Timing av aksjelegging -alltid et stressmoment

Er det flere som kjenner at det er stress hver syklus? Har vært prøver i halvannet år, og likevel er jeg alltid litt usikker på når vi burde legge inn aksjer. Denne syklusen er jeg redd vi bommer.

Vi la inn aksjer i går kveld. Eggløsningstest var negativ i går, men ganske sterk/på vei til å bli positiv. For en halvtime var testen superpositiv, ble positiv omtrent med en gang.

Men, pga. jobben hans får vi ikke lagt inn aksjer i dag, men i morgen kveld. Vil det egentlig være for sent?
Du skal ha gode muligheter, vi hadde alltid annen hver dag fra mens stopp og holdt på til den skulle komme igjen laughing6 Og de overlever opptil 5 døgn sies det!
Jeg hadde såpass dårlig syklus at jeg måtte gå på medisiner for EL men da fant jeg ut til slutt når det lønte seg og hoppe til køyslaughing6

Ønsker dere masse lykke til:love7:Heartred

Tar letrozol denne syklusen jeg også. Får eggløsning av meg selv, men ofte tidlig i syklusen. Trodde letrozol kunne gjøre at egget fikk mer tid til å modne, men jamen fikk jeg ikke positiv eggløsningstest på CD10 likevel.
Håper du lykkes snart.
Samme med meg. Er på 3 pp med letrozol, men forrige syklus fikk jeg positiv eggløsningstest på CD 8 og 9.. spent på hvordan denne måneden blir.

Her er min syklus da jeg ble gravid i desember 2022. Vi kjørte på med annenhver dag frem til el.
Var 2. pp med progesteronstøtte (totalt pp 6 etter en MA). Dette var pp’n med færrest aksjelegginger også :shy:

Vedlegg

• IMG_3602.jpeg
    IMG_3602.jpeg
    758 KB · Visninger: 42
Her er min syklus da jeg ble gravid i desember 2022. Vi kjørte på med annenhver dag frem til el.
Var 2. pp med progesteronstøtte (totalt pp 6 etter en MA). Dette var pp’n med færrest aksjelegginger også :shy:
Du ble gravid med eggløsning på CD11, litt oppmuntrende å se det også. :)

Tar letrozol denne syklusen jeg også. Får eggløsning av meg selv, men ofte tidlig i syklusen. Trodde letrozol kunne gjøre at egget fikk mer tid til å modne, men jamen fikk jeg ikke positiv eggløsningstest på CD10 likevel.
Håper du lykkes snart.
Jeg fikk El på dag 11 og 12 i mine syklus nå. Fikk bevist det på ul. Monitor stemmer

Tok du da enkel eller dobbel dose letrozol?
Jeg tar enkel dose i 5 dager fra dag cd 3. Jeg får til vanlig eggløsning på cd 10-11. gynekologen ville at jeg skulle teste det for å se om jeg fikk boostet eggløsningen. Jeg er på kontroll hver mnd for å sjekke hvordan jeg responderer og hun mener jeg responderer bra men vet ikke helt hva det betyr. Har ikke blitt gravid enda så vet ikke om det hjelper. Går på cyclogest også. Blir nok IVF til høsten.

Vil si man responderer bra på letrozol hvis man får gode, modne egg (1 moden egg er bra respons på letrozol! ) til eggløsning :happy:
Vi hadde sex samme kveld som vi satt ovitrelle, kvelden etter, morgen og kveld den dagen egget mest sannsynlig slapp (ca 36t etter satt ovitrelle) den syklusen jeg ble gravid.

Jeg håper det, men blir så bekymret når testen var så ekstremt positiv i dag daglig. Og om sædcellene egentlig kan overleve 24 timer eller mer? Om egget slipper i dag, er vel uansett i morgen kveld for sent.
3-4 dager før el her, bare en gang. Er gravid nå. Så er sant at spermiene kan overleve lenge ved normal sædkvalitet.

ja det er stress :( og ikke minst fordi mannen jobber borte ..
jeg tenker det holder med før og etter pos dagen !:)

Her ble minste til med aksjer 5 dager før el, så det er absolutt muligheter uansett ❤️

Back
Topp