Ting du savner..

Savne krydderskinke.. å en go drink en lørdagskveld

Jeg savner salami (har ikke funnet den som er kokt). Savner ellers å ha lyst på mat fordi det er godt og ikke som et middel for å unngå den verste kvalmen.

Men salami kan spises hvis den er varmebehandlet på over en viss grad?
Altså hvis man spiser salami på pizza så skal den være trygg? :)

Jeg savner brie, mykoster og spekemat... Et deilig glass rødvin med god lakris til :rolleyes:

Savne krydderskinke.. å en go drink en lørdagskveld

Er ikke krydderskinke, kokt skinke?
Det skal jo i så fall gå bra. Bare unngå mat som har stått åpen en evighet i kjøleskapet, pga bakterievekst.

Er ikke krydderskinke, kokt skinke?
Det skal jo i så fall gå bra. Bare unngå mat som har stått åpen en evighet i kjøleskapet, pga bakterievekst.

:dance011æ såm trudde æ måtte håll mæ unna det.. da kan æ goffle:happy093

Savner så langt ingenting, heldigvis- men når det lir på så kommer jeg til å savne å ligge på magen. :bored:

Kan man ikke spise lakris?? Jeg går og tygger på ifa!

Lakris tuller med blodtrykket eller så, så om du har forhøyet blodtrykk skal du helst la være. Ellers, så går det greit i mindre mengder. :)

Kan spise litt. Men jeg klarer ikke spise litt, så jeg må bare holde meg unna. Måtehold er ikke min sterkeste side når hormonene løper løpsk :rolleyes::D

Jeg savner å kunne bruke nesesprayen min! Er så tett pga bihulebetennelse, sliter sånn med å sove :( Må opp flere ganger i løpet av natta for å snyte meg og skylle med saltvann, men det er liksom ikke det samme :rolleyes:
Du kan bruke nesespray :) Jeg hadde bihulebetennelse sist jeg var gravid og legen sa at det ikke går over i blodet fordi det er så lite. Samme fant jeg info om på nett.

Rundt 125g lakris i uken er vel det som var trygt hvis jeg ikke husker feil. Det er vist at det påvirker iQ, hukommelse og kan gi adhd lignende symptomer når barna blir eldre. Stort inntak ble regnet som 250g+ i uken og lavt inntak ble regnet som opp til 125g. Det er søtstoffet i lakris som er farlig.

Jeg antar at dette gjelder dersom man spiser mye lakris gjennom hele svangerskapet. Spiser du litt mye en uke og ingenting en annen uke så tror jeg ikke det har så mye å si.

Savner å kunne drikke Pepsi max uten å måtte passe på at jeg ikke drikker for mye av det...

Savner å ha matglede og nyte maten:rolleyes:

Savner å kunne spise middag i fred uten å få burst av kvalme hvor man bare tenker «går dette eller går det ikke»

Savner å drikke iskaffe :( Vet at man kan drikke litt kaffe, men jeg er redd jeg ikke klarer å slutte å drikke når jeg først tar en kopp, så jeg holder meg beinhard! :p

Back
Topp