Tine mm?

manfred

Elsker forumet
Ja, neste helg skal vi ha barnepass natten over for første gang. Og ho mor skal kose seg med både reker og øl, gleder megemoticon

Men etter å ha gitt han nan en gang så kan jeg ikke si jeg er veldig gira på d en gang til! Har jo noe fryst melk, kommer til å pumpe ut å fryse så mamma får d han måtte trenge av mm. Men hva er greiest i forhold til å tine den igjen. I varmbad å bruke med d samme eller tines i kjøleskap?

jeg vet dessverre ikke.. men må bare le, for jeg leste Tine som i Tine melk....hahaha... ikke overtrøtt...:p

hehehehe, får drøye litt med tine melk vel emoticon

Jeg har bare tint i kjøleskap , det tar tid.Er nok raskere med vannbad , men det har jeg aldri prøvd.

så deilig du skal få fri da:)
 ang tine mm så gjør jeg det litt etter hvor travelt jeg har det på tidspunktet. planlagt tining tar jeg i kjøleskapet om jeg har veldig god tid, kjøkken benken om litt travlere og så varmt/kaldt vann om travelt.

varmer den alltid under springen eller i en skål med varmt vann og den blir fort varm på den måten.

tint mm kan stå 24 timer i kjøleskap

Jeg har fryst ned i sånne melke poser. De tiner ganske fort. Det beste er å la de tine over natten (spørs litt når de skal brukes da) i kjøleskapet. Jeg har som regel hatt de på benken i rom temp (når festen ikke har ært planlagt :), og da tar det noen få timer å tine. Man kan også tine det i lunkent vann (ikke for varmt så melken blir ødelagt... Det første som tines blir varmt og resten frossent.. dårlig kombinasjon).

For min del har de ofte vært slush når jeg skulle bruke de, og da har det fungert bra å varme i lunkent vann først da :) Kommer jo litt an på hvor fort du trenger dem :)

Dette står på ammehjelpen.no:

Det er best å tine melk over natten i kjøleskapet. Hvis man ikke har fått planlagt det slik, så er tining under rennende kaldt vann bedre enn tining i romtemperatur. Til nød kan man også tine i lunket rennende vann, men da må melken brukes med en gang. Det er når melken er over 4 grader at bakteriene vokser mest, så poenget er å holde den så kald som mulig fram til den skal brukes.

Lykke til og nyt ølen emoticon

Mange takk for svar jenter. Da satser vi på kjøleskapstiningemoticon

Og her skal d både reker og øl nytes, tvil ikke på demoticon  hehehe

Frihet skrev:
jeg vet dessverre ikke.. men må bare le, for jeg leste Tine som i Tine melk....hahaha... ikke overtrøtt...:p

hahaha det gjor jeg også..å jeg er ikke overtrøtt:P

tenkte mere at JØSS har Tine kommet med mm også nå..dette har jeg ikke fått med meg:P

Leslie skrev:
Frihet skrev:

hahaha det gjor jeg også..å jeg er ikke overtrøtt:P

tenkte mere at JØSS har Tine kommet med mm også nå..dette har jeg ikke fått med meg:P

hihihihiemoticon

Back
Topp