Ting man ikke skal gjøre, ting man vil gjøre etc

AneAne

Andre møte med forumet
Hei! Det er mye man ikke skal gjøre når man er gravid - i helga var vi på storbyferie mens mini ble passet av besteforeldre. Det var så fint! Men jeg må si at jeg savnet litt å kunne ta et glass vin på restaurant og spise hva som helst (typ medium rå biff eller lambert tunfisk :laughing002). De hadde overraskende nok alkoholfri aperol spritz som var veldig god og jeg fikk veldig feriefølelse. Så da begynte jeg å tenke; hva savner dere? Hva spiser dere istedenfor det dere ikke kan spise? Noen tips til god alkoholfri drikke?
 
Spekemat er det jeg savner mest Og å ta badstue (litt usikker på hvor godt dokumentert det er at man ikke bør gjøre det, men det står hvertfall på nhi.no, så da tør jeg ikke)
 
Savner egentlig ikke noe. Men har sagt til kjæresten at når jeg har født skal jeg ha sushi servert på barsel ( vet man kan spise det, men tar ikke sjansen). Og så gleder jeg meg litt til et glass rødvin. Vet det finnes mange gode alkoholfrie, men det er ikke det samme.
 
Savner også å kunne drikke te/kaffe uten å tenke hva har jeg drukket tidligere idag og om jeg skal noe som "krever" kaffe/te senere. Også savner jeg melkeprodukter, men det er jo ikke pga graviditeten, mini tåler ikke kumelkprotein og jeg ammer enda. Fins jo erstatningsprodukter for mye, men det er ikke det samme altså.
 
Savner mye! Savner en blodig biff, spekemat, blåmuggost og andre forbudte deiligheter. Har kuttet ned på pepsi max, men det var verst i starten.
Heldigvis så fins det en salami gravide kan spise, og den fungerer helt utmerket! ☺️
Ellers savner jeg noe godt i glasset i sosialt lag, en god natts søvn og generelt overskuddet etter en arbeidsdag. Håper overskuddet kommer tilbake når jeg er ferdig med å kaste opp hver dag :happy090
 
Fikk streng beskjed av svigermor at fiskesaus er ikke bra (og diverse andre sauser osv). Har SÅ lyst på ris og fiskesaus :sorry:
 
Savner mye! Savner en blodig biff, spekemat, blåmuggost og andre forbudte deiligheter. Har kuttet ned på pepsi max, men det var verst i starten.
Heldigvis så fins det en salami gravide kan spise, og den fungerer helt utmerket! ☺️
Ellers savner jeg noe godt i glasset i sosialt lag, en god natts søvn og generelt overskuddet etter en arbeidsdag. Håper overskuddet kommer tilbake når jeg er ferdig med å kaste opp hver dag :happy090
Heeeeeeelt enig i alt dette :whacky011
 
Jeg savner en kaldt glass med øl eller en god vin til maten. Savner også å bare kunne bestille hva jeg vil på restaurant uten å måtte tenke over hva jeg ikke kan spise. Det er jo selvfølgelig blodig biff, spekemat eller tartar som frister mest når jeg ikke kan spise det :laughing002
 
Jeg savner en kaldt glass med øl eller en god vin til maten. Savner også å bare kunne bestille hva jeg vil på restaurant uten å måtte tenke over hva jeg ikke kan spise. Det er jo selvfølgelig blodig biff, spekemat eller tartar som frister mest når jeg ikke kan spise det :laughing002
Jeg lukta på øl’en til mannen i går, det luktet veldig godt når jeg ikke kan ha det :laughing002 (Er egentlig ikke noe glad i alkohol)
 
Savner mye! Savner en blodig biff, spekemat, blåmuggost og andre forbudte deiligheter. Har kuttet ned på pepsi max, men det var verst i starten.
Heldigvis så fins det en salami gravide kan spise, og den fungerer helt utmerket! ☺️
Ellers savner jeg noe godt i glasset i sosialt lag, en god natts søvn og generelt overskuddet etter en arbeidsdag. Håper overskuddet kommer tilbake når jeg er ferdig med å kaste opp hver dag :happy090
Og forresten: hvilken salami er det?
 
Back
Topp