Tips ang lånekassen

ORIGINAL: Buffeluremamma

ORIGINAL: Monsoon

ORIGINAL: latterjenta

Men, får man rentefritak "bare" fordi man har barn? uansett inntekt?

Nei. Når det gjelder omsorg for barn, er også hele familiens inntekt som gjelder. Men det året en er i fødselspermisjon er det bare ens egen inntekt som teller da.

Jeg var heldig og fikk beholde rentefritaket mitt.
Har ikke verdens beste inntekt for tiden og skal snart ut i ny permisjon.
Dette gjorde iallefall godt kjenner jeg.
Da er jeg efrdig med lånet om 10 mdn istedenfor nesten 2 år[;)]

Fikk også rentefritak da jeg var arbeidsledig og under fødselspermisjon. Sikkert mange som glemmer å sjekke, men det er jo etter hvor mye inntekt en har da, så alle får det jo ikke. (er jo litt av det som er vitsen også, å hjelpe til i en trang situasjon [:)])

jeg får ikke,
selv om eg har hatt lav inntekt under hundre tusen i 2 permisjoner, og ulønnet hjemme med barn i 6 mnd osv..
søkte nå for di 3 siste årene og avslag på alt, siden di tar med samboers inntekt i beregningen.
trodde også at det første leveåret til barna skulle gå påkunn min inntekt men nei da.

kasne eg skal klage om det stemmer?

makan..

ORIGINAL: kolibri80

jeg får ikke,
selv om eg har hatt lav inntekt under hundre tusen i 2 permisjoner, og ulønnet hjemme med barn i 6 mnd osv..
søkte nå for di 3 siste årene og avslag på alt, siden di tar med samboers inntekt i beregningen.
trodde også at det første leveåret til barna skulle gå påkunn min inntekt men nei da.

kasne eg skal klage om det stemmer?

makan..

Da må du klage ja.
et der høres ikke riktig ut.
Jeg og sambo har bare en inntekt på rundt 410k tilsammen, men vi fikk hele veien vi.
Jeg fikk også for permisjonen min, selv om jeg da hadde 400k alene, og han hadde en 380k. Fikk for alle de mnd.

skriver her, så jeg finner det igjen senere [:)] kan man få det ettergitt for 2009 eller? Ser ut som jeg har rett på fullt fritak da, men det ante jeg ikke da..[X(]

ORIGINAL: Høstbarn

skriver her, så jeg finner det igjen senere [:)] kan man få det ettergitt for 2009 eller? Ser ut som jeg har rett på fullt fritak da, men det ante jeg ikke da..[X(]

Jeg fikk ettergitt for hele 2010.

Jeg søkte i fjor, men fikk avslag for at inntekten var for høy det året jeg var i permisjon. Var registrert 311000 på meg da, så jeg kjenner jeg blir litt amper for at andre har fått det godkjent[8D] Og klagefristen er selvsagt utgått...

ORIGINAL: *blomsterpia*

Jeg søkte i fjor, men fikk avslag for at inntekten var for høy det året jeg var i permisjon. Var registrert 311000 på meg da, så jeg kjenner jeg blir litt amper for at andre har fått det godkjent[8D] Og klagefristen er selvsagt utgått...

Hvis du har tjent over grensen, så får du jo ikke. [:)]

Back
Topp