~Tina sin dagbok - Svangerskap og trening~

I dag er jeg 28 uker og stiger inn i tredje og siste trimester! Er rart å tenke på at 2/3 av savngerskapet er unnagjort, men utrolig deilig også :) Snart sitter jeg her med lille Oliver i armene mine og er verdens lykkeligste <3 Var også på kontroll på sykehuset i dag pga blødningene, og alt så heldigvis kjempe flott ut :) Han ser helt perfekt ut og er frisk og fin :)

-

3D Ultralyd :) Lille Oliver ville ikke vise seg fram, men fikk noen fine bilder :) Gleder meg bare mer og mer til å møte han i virkeligheten nå! Fiiiine gutten vår <3

-

Nå begynner ting å skje med kroppen merker jeg! I går kom det for første gang væske ut av brystene :) I hele natt har det lekket litt, så var veldig mye som hadde stivnet rundt brystvortene + nedover. Rart at ting begynner å skje allerede nå, hadde egentlig regnet med det skulle komme helt mot slutten.

Var også til jordmor i dag :) Hjertelyden til Oliver var fin og stabil og symfyse målene mine var akkurat på den røde streken, som sist :) Hun anbefalte også oss å melde seg på fødselsforberedende kurs, så da blir vi sikkert å gjøre det :)

Vekta begynner også å gå oppover, men det er kanskje ikke så rart :p Kaster ikke opp hver dag og har matlyst som en elefant! Så nå er vekta på -5.5 i forhold til startvekta. Håper jeg ender på ca 0 før fødselen :)

I dag runder jeg 30-tallet og nå er det virkelig ikke lenge igjen! Tenk at nå er jeg 30 uker på vei, og bare 10 uker igjen til termin. Har gått 3/4 av savngerskapet, og utrolig hvor fort det har gått :O Begynner nesten å bli litt småstresset over å få alt på plass til tide ;p Men gleder meg kjempe mye til å møte lille gutten vår, det skal bli helt fantastisk <3

Våknet kl 5 i natt av at lille Oliver var veldig urolig i magen, tror faktisk at han lå å hikket ;p  Kjentes ut som hele magen lå å hoppet opp og ned, men det var mørkt, så fikk ikke til å se ;p

Sykehus bagen

Til Tina:
- store t-skjorter
- singletter
- store hettejakker
- mamma joggebukser
- amme bh-er
- ammeinnlegg
- sokker
- store, gode truser
- bind
- tøfler
- slippers
- toalettveske: tannbørste, tannkrem, deo, sminke, hårbørste, krem, strittetang, hårføner, hårstirkk, klemmer, shampoo, balsam, såpe
- lipsyl
- håndkrem
- mobil + lader
- kamera + lader
- videokamera + lader
- pc til film/tvserier
- mp3 spiller
- lesestoff
- skrivesaker
- pengebok
- div. snacks: nøtter, energidrikk, sjokolade, vannflaske
- HELSEKORT

Til Oliver:

- bodyer
- strømpebukse
- sparkebukse + overdel
- hentesett
- helseteppe
- lue
- varme sokker
-smokke

Til Lars:
- tannbørste
- deo
- t-skjorte
- bokser
- sokker
- lesestoff
- mp3 spiller

Baby mage uke 30 :)

-

Litt PhotoScape moro :)

-

Nå har jeg nettopp bestilt scrappingutstyr for over 500 kr! (og det er uten saks, lim, kniv og slike tilbehør) Er kun ark og diverse pynt + klistermerker :) Har allerede funnet boka jeg skal lage fin til lille Oliver, så gleder meg bare til å begynne! :) Blir litt magebilder, UL bilder også venter jeg med å lage ferdig resten før han er født :) Tenkte at boka skulle være bilder av graviditeten og bilder av lille Oliver fram til ca 1 år gammel :) Tror det blir et fint minne å ha for oss, og fint for han å få når han en gang blir stor :)

Er rart å sitte å tenke på at vi nå trer inn i mars måned og straks begynner aprilbabyene å ploppe ut! Det vil jo si at det er vår tur neste!? :O Føles ut som tida forsvinner rundt meg og jeg får ikke tid til å gjøre alt jeg vil... Håper vi får gjort alt før lille gutten vår kommer, men er jo tross alt 9 uker igjen, så NOE må vi vel få gjort? ;p

Føler magen har vokst en del de siste dagene, og i dag når jeg tok bilde synes jeg den var myyye spissere!

-

Ååååh, så fin en mage Tina! :D
Skulle tro Oliver ligger med rumpa ut ;p

Ser at du har vokst skikkelig mye den siste uka :))
Nå er det jammenta meg ikke lenge igjen <3

Har merket masse stikkinger nedentil siste uka, så tror han har lagt seg annerledes, sikkert derfor magen plutselig ser så annerledes ut ;p

Nei synes nesten det er litt for liten tid igjen, men samtidig kan ikke tiden gå fort nok ;p Du må også legge ut flere magebilder ;D

Nå går virkelig tiden unna! I dag er det nøyaktig to måneder igjen til termin den 6. mai :) Vi gleder oss så mye til lille Oliver kommer til verden og gleden blir bare sterkere for hver dag som går :) Tenk at det er MAKS 75 dager til vi har blitt foreldre, en utrolig skremmende, men fantastisk tanke ;D

Oj,magen har vokst masse ja!! Mye spissere,kjempe fin  

Blæææ, begynner å bli utrolig lei av å kaste opp! Selv om jeg på langt nær kaster opp like mye som jeg gjorde tidligere, kommer det fortsatt noen dager innimellom :/ Gleder meg til lille Oliver er kommet til verden og jeg kan få kroppen og energien tilbake :) *syte syte*

Ganske utrolig at en ting jeg gjorde ofte før, greier å ødelegge meg helt under svangerskapet ;p I går bestemte jeg meg for å barbere legger og nedentil grundig så jeg bare kan "finpusse" framover mot fødselen. Dette slo meg faktisk helt ut! Gikk å la meg halv elleve i går kveld og sov til halv ett i dag og er fortsatt super sliten. Må nesten bare le litt av hvordan kroppen fungerer fortiden, men skal innrømme at jeg gleder meg til jeg kan gjøre dette uten å bli sliten ;p

I dag var det legetur på meg :) Vi snakket litt om den der glukosebelastningstesten som jordmor tidligere hadde anbefalt meg å ta, og han kunne virkelig ikke skjønne hvorfor jeg skulle ta den! Hadde ikke en eneste grunn til at det skulle være mistanke om svangerskapsdiabetes, selv om jeg hadde en høy BMI før jeg ble gravid. Er forresten på - 4 kg nå, så har lagt på meg 6 kg på 13 uker! Håper bare jeg ender på 0 til slutt ;p

Fikk også vite at lille Oliver har lagt seg med hodet ned og det virker som han kommer til å ligge slik resten av svangerskapet, for hodet lå langt nede, og var i begynnelsesfasen til å bli festet :) Så nå puster jeg lettet ut og håper han ikke snur seg med rompa ned igjen ;p

Ja nå nærmer deg seg termin med stormskritt! Er i dag 33+1 og bare 7+2 uker igjen til termin! :D Kjenner jeg begynner å bli litt smålei, så for min del kan han få lov til å komme i uke 38 ;p

Babymagen min 33+1:
-

I dag er jeg 34 uker på vei ;O Synes tiden bare går fortere og fortere jeg. Snart har jeg lille Oliver i armene mine og kommer til å bli verdens lykkeligste :) Når jeg logget på BV kom denne beskjeden opp:

De fleste barn fødes i ukene rundt termin, men skulle den lille i magen din ønske eller trenge å møte verden tidligere enn beregnet, er det godt å vite at sjansene for å klare seg er hele 98 prosent!

For en utrolig herlig tanke <3

Slenger ved et magebilde :)

-

I dag er jeg høygravid! :D Bare 40 dager igjen til termin, og kun 19 dager igjen til jeg er fødeklar! :) Håper lille Oliver melder sin ankomst rundt uke 38, gleder meg sååå mye til å hilse på han :)

Min høygravide mage :)

-

Nå har jeg virkelig kommet langt! :D I dag er jeg 37 uker på vei og det er bare 24 dager igjen til termin :) Åhh, som jeg gleder meg til Oliver kommer <3 Har hatt en del ryggsmerter og stikkinger i magen den siste tiden, så håper modninga er på gang nå ;)

Back
Topp