Ting å gjøre mens man venter

Her blir det ikke gjort så mye framover. Har 16 dager igjen til termin. Sliter med karpaltunnelsyndrom så har omtrent ikke følelser i henda og generelt mye dårlig form. Men til onsdag kommer svigermor og skal hjelpe oss med skikkelig husvask. Frøkna på 5 år har akkurat starta på 4 uker ferie, så blir vel å være en del ute med hu ihvertfall

Jeg som har sovet dårlig gjennom hele svangerskapet har plutselig sovet mange timer hver natt den siste uken og bobler over av energi... [emoji2] Det er jo deilig, men jeg sliter litt med å kanalisere all denne uventede energien [emoji23] Flere som har det sånn?

Ettersom jeg ikke fikk somlet meg til å bake i går, skal jeg bake i dag og fikse litt i hagen. Blomstene mine har lidd under stemoderlig behandling de siste ukene og ser temmelig triste ut...
Høres jo veldig deilig ut med mye energi nå på slutten da :D kos deg med det og nyyyt dagene før baby blir sjef :love017

Wow, så flink! Kan tenke meg at tiden går fortere når man har en fra før [emoji2] Her har vi bare en hund...

Dette med å fikse litt i blomstene høres hyggelig ut[emoji2] Her har mye visnet bort i varmen, så tror jeg skal ta meg en tur på plantasjen i dag og kjøpe inn noe nytt [emoji2]
Det var ganske fint ja :) En litt sånn mindfulle aktivitet, rolig og man får liksom sittet litt i egne tanker. Jeg og må plante noen nye blomster i pottene utenfor døra, tørken og varmen har "tatt" de.

3 dager til termin. Her har jeg brukt tiden på å se på VM med familien til mannnen og gamble litt på langoddsen. Har også gått små turer. Var en liten tur på Aker Brygge i dag og spiste is med mannen :) Er bare utålmodig når folk hele tiden spør når terminen er og når jeg skal føde!!! Blir sliten av alle spørsmålene og kommentarer som "har du ikke fødet enda!???" Vet de bare bryr seg, meeen.. det er litt slitsomt:confused:
Ja jeg merker jeg blir skikkelig irritert med en gang folk spørr om jeg har fødet eller om det begynner å skje noe. De er jo bare nyskjerrig og gleder seg, men går jo kun å venter selv så prøver å ikke tenke for mye på at det kan skje når som helst men tydeligvis ikke allikevel[emoji28] termin i dag.

Her blir det ikke gjort mye, jeg er totalt slått ut av varmen og det blir mye stillesitting, pusler rundt her hjemme å vasker og rydder litt men orker ikke starte noen store prosjekter eller dra av gårde på noe spesielt. Sambo jobber utrolig mye i sommer så jeg er stort sett mye alene i det siste, meg og katten[emoji28]

Den har jeg ikke fått mannen til å se, så nå har jeg vel de tre siste igjen. Veldig sterkt å se sesong 2 som gravid selv.

Ja, de siste episodene er ganske drøye og føles spesielt sitte se på som høygravid selv o_O sitter og koser og stryker betryggende på magen mens jeg ser på:p

Jeg har første dag i permisjon i dag etter 3 uker ferie med samboer og vår svært aktive 2-åring som begynte i bhg igjen i dag, så jeg vet rett og slett ikke hvor mye energi jeg egentlig har de neste ukene/dagene før lillebror kommer.. Akkurat nå er jeg bare kjempesliten og huset bærer preg av at vi bare har vært hjemme og pakket om mellom ferieturer og utflukter :P

Håper energien vender litt tilbake når jeg har fått litt hvile, i så fall er planen å ordne i huset, trene litt, gjøre siste finish på babyrommet, bake/lage middager til fryseren, hekle, lese bøker.. og kanskje fikse litt i den stakkars halvdøde hagen vår. Men først og fremst være flink til å hvile.

Har slitt en del med smerter og bekken plager i svangerskapet, men etter at magen sank og den lille turneren holder seg stort sett lavt i magen. Så har jeg bytter på å være i hvilemodus med null energi og full nesting med vasking, ommøblering og gjøre ting klart til lille kommer. Syr og strikker. Vil nesten ikke dra hjemmefra uten at det ser bra ut i tilfelle vi kommer hjem med baby XD

Mannen min rister litt på hodet men lar meg holde på og hjelper meg litt når han er hjemme, på fredag bestemte jeg meg for å endelig skru ned en taklampe jeg ikke likte da vi flytter inn i huset vårt for ett halvt år siden. Det likte ikke mannen min at jeg gjorde mens han var på jobb... :smiley-angelic006
Så har lovet at jeg ikke skal gjøre noe der jeg klatrer på stoler eller gardintrapp men heller la han gjøre det når han kommer hjem... :smiley-angelic002

Har slitt en del med smerter og bekken plager i svangerskapet, men etter at magen sank og den lille turneren holder seg stort sett lavt i magen. Så har jeg bytter på å være i hvilemodus med null energi og full nesting med vasking, ommøblering og gjøre ting klart til lille kommer. Syr og strikker. Vil nesten ikke dra hjemmefra uten at det ser bra ut i tilfelle vi kommer hjem med baby XD

Mannen min rister litt på hodet men lar meg holde på og hjelper meg litt når han er hjemme, på fredag bestemte jeg meg for å endelig skru ned en taklampe jeg ikke likte da vi flytter inn i huset vårt for ett halvt år siden. Det likte ikke mannen min at jeg gjorde mens han var på jobb... :smiley-angelic006
Så har lovet at jeg ikke skal gjøre noe der jeg klatrer på stoler eller gardintrapp men heller la han gjøre det når han kommer hjem... :smiley-angelic002

Bekkenplagene mine ble bedre når turneren la seg mer stabilt :-)

Jeg har funnet frem bok med kreativ fargelegging, avslappende og fint tidsfordriv mens man venter [emoji1373][emoji28]

Kanskje jeg må ta fram fargeleggingsakene mine selv:) Strikketøyet er ryddet vekk da det ikke frister om dagen og det gjør veldig lite annet også :p

Back
Topp