• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Ting man ikke sier til gravide

FrøkenNN

Ms.Fruktbar
Hva kan gjøre deg fornærmet som gravid?
Det værste jeg hører som jeg har blitt lei av er "er det 2 7nki der eller?" Venter du tvillinger? JA Jeg er 156 høy og vært tynn men 10kg opp merkes... drit lei av at f8lk komenterer det. Tenk im 3mnd når jeg er høygravid? Med 1.mann var jeg 4kg lettere enn jeg er bå på samme tid men magen ble stor da også.. da ble jeg bare fornærmet bår noen påpekte at jeg spiste masse.

Det værste jeg hører som jeg har blitt lei av er "er det 2 7nki der eller?" Venter du tvillinger? JA Jeg er 156 høy og vært tynn men 10kg opp merkes... drit lei av at f8lk komenterer det. Tenk im 3mnd når jeg er høygravid? Med 1.mann var jeg 4kg lettere enn jeg er bå på samme tid men magen ble stor da også.. da ble jeg bare fornærmet bår noen påpekte at jeg spiste masse.
Jeg synes faktisk ikke det er noe hyggeligere å få den motsatt.. "Er du sikker på at du er så langt påvei? For du har jo så liten mage".. Men jeg tror helt ærlig at ingen kommenterer magene våre med hensikt å gjøre oss lei oss :) jeg fikk samme kommentar som deg med storebror, og blei ikke noe mindre fornærma da heller :)

Jeg synes faktisk ikke det er noe hyggeligere å få den motsatt.. "Er du sikker på at du er så langt påvei? For du har jo så liten mage".. Men jeg tror helt ærlig at ingen kommenterer magene våre med hensikt å gjøre oss lei oss :) jeg fikk samme kommentar som deg med storebror, og blei ikke noe mindre fornærma da heller :)
Det kan jeg også skjønne, det går begge veier. 8g noen blir lettere fornærmet enn andre. Men synes det er frekt når enkelte sier det og da blir jeg irritert. Og når noen ifam7lien gjentar seg og ler samtidig...

Jeg må helt ærlig si at jeg irriterer meg grønn over at folk legger seg opp i hva jeg putter i munnen.. Om jeg faktisk tar to kopper kaffe på rappen, eller spiser påskeegget mitt istede for middag! :P jeg har kastet opp frem til for halvannen uke siden, nå skal jeg spise HVA JEG VIL!! Selvfølgelig ønsker jeg å være flink også, men jeg har lyst på det jeg har lyst på, og derfor har jeg ikke tenkt til å spise noe annet enn nettopp det :P haha!! Dårlig samvittighet har jeg nok av, selv uten andres halvkvalme kommentarer :)

Jeg må helt ærlig si at jeg irriterer meg grønn over at folk legger seg opp i hva jeg putter i munnen.. Om jeg faktisk tar to kopper kaffe på rappen, eller spiser påskeegget mitt istede for middag! :p jeg har kastet opp frem til for halvannen uke siden, nå skal jeg spise HVA JEG VIL!! Selvfølgelig ønsker jeg å være flink også, men jeg har lyst på det jeg har lyst på, og derfor har jeg ikke tenkt til å spise noe annet enn nettopp det :p haha!! Dårlig samvittighet har jeg nok av, selv uten andres halvkvalme kommentarer :)

Fikk høre her for en uke siden at jeg var rett rundt hjørne:shifty: Hallo liksom. Er 3 mnd igjen. Syns ikke akkurat det er rett rundt hjørnet.

757e304e13943cb6795871d063eba14e

Åh at det går an.. folk! Jeg har også fått mye rart:(

Åh du har jo nesten ikke mage jo! Men må vil jeg jo vises litt.. :$. At de alltid spør om de samme tinga, er sikkert ikke lett å følge opp men.. hadde vært kult å fått litt mer varierende spm. Typ, hvordan opplever du følelsene? Gleder du deg til baby kommer? Hva er det første du gleder deg til? Osv.. jaja hehe

Irriterer meg over dem som kommenterer at ja nå får du håpe det blir en jente siden du har gutt fra før, du må vel ønske deg en jente nå så du får en av hver. Får en gutt til og kunne ikke brydd meg mindre om hva det blir.

Åh at det går an.. folk! Jeg har også fått mye rart:(

Åh du har jo nesten ikke mage jo! Men må vil jeg jo vises litt.. :$. At de alltid spør om de samme tinga, er sikkert ikke lett å følge opp men.. hadde vært kult å fått litt mer varierende spm. Typ, hvordan opplever du følelsene? Gleder du deg til baby kommer? Hva er det første du gleder deg til? Osv.. jaja hehe
Er ikke SÅ fan av de uvanlige spørsmålene jeg da... når mannfolk spør om jeg har fått melk eller hemoroider enda blir jeg ganske satt ut :p

Hahah, hadde jeg fått det spørsmålet hadde jeg seriøst fått helt sjokk! Er det mulig! :P folk er gale i hodet!
Ja, eller: " herregud så store pupper du har fått, gubben din må jo storkose seg nå! Skal du legge inn silikon etterpå eller" ??

Seriøst liksom! Fortsatt bare en bekjent som stilte spørsmålet!

Ja, eller: " herregud så store pupper du har fått, gubben din må jo storkose seg nå! Skal du legge inn silikon etterpå eller" ??

Seriøst liksom! Fortsatt bare en bekjent som stilte spørsmålet!
Neimen i alle dager! Noen ting blir liksom for dumt å spørre om. Man går jo ikke rundt å stiller folk så private spørsmål når de IKKE er gravide, så hvorfor er det greit når man er det? :) Litt samme med det at folk føler det sååå naturlig å ta på magen så fort de vet at man er gravid :) jeg setter veldig pris på å få et lite spørsmål om de får lov å kjenne :) da skal de få lov, men må bare ta det som en selvfølge at det er greit er litt rart synes jeg :) folk mister helt sine sosiale evner når de møter gravide kvinner :) haha!!

Neimen i alle dager! Noen ting blir liksom for dumt å spørre om. Man går jo ikke rundt å stiller folk så private spørsmål når de IKKE er gravide, så hvorfor er det greit når man er det? :) Litt samme med det at folk føler det sååå naturlig å ta på magen så fort de vet at man er gravid :) jeg setter veldig pris på å få et lite spørsmål om de får lov å kjenne :) da skal de få lov, men må bare ta det som en selvfølge at det er greit er litt rart synes jeg :) folk mister helt sine sosiale evner når de møter gravide kvinner :) haha!!
Ja, jeg vet. Det finnes ikke lenger noen grenser eller regler liksom.
Mangler bare at jeg blir spurt om jeg er redd for å bli vid etterpå liksom! Makan!

Mangler bare at jeg blir spurt om jeg er redd for å bli vid etterpå liksom! Makan!
Gravide er fritt villt tydeligvis!!

Hahaha, det fikk faktisk kjæresten min spørsmål om av en kompis mens jeg var der etter forrige fødsel "merker du noe forskjell der nede på fruen eller?". Sånn helt seriøst, jeg blir sånn halvdårlig :) haha!!

Back
Topp