tining av melk

theahh

Blir kjent med forumet
Har fryst ned morsmelk i sånne avent-begere som er plass til ca 180ml. Tok opp av fryseren igår kveld, og har lest at det tiner best i kjøleskap. Men hvor lang tid det egentlig...? har stått der i sikkert 18timer nå, og er enda ikke tint... ser ut som sånn slush :P

skal jeg bruke melken og den er forsatt litt frossen varme jeg det opp på vanlig måte.. vannbad. tar bare litt lenger tid før melken er varm nok

Oki, var det jeg gjorde nå. Men luktet ikke helt det samme av den synes jeg. Men luktet ikke surt..Prøvde å gi den til henne, men hun var ikke så interesert. Prøvde å gi henne en flaske med NAN, og den gikk ned på høykant! Hun fikk nok i se 40-50ml med den fryste morsmelken. Er det farlig for henne, hvis den ikke skulle være helt bra?

ORIGINAL: theahh

Har fryst ned morsmelk i sånne avent-begere som er plass til ca 180ml. Tok opp av fryseren igår kveld, og har lest at det tiner best i kjøleskap. Men hvor lang tid det egentlig...? har stått der i sikkert 18timer nå, og er enda ikke tint... ser ut som sånn slush :P

Det går fortere hvis du lar den stå i kaldt vann.

har som sagt varmet opp halvveis tint melk på den måten og det har gått helt fint her... Googlet det??

Ja, prøvde men fant ingeting på det. Det går helt sikkert bra. Hun har bare ikke vært i form de siste dagene med feber, oppkast, tett nese osv. Så er nok bare jeg som er ekstra bekymret for henne nå...

fant at skal man tine melken i vannbad må ikke temparaturen være høyere enn 40 grader... [;)]

Back
Topp