Tips ang. tilvenning til mat

Banana

Glad i forumet
Nå som de fleste babyene her inne begynner å nærme seg 6 mnd og er klare for den store matverden, tenkte jeg å komme med et lite tips[:)] Har dere hørt om Baby Safe Feedere? De er helt geniale!![:D][:D] Det er en slags nettingpose som er festet på en holder (utrolig bra forklart![8D]) som man stapper mat i. Hensiktet er at nettingen skal hindre at barnet får mat i halsen. Man kan legge all slags mat i, melon. pære, eple, agurk, you name it[:)] Maya ble helt gal den første gangen vi prøvde litt raspet pære, hun syns det var såååå godt[:)] og hylte om jeg prøvde å ta den fra henne[:-] De er helt geniale og absolutt til å anbefale!

Her er et bilde av Maya mens hun spiser pære, NammiNammi[:)]

Har hørt snakk om denn her inne før..ser jo ganske genial ut da..Trur eg å teste denn ja[:)]

Dennis har også en sånn, vi har prøvd det meste... Meeen neeei da! Han vil ikke ha noe som ikke har morsmelk i seg.. Vi gir oss ikke da [8D]

Har kjøpt, men ikke fått prøvd enda [:)] Kanskje jeg skal finne den frem i morgen!

ORIGINAL: *tvillingmamma*

hvor får du tak i dem?syns de virket ganske geniale[:)]

På de fleste babybutikker[:)] og bla. her: http://www.toffeliten.no/index.php?main_page=product_info&cPath=89_177_252&products_id=1426&zenid=527ee1b3b4610630086142d503cb6856

Jeg var og skulle kjøpe den i babybutikken her forrige uke. Men den hadde de ikke inne, typisk! De hadde valgt å ikke ta den inn siden den er så uhygenisk. Er visst vanskelig å få ordentlig rein og sånn.. Men jeg ville jo ha sånn [8D]

Den har vi også! [:D] Vasker den og koker den etter bruk.

ORIGINAL: Annelise og Dennis

Dennis har også en sånn, vi har prøvd det meste... Meeen neeei da! Han vil ikke ha noe som ikke har morsmelk i seg.. Vi gir oss ikke da [8D]

hehehe, kjenner meg igjen her!
Han brekker seg bare d kommer noe annet enn melk på leppene hans! (grøt funker)

ORIGINAL: Tonjeoglillegutt

Jeg var og skulle kjøpe den i babybutikken her forrige uke. Men den hadde de ikke inne, typisk! De hadde valgt å ikke ta den inn siden den er så uhygenisk. Er visst vanskelig å få ordentlig rein og sånn.. Men jeg ville jo ha sånn [8D]

Vanskelig å få rein? Pøh, jeg brukte disse i mange måneder til eldsteman. Hun elsket de! Hadde en hjemme og en i båten. Tok bare nettene og vasket nøye - hjemme vasket jeg nettet i oppvaskmaskinen - bare tredde det nedover to av "pinnene" i øverste kurven. Og i båten kokte jeg de. Men man får jo kjøpt nettene løse - så om de skulle bli ekle er det jo bare å bytte de ut!

ORIGINAL: Marie__

Har hørt snakk om denn her inne før..ser jo ganske genial ut da..Trur eg å teste denn ja[:)]

Har vært myyye prat om den her inne, ja [8D]
Kjøpte i går jeg, men vi glemte å kjøpe frukt, så den skal testes ganske snart! Gleder meg [:)]

Kjøpte her om dagen, men det var tydeligvis ikke godt nok for jenta mi [;)] Bare rynka på nesa når jeg prøvde å vise henne hvordan den funka. Hun ville mye heller bite på den delen som er til å holde i [8D]

Vi har også denne, men har ikke prøvd den ennå. Kjøpte også en pakke med noen ekstra nett i[:)]

ORIGINAL: Belkin

Kjøpte her om dagen, men det var tydeligvis ikke godt nok for jenta mi [;)] Bare rynka på nesa når jeg prøvde å vise henne hvordan den funka. Hun ville mye heller bite på den delen som er til å holde i [8D]

Storesøster her begynnte også med det - og jeg lot henne holde på. Du skulle sett ansiktet hennes den dagen hun snudde den og oppdaget smaken av pære[:D] Jeg lo meg skakk! Brydde seg aldri mer om plastiken

Vi har også kjøpt denne....
Tiril forstår ikke så masse av det enda, men vi gir ikke opp av den grunn [;)]

Back
Topp