ting koster

pupple

Forumet er livet
vi har venta og venta og venta på regning fra eletrikeren..... hadde betalt 15000 mens de holdt på her. min kjære tippa det resterende var ca 40 lapper, og han tippa ganske rett.. 39383[8D]

betalte den med en gang, nå er han ute å kjøper ovn så vi kan fyre litt igjen[;)]

Uff, ja, sånt blir det fort penger av.[&:]

Husker ikke hvor mye vi brukte på elektriker her, men tror faktisk ikke det var fullt så mye. Nå gjenstår det bittelitt arbeider også da, i forhold til det vi hentet inn pris på, men de største jobbene er gjort (ombygging i sikringsskap, endel nye kurser til kjøkken og kjeller, nytt opplegg til kjøkken og bad).

Og etter å ha svidd av så mye på elektriker, så skal dere fyre med ved![8D]

Ja, huff!!!!![&:][&:]
Vi driver å lager oss større gang, bare snekkeren skal ha over 20 000.
Så blir det en god sum til elektrikerene også. I tillegg så kommer jo fliser, veggplater og div. div, vinduer og dører[&:] Så blir nok 50 000 tilsammen[8|] Huff, men det blir godt å få større gang, MED varmekabler. -bilder kommer når det er ferdig[:)][:)][:)]

ORIGINAL: Ihne

ORIGINAL: Glad70

Uff, ja, sånt blir det fort penger av.[&:]

Husker ikke hvor mye vi brukte på elektriker her, men tror faktisk ikke det var fullt så mye. Nå gjenstår det bittelitt arbeider også da, i forhold til det vi hentet inn pris på, men de største jobbene er gjort (ombygging i sikringsskap, endel nye kurser til kjøkken og kjeller, nytt opplegg til kjøkken og bad).

Og etter å ha svidd av så mye på elektriker, så skal dere fyre med ved![8D]

Vi bytta sikringskap i det forrige huset, fra sånn skru sikringer til automatsikringer, kostet oss ca 15 000 (og det er kun materialene til skapet)[8D][:D]

Vi byttet ogå til automatikringer, fikk satt inn overspenningsvern, endel flere kurser og jordfeilbryter til hver kurs, men beholdt det gamle sikringsskapet. Det sparte vi endel kroner på. Bl.a. måtte strømleverandøren her vært inne i bildet minnes jeg, om vi skulle byttet hele skapet.

ORIGINAL: Ihne

Fy flate[:-][:-][:-][:-] Er det SÅ dyrt[&:][&:][&:][&:][&:][&:]

Glad vi kjenner en elektriker, 2 malere, rørlegger, blikkenslager, snekker og siste men ikke minst sambo som kan grave[8D][:D]
Hadde el-sjekk her, og hadde en del som måtte fikses opp i[8|] (kun småtteri), alt "fikses" kostet oss 600kr. For ca 2t arbeid.[:)]

han gjorde en god del sjøl og, og kunne sikkert tatt mer, men vi skal jo leve og[;)] er derfor han ikke byttejobber med noen. det skal være tid til det. han vil heller betale enn å skylle noen en tjeneste. vi var heldige og fikk det rimelig da. rabatter på det meste utstyr og lavere timepris.

er bytta ut det aller meste i stue,kjøkken og gang her (skifta ut de fleste rør og ledninger, barnesikre kontakter) samt lagt opp 3 tv punkter, 9 spotter i kjøkken 7 på kjøkken (m mulighet for 3 til, bare bore hull) og taklampe kjøkken, flytta takpunkt i gang, utelamper og punkt på veranda. umulig og komme på alt i grunn.........[:-]

ORIGINAL: Snuppe*mor

Dyrt med håndverker ja[&:]
Det er i slike tilfeller at min venninnegjeng forbanner oss over at vi kun har funnet it- og finansmenn - de mannfolka kan jo ikke bruker til noe nyttig i huset[8D] I neste liv skal vi se etter elektrikkere, rørleggere, snekkere og andre nevenyttige karer[:D]

De kan jo ta oppvasken![:D]

Og hvis de tjener bra så kan man jo bare kjøpe de andre tjenestene.[;)]

Det er i slike tilfeller at min venninnegjeng forbanner oss over at vi kun har funnet it- og finansmenn - de mannfolka kan jo ikke bruker til noe nyttig i huset[8D] I neste liv skal vi se etter elektrikkere, rørleggere, snekkere og andre nevenyttige karer[:D]

Det hjelper nok ikke så mye. Det er jo en kjent sak at de prioriterer sitt eget hus helt til sist.

Hilsen ei som sitter i et hus der halvparten av vinduene er punktert, og mannen lever av å lage vinduer[;)]

ORIGINAL: camika

Det hjelper nok ikke så mye. Det er jo en kjent sak at de prioriterer sitt eget hus helt til sist.

Hilsen ei som sitter i et hus der halvparten av vinduene er punktert, og mannen lever av å lage vinduer[;)]

Ja ikke sant... og skomakerens barn går barføtt...[&:]

det finnes sånne som kan alt og vettu.

mannen min er jo snekker, en kollega a han har ei dame som driver bhg........ men gjett hvem som lager middag, baker boller sammen med ungene osv.... joda d er han[:-]

Back
Topp