Ting vi ikke hadde klart oss uten! :)

Lykkeår2016

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Nå som vi har hatt lillegutt hjemme en liten stund så ser jeg hva vi absolutt har hatt nytte av og hva jeg/vi ikke har hatt så mye nytte av og tenkte jeg kunne komme med litt tips :) vi hadde virkelig ikke klart oss uten babynestet! Er så glad for at vi kjøpte det, bruker det mye i sofaen (trenger ikke være redd for at han triller ut) og i senga hans, han roer seg fortere når han ligger med noe tett rundt seg :) engangs stellemattene fra libero er utrolig kjekke! Hadde ikke vi brukt dem hadde det blitt utrolig mye håndklevask! Jeg deler dem i to da de er veldig store så får jeg mer ut av pakka :) engangs tørrklutene fra apoteket syns jeg var utrolig dårlige, små og veldig tynne! På Kalnes sykehus hadde de engangskluter som var veldig fine! Gikk inn på nettsiden til produsenten (www.endomed.no) og bestilte dem derfra :) de er litt dyre men absolutt verdt det! Kan også dele dem i to! :) kjøpte meg cosyfix ammepute etter å ha prøvd den på barselpoliklinikken på sykehuset, den anbefaler jeg virkelig da den avlaster ryggen og armene veldig bra :) inotonyl sår salven er vi også kjempe fornøyd med og allerede brukt mye! :) anbefales! Og melkeoppsamlere til såre nipler er veldig kjekt! (Har tipset om det før men nevner det igjen) :)

Hehe vi er forskjellige

- Engangs stelleunderlagene fikk jeg en pakke av, gav den bort når lillebror sluttet med bleier
- Ammeputa ble aldri brukt (hadde en annen putene likte bedre)
- Inotonyl synes jeg var alt for tykk i konsisten
- Babynest har jeg aldri hatt (men har kjøpt nå)

Melkeoppsamlere (og brystpumpa) kunne jeg derimot ikke vært uten

Jeg fikk heller aldri sansen for ammepute, engangsunderlagene har vi derimot brukt mange av til storebror. Ellers vil nok hva man trenger og hva man ikke får bruk for variere sterkt fra person til person og kanskje også fra baby til baby.
Ble skaffet brystpumpe her sist, men den kunne jeg bare latt vær. Ble for mye stress med hele greia, denne gangen håper jeg derimot på å få både Anna og pumpa en god stund ;p

Er litt i sånn halvveis tvil om vi skal kjøpe babynest, men så ser vi vel behovet bedre når hun er født. Synes de er litt dyre jeg da, har dere noen "rimelige" dere kan anbefale?

Er litt i sånn halvveis tvil om vi skal kjøpe babynest, men så ser vi vel behovet bedre når hun er født. Synes de er litt dyre jeg da, har dere noen "rimelige" dere kan anbefale?
Ingen du kan be sy til deg? Har forstått det sånn at de er ganske enkle å sy ;) her ville svigermor sy så da har jeg ikke prøvd selv, syns alt vi får fra svigermor er ekstra stas <3

"Snottesuger" er redningen i dette huset!!! Grusomt å høre på en baby som sliter med å puste med nesen pga snue og slim!

Jeg ELSKET Cosyfix ammeputa mi!!! Alle som hater ammeputer og ikke har klart å bruke de kan umulig ha prøvd Cosyfix. :p Siden den er av skumgummi ligger babyen så utrolig stødig, og beltet i livet gjør at man faktisk kan gå rundt og amme (om man må). :)

:(Jeg har så syyyykt lyst på cocoonababy! Har dere sett den? Følger "ingerindubai" på instagram og hun bruker den hele tiden til sin lille baby:) Bare synd den koster 1700kr :eek:

Om du skal kjøpe babynest anbefaler jeg brumlebarn sine på det høyeste! For det første var det eneste siden jeg fant som man ikke måtte ut med over 1000 lappen for babynest+frakt, og nestet er utrolig bra! En god madrass i bunnen, enkel og vaske og utrolig fornøyd med leveringstiden ! :) ikke minst er de kjempefine :)

Jeg skal sy babynestet selv - fant en fin vidveooppskrift på youtube og kjøpte materialer for ca 350kr. Så regner med å få sydd den på 1- max 2 dager, venter i grunn bare på permisjonstart :-)

Vi klarte oss helt fint uten til begge de første! Bygde opp sofaen med puter og pledd - no stress! :)
Får det av mamma nå, men det er jo fordi det er så hipt og in:p OG, nå skal lille nurket beskyttes mot de to litt klåfingra storesøsknene;)

Engangsservietter fra Barnevognhuset Rudo, gul stor pakke er kjempefine! Husker ikke hva de heter akkurat nå, men er svenske.. :p
Klarte meg heller ikke uten pumpa mi og en haug med gulpekluter da første overspiste jevnt:)

Vi klarte oss helt fint uten til begge de første! Bygde opp sofaen med puter og pledd - no stress! :)
Får det av mamma nå, men det er jo fordi det er så hipt og in:p OG, nå skal lille nurket beskyttes mot de to litt klåfingra storesøsknene;)

Ja det er nettopp det, jeg lurer på om behovet mitt blir litt for at det er "In" akkurat nå så får tygge litt videre ;)

Jeg skal sy babynestet selv - fant en fin vidveooppskrift på youtube og kjøpte materialer for ca 350kr. Så regner med å få sydd den på 1- max 2 dager, venter i grunn bare på permisjonstart :)

Oi du er i det kreative hjørnet :) Skulle så ønske at jeg selv var handy med synåla, men det er visst en evne jeg ble født uten gitt :p
Gjerne del bilde når du er ferdig med den da! :)

Ingen du kan be sy til deg? Har forstått det sånn at de er ganske enkle å sy ;) her ville svigermor sy så da har jeg ikke prøvd selv, syns alt vi får fra svigermor er ekstra stas <3

Huff jeg skulle ønske... Mamma hadde gjort det, men jeg har en følelse hun hadde svart ja uten egentlig å ville ;) Typisk mødre vet du :p hehe...

D
Huff jeg skulle ønske... Mamma hadde gjort det, men jeg har en følelse hun hadde svart ja uten egentlig å ville ;) Typisk mødre vet du :p hehe...
Da syns jeg igrunn du skal høre med henne uten dårlig samvittighet. Det tar henne jo ikke mange timene, og kanskje hun syns det er koselig å bli spurt?;)

D
Da syns jeg igrunn du skal høre med henne uten dårlig samvittighet. Det tar henne jo ikke mange timene, og kanskje hun syns det er koselig å bli spurt?;)

Ja kanskje jeg skal høre med henne, hun må da være "voksen" nok til å svare for seg selv :P

Back
Topp