og noen dager utover i juni! Masse stoler som var satt ned i pris.

Har ikke noen seter jeg anbefaler dessverre, bruker selv cybex sirona, men jenta mi er bare ett år, så vet ikke hvordan setet er om en stund :)

Har du isofix? Da ville jeg kikket på Cybex Sirona - tilbud nå på barnas hus
Har setet selv til min gutt på 20 mndr 90 cm og 13 kg og han sitter kjempe godt, sover godt også , stolen kan brukes både mot og med kjøreretningen , bakovervendt med seler, forover vendt med mage pute (medfølger ) dog er bakovervendt anbefalt og det er også da setet er tryggest ....

Vi har setet i en småbil og man sitter helt greit forran

Min gutt sitter bakovervendt

Last edited:
Back
Topp