Tips ang utdrikkningslag...

MetteJ

Gift med forumet
Augustmødrene 2014
Må fjerne dette just in case [8D] Takk for tips alle sammen! [:D] Har en ide om hvordan vi skal gjøre det nå så håper dette blir bra. Mamma likte mange av ideene deres hvertfall [:D]

Fant forresten denne siden; http://www.utdrikningslag.no/ om det er andre som trenger tips [:D] Stod mye bra der [:)]

var et utdrikkningslag i fjor og da var vi først på spa, så rett hjem til forloveren og koste oss og drakk masse [8D]
vi ga en gave, så skulle bruden tippe hvem det var fra.. så da måtte vi jo gi noe så hu skjønte at det var fra oss...

ellers så kan dere finne noen bilder, så må hu fortelle hva som skjedde.. bilde fra en tur el no hvor hu kansje drit seg ut litt eller no..

Jeg har gitt gave på alle utdrikkningslag jeg har vært på. Den ene jeg var på hadde ikke de andre tenkt på gave en gang, mens de andre hadde alle. Så kan jo være lurt å avtale, eller minne på de andre som skal bli med at det skal evt skal gis en liten gave [;)]

Vi hade ikke gave, men vi betalte 300 kr hver for det som vi hadde arrangert for søstra mi.. utdrikningslage hennes hadde hun photoshoot, hun fikk synge på studio (sang inn en sang på cd som vi spilte i bryllupet hennes ) laga ei bok til henne om hvordan hun og mannen møttes osv... Satt a i en rundkjøring med et skilt som det sto: tut så drikker brura :)

I det andre jeg var i så sendte vi henne inn på butikken med en handleliste, hun fikk bare lov til og finn de varene i kurgen til de andre som var i butikken :P ( det er noe av det morsomste jeg har vært borti ) Ikke så gøy viss du møter på noen som blir sint da.. Så sto hun utanfor butikken og spurte mannfolk som gikk forbi om hun fikk klippe av lappen bak på boxerne :P ( lappene skulle hun bruke som drikkebong på kvelden :P så gikk hun hele sentrum gata med svømmeføtter[8D]

Heidi10; Ja spa hadde vært noe men har ikke det i nærheten [&:] Hun er ikke typen som driter seg ut da så er ikke så mye bilder av det [8D]

Jean08; Ja tror det er lurt å avtale om vi skal gi en liten gave eller ikke. Får høre med mamma om hva hun syns [:)]

lenamamma90; Søstra mi er 35 da, snart 36 så vi vil ikke ha ett utdritingslag men utdrikkningslag [8D] Det med rundkjøring er helt uaktuelt, hadde hun aldri gått med på. Dessuten har vi ikke rundkjøring i bygda [X(] I og med at det er ei lita bygd så vil hun nok ikke gjøre så mye rart ute blandt folk [8D] Alle kjenner alle, rykter sprer seg som ild i tørt gress.

Tar i mot flere tips om noen har [:)]

ORIGINAL: MetteJ

Heidi10; Ja spa hadde vært noe men har ikke det i nærheten [&:] Hun er ikke typen som driter seg ut da så er ikke så mye bilder av det [8D]

Jean08; Ja tror det er lurt å avtale om vi skal gi en liten gave eller ikke. Får høre med mamma om hva hun syns [:)]

lenamamma90; Søstra mi er 35 da, snart 36 så vi vil ikke ha ett utdritingslag men utdrikkningslag [8D] Det med rundkjøring er helt uaktuelt, hadde hun aldri gått med på. Dessuten har vi ikke rundkjøring i bygda [X(] I og med at det er ei lita bygd så vil hun nok ikke gjøre så mye rart ute blandt folk [8D] Alle kjenner alle, rykter sprer seg som ild i tørt gress.

søstra mi er nesten like gammel ; ) Men jeg bare kom me tips og mine erfaringer, dere finnr nåkk ut hva om blir best :)

Jeg skal også arrangere utdrikningslag i sommer. Skal ha det i Oslo (jeg bor i Trondheim), så det er min utfordring. I dette tilfellet er bruden 38, så hun vil heller ikke ha utdritningslag.

Vi skal ha den pakkeleken Heidi10 nevner. Det kan jo være koselig å ha for dere også? Enkel å arrangere + trenger ikke å være dyr. I tillegg har jeg tenkt å lage en fotobok med bilder fra dagen.

Vi skal enten på spa eller dansekurs, eller begge deler. Hvis det er fint vær tenkte vi å ha fotoshoot i en park.

Fotoshoot av bruden + resten av gjengen kan jo være koselig? Kanskje dere vet av noen som kan komme en times tid å ta koselige/morsomme bilder?

ORIGINAL: lenamamma90

søstra mi er nesten like gammel ; ) Men jeg bare kom me tips og mine erfaringer, dere finnr nåkk ut hva om blir best :)

Setter pris på at du kom med tips, folk er jo forskjellige og jeg tror ikke det hadde vært noe for søsteren min. Det med boxere var litt gøy da men da må vi ut av huset/hytta og vi vil holde oss inne [8D] Takk uansett [:D]

ORIGINAL: MarteA

Jeg skal også arrangere utdrikningslag i sommer. Skal ha det i Oslo (jeg bor i Trondheim), så det er min utfordring. I dette tilfellet er bruden 38, så hun vil heller ikke ha utdritningslag.

Vi skal ha den pakkeleken Heidi10 nevner. Det kan jo være koselig å ha for dere også? Enkel å arrangere + trenger ikke å være dyr. I tillegg har jeg tenkt å lage en fotobok med bilder fra dagen.

Vi skal enten på spa eller dansekurs, eller begge deler. Hvis det er fint vær tenkte vi å ha fotoshoot i en park.

Fotoshoot av bruden + resten av gjengen kan jo være koselig? Kanskje dere vet av noen som kan komme en times tid å ta koselige/morsomme bilder?

Photoshoot hadde kanskje vært gøy, men er bare en fotograf i den bygda og hun er litt sær [8D] Kommer til å bli tatt masse bilder uansett da. Syns dette var vanskelig [&:] Fotobok kan jeg lage, men det blir da i ettertid. Må jo ha noe å gjøre på selve festen, blir kejdelig om vi bare sitter der [8D]

Jeg liker gave man skal gjette hvem som gir. Så får hun en utfordring! ;)

Photoshoot hadde kanskje vært gøy, men er bare en fotograf i den bygda og hun er litt sær [8D] Kommer til å bli tatt masse bilder uansett da. Syns dette var vanskelig [&:] Fotobok kan jeg lage, men det blir da i ettertid. Må jo ha noe å gjøre på selve festen, blir kejdelig om vi bare sitter der [8D]

Trenger ikke fotograf, bare noen som er ganske flinke til å ta bilder? :) Tror dette hadde vært koselig. Ute hvis det er fint vær, hvis ikke inne :)

Hva med pakke-/gjetteleken da? Tar ei stund og er koselig.

Hvis dere kun vil være hjemme... lån singstar eller wii eller noe sånt :p sikkert gøy etter noen glass vin :)

I ei bygd er det alltids nokon som kjøyrer motorsykkel, så kanskje ho kunne fått seg ein fin liten tur?[:)]

ORIGINAL: Ametyhst

I ei bygd er det alltids nokon som kjøyrer motorsykkel, så kanskje ho kunne fått seg ein fin liten tur?[:)]

Blir i såfall fra der hun bor og hjem til mamma/hytta. Hun kjører selv men solgt sykkelen, hun har kjørt norge på kryss og tvers og til danmark og vært på utallige treff så vet ikke om det er så veldig stor stas. Men er jo lenge siden da så om vennina hennes hadde hentet henne hadde det sikkert vært gøy [:)]

I utdrikkningslaget til søsteren min(35år) i fjord var vi først på et ridesenter, hun var veldig interesert i hest da hun var fjortiss!! Deretter hadde vi lunsj i en park, med sandwicher, noe godt å drikke og jordbær og champanje etterpå! Så på ettermiddagen og utover kvelden var vi alle samlet i galleriet til forlover'n hennes og hadde pakkeleken og spiste pizza m/ god drikke i alle glass. Vi hørte på musikk fra da hun var "ung" og danset og sang ut i de sene nattetimer.
Det ble tatt maaaange bilder hele dagen og disse ble satt inn i en album hvor alle hadde skrevet en hilsen til henne. Alle sammen hadde også gravd frem gamle bilder fra hele oppveksten hennes, som vi også limet inn. Denne albumen fikk hun på bryllupsdagen og hun ser i den titt og ofte og som hun sier, hun blir like rørt hver gang!

Søsteren min er ganske stille og rolig, så vi visste at hun absolutt ikke kunne taklet et utdritingslag, så derfor satset vi på en rolig og koselig dag. Og det slo ann for henne i allefall[;)]

(Vi hadde tenkt å ha en fotoshoot, sminke henne og dra litt rundt om kring å ta bilder av henne, men vi kom aldri så langt, hehe!)

Flere av dere har kommet med tips om bilder og album, vi kommer nok ikke til å ha photoshoot men å ta bilder vi har fra henne oppover oppveksten og fra den festen å lime inn i album og skrive en hilsen høres kjempe bra ut [:D]

Eg var forlover for noken år sia.. Da var vi i Oslo... Vi laga middag sammen heime hos brura (hadde alliert meg med forloveden henna), for det var så vanvittig med allergier, dietter og generelle særheter. Vi laga "tapasaktig" mat, så alle fann noke dei likte...
ellers var vi hos fotograf og tok masse bilder. Av dette laga vi fotobok.. Bruda seier at dette var hennes favorittgave i heile bryllupet... [:)] Man kan gjere det masse billigere enn vi gjorde da, trenger ikkje fotograf liksom :)

Lykke til, håper det blir en minneverdig kveld!

Fotoalbum med hilsen i er et kjempekoselig minne! [:)]

Forslag til inneaktiviteter:
- Pakkeleken (Alle har med en liten gave hver og så må bruden gjette hvem den er fra)
- Quiz (Spør brudgommen om diverse spørsmål fra oppvekst osv, så må bruden svare. Dere kan evt filme brudgommen mens han svarer, så kan dere spille fasiten for bruden og hele laget...)
- Hjemme-Spa (kanskje dere kan få en massør, negledesigner eller noe fra bygda komme til hytta og gjøre litt stas på bruden?)
- Singstar o.l.

Forslag til uteaktiviteter:
- Rebusløp
- Pil og bue etc leker. Kanskje bruden kan få en shot i straff/beløning hvis hun gjør det dårlig/bra

Det er litt gøy å gjøre noe ut av hentinga synes jeg. Motosykkel høres jo helt i blinken ut for henne!

Rosa champagne synes jeg er obligatirisk hehe [;)] Og et diadem med brudeslør er søtt og gøy uten at det blir for mye utdriting.

Pizza fra pizzasjappa hørtes bra ut synes jeg. Evt reker og hvitvin hvis hun liker det. (Passer ikke så bra med negleideen men) Er jo koselig med en kake med stjerneskudd eller noe på, hvis hun er kakemenneske da. Og ballonger eller noe annet pynt på hytta.

Vil bare tipse om drinkmiksekurs hos Liquids Engineers i Oslo. Kjempegøy! Og for Spa anbefaler jeg Vestkantbadet som man kan leie. Det er badstu, kald kulp og sitteområde. Også får alle massasje. Det koster litt (tror det var 600 per pers), men siden man kan ta med mat og drikke inn sparer man jo på at man slipper å gå ut og spise/drikke. Også er det litt fint at alle er med synes jeg, at ikke alle ser på at bruden gjør en eller annen aktivitet... På mitt eget utdrikningslag var vi og malte på keramikk. Husker ikke hva det stedet het nå, men det ligger på Grunerløkka. Kjempekoselig!

Sorry, litt off-topic, men det er jo så gøy med utdrikningslag og siden jeg har litt erfaring fra Oslo, så... [:D]

ORIGINAL: Jamp

Fotoalbum med hilsen i er et kjempekoselig minne! [:)]

Forslag til inneaktiviteter:
- Pakkeleken (Alle har med en liten gave hver og så må bruden gjette hvem den er fra)
- Quiz (Spør brudgommen om diverse spørsmål fra oppvekst osv, så må bruden svare. Dere kan evt filme brudgommen mens han svarer, så kan dere spille fasiten for bruden og hele laget...)
- Hjemme-Spa (kanskje dere kan få en massør, negledesigner eller noe fra bygda komme til hytta og gjøre litt stas på bruden?)
- Singstar o.l.

Forslag til uteaktiviteter:
- Rebusløp
- Pil og bue etc leker. Kanskje bruden kan få en shot i straff/beløning hvis hun gjør det dårlig/bra

Det er litt gøy å gjøre noe ut av hentinga synes jeg. Motosykkel høres jo helt i blinken ut for henne!

Rosa champagne synes jeg er obligatirisk hehe [;)] Og et diadem med brudeslør er søtt og gøy uten at det blir for mye utdriting.

Pizza fra pizzasjappa hørtes bra ut synes jeg. Evt reker og hvitvin hvis hun liker det. (Passer ikke så bra med negleideen men) Er jo koselig med en kake med stjerneskudd eller noe på, hvis hun er kakemenneske da. Og ballonger eller noe annet pynt på hytta.

Takk for tips [:D]

ORIGINAL: Jamp

Vil bare tipse om drinkmiksekurs hos Liquids Engineers i Oslo. Kjempegøy! Og for Spa anbefaler jeg Vestkantbadet som man kan leie. Det er badstu, kald kulp og sitteområde. Også får alle massasje. Det koster litt (tror det var 600 per pers), men siden man kan ta med mat og drikke inn sparer man jo på at man slipper å gå ut og spise/drikke. Også er det litt fint at alle er med synes jeg, at ikke alle ser på at bruden gjør en eller annen aktivitet... På mitt eget utdrikningslag var vi og malte på keramikk. Husker ikke hva det stedet het nå, men det ligger på Grunerløkka. Kjempekoselig!

Sorry, litt off-topic, men det er jo så gøy med utdrikningslag og siden jeg har litt erfaring fra Oslo, så... [:D]

Takk for tips, Jamp. I løpet av dagen har vi bestemt oss for at vi skal ta dansekurs :) Ikke bestemt oss for type dans enda... men tror det blir gøy :) Enig i at det er koselig å gjøre noe alle kan være med på. Savna det i mitt eget utdrikningslag. Følte jeg stressa rundt og gjorde 1000 ting, mens alle andre så på :p Men de som hadde arrangert mitt utdrikningslag hadde ordna veldig student utdrikningslag :p Men for all del, var en koselig dag :)

Back
Topp