Ting man kan holde seg for god til å si til gravide..

Smule

Elsker forumet
Som gravid er vi kanskje litt ekstra hårsåre, men mange eier ikke sperrer for hva de spør om. Hvilke spørsmål synes dere folk bør holde seg for god til å spørre oss om?


Var det planlagt eller?
(Hvem i all verden har noe med det å gjøre uansett?)

Så liten mage du har, sikker på at du er gravid?
(Alle mager er forskjellige, hvem sitter på fasiten for normalen uansett?)


More....?
 
Så stor du er, sikker på st det bare er en?

Har ikke hørt den selv, men har hørt andre få den
 
Ja, størrelse på magen er veldig unødvendig å kommentere synes jeg.. først var jeg stor, så var jeg liten (spes svigermor som kommenterte) men jeg lå hele tiden midt på gjennomsnittet på kurven :rolleyes: noe jeg også svarte hver gang folk sa noe :shifty:
 
«Du vet at det ikke er en sykdom å være gravid?!»
 
"Var det jeg/vi sa. Du kom til å ombestemme deg"

Ååårgh..! Det er så mye som ligger bak som enkelte folk ikke veit eller har forutsetninger for å forstå
 
"Ei jeg kjenner fikk et barn med noe sjeldent syndrom greier"

"Ingen mage ennå, har du sjekket deg for MA?"
 
Graviditet er ingen sykdom!

...sa sjefen min da jeg ble sykemeldt med ekstrem svangerskapskvalme. :angryfire
 
Ikke ord men handling.. jeg syns det er kjempe irriterende at folk kommer å tar på magen min!! Hallo er bare 11 uker på vei, pluss, hvem er det som sier at min intime sone forsvinner når jeg er gravid? Jeg er ganske selektiv med hvem jeg klemmer til og med, for ikke snakk om at nye folk bare skal komme å ta meg på fettet liksom[emoji35]
 
Og værste av alt « ikke gled deg før du ligger å føder, førstegangsgravide mister alltid fordi kroppen ikke vet hva den gjør» hallooo hva er det for no å si! Spesielt ille å høre det fra stesvigermor, bare forid hun mistet i 4 mnd og hun var 44 år. Jeg er 25 og alder har en del å si også..
 
Graviditet er ingen sykdom!

...sa sjefen min da jeg ble sykemeldt med ekstrem svangerskapskvalme. :angryfire

Har opplevd akkurat det samme og kan fortsatt ikke tro at vedkommende fikk seg til å si det‍♀️
 
Har opplevd akkurat det samme og kan fortsatt ikke tro at vedkommende fikk seg til å si det‍♀️
Jeg har heldigvis ikke opplevd dette. Men har hørt folk si det før. Har tenkt mye på det nå da jeg er gravid selv.

Selv om det ikke er en sykdom, så er mange av symptomene de samme som ved sykdom. Er jo klart det er slitsomt å være kvalm og sliten 3 mnd i strekk!
 
Min sjef syntes det var helt innafor at jeg spydde på kontoret og hjemme hos brukere. Såpass måtte jeg klare. Da jeg ble 100% sykemeldt ble hun forbanna og snakka om meg til andre kollegaer å sa at jeg ikke gidda å komme på jobb‍♀️
 
Min sjef syntes det var helt innafor at jeg spydde på kontoret og hjemme hos brukere. Såpass måtte jeg klare. Da jeg ble 100% sykemeldt ble hun forbanna og snakka om meg til andre kollegaer å sa at jeg ikke gidda å komme på jobb‍♀️
For en sjef! Ikke et sted jeg ville ha fortsatt å være hvertfall :(
 
For en sjef! Ikke et sted jeg ville ha fortsatt å være hvertfall :(

Blir nok ikke å fortsette der nei. Det rare er at det var som å skru på en bryter. Ene dagen er alt flott og neste dag er jeg øverst på hatlista hennes[emoji15]
 
Back
Topp