Timing av aksjelegging -alltid et stressmoment

Isond

Elsker forumet
Er det flere som kjenner at det er stress hver syklus? Har vært prøver i halvannet år, og likevel er jeg alltid litt usikker på når vi burde legge inn aksjer. Denne syklusen er jeg redd vi bommer.

Vi la inn aksjer i går kveld. Eggløsningstest var negativ i går, men ganske sterk/på vei til å bli positiv. For en halvtime var testen superpositiv, ble positiv omtrent med en gang.

Men, pga. jobben hans får vi ikke lagt inn aksjer i dag, men i morgen kveld. Vil det egentlig være for sent?

Hvis dere fikk til i går, og også i morgen, så burde det vel holde? :) Trodde annenhver dag i utgangspunktet skulle være «bra nok»?

Hvis dere fikk til i går, og også i morgen, så burde det vel holde? :) Trodde annenhver dag i utgangspunktet skulle være «bra nok»?
Jeg håper det, men blir så bekymret når testen var så ekstremt positiv i dag daglig. Og om sædcellene egentlig kan overleve 24 timer eller mer? Om egget slipper i dag, er vel uansett i morgen kveld for sent.

Jeg håper det, men blir så bekymret når testen var så ekstremt positiv i dag daglig. Og om sædcellene egentlig kan overleve 24 timer eller mer? Om egget slipper i dag, er vel uansett i morgen kveld for sent.
Man sier vel at de kan overleve i 5 døgn? Krysser fingrene for dere! :)

2 dager før eggløsning. Og 1 dag etterpå. Bør funke.
Jeg kjenner til stresset. Tar medisiner i tillegg for å bli gravid. Men det går jo feil

Har jeg og lest, men det er vel unntaket? :) Takk.
5 døgn i fertile forhold, 7 døgn med god kvalitet og supert forhold (leste faktisk at det er påvist tilfeller av opp til 9 dager!!! Men da snakker vi heftige unntakstilstander). 3-5 døgn er normalen. I tillegg, så slipper egget gjerne i snitt ca 1 døgn etter "peak" på EL tester, og kan overleve i 24-48 timer (selv om det er mer ideelt at spermiene venter på egget, så KAN man også bli gravid rett etter eggløsning). Så OM sæden hans av en eller annen grunn ikke skulle ha overlevd fra i går, så vil runden i morgen kunne gi en sjanse. :)

2 dager før eggløsning. Og 1 dag etterpå. Bør funke.
Jeg kjenner til stresset. Tar medisiner i tillegg for å bli gravid. Men det går jo feil
Hm, om eggløsning er i dag blir det i så fall en dag før og en dag etterpå. Kanskje jeg er heldig og eggløsning skjer i morgen. Hvilke medisiner tar du, letrozol?

5 døgn i fertile forhold, 7 døgn med god kvalitet og supert forhold (leste faktisk at det er påvist tilfeller av opp til 9 dager!!! Men da snakker vi heftige unntakstilstander). 3-5 døgn er normalen. I tillegg, så slipper egget gjerne i snitt ca 1 døgn etter "peak" på EL tester, og kan overleve i 24-48 timer (selv om det er mer ideelt at spermiene venter på egget, så KAN man også bli gravid rett etter eggløsning). Så OM sæden hans av en eller annen grunn ikke skulle ha overlevd fra i går, så vil runden i morgen kunne gi en sjanse. :)
Et døgn etter peak ja. Blir så nervøs av dette. Kan jo hende peak var sent i går kveld også, testet tidligere på kvelden og da var den negativ men sterk. Så kanskje eggløsning skjer i kveld? Om sæden ikke overlever til i kveld, vil vel egget være dødt i morgen kveld? Blir litt gal av å tenke på dette kjenner jeg.

Vi la aksjer én gang 5 dager før el, og én gang dagen etter positiv el test- og det var klaff. Venninna mi gjorde tilfeldigvis akkurat det samme og det klaffet der og. Om det var den 5 dager før- eller den dagen etter positiv el test som gjorde susen er vanskelig å si! Tenker at aksjer i dag + i morgen kveld bør være bra, jeg! Håper det klaffer :Heartred

Vi la aksjer én gang 5 dager før el, og én gang dagen etter positiv el test- og det var klaff. Venninna mi gjorde tilfeldigvis akkurat det samme og det klaffet der og. Om det var den 5 dager før- eller den dagen etter positiv el test som gjorde susen er vanskelig å si! Tenker at aksjer i dag + i morgen kveld bør være bra, jeg! Håper det klaffer :Heartred
Mente at jeg tenker aksjene dere la i går kveld + i morgen kveld bør være bra!

Så gøy at det klaffet. Dagen etter positiv er kanskje sannsynligvis eggløsningen? Derfor det stresser meg så mye av testen ble positiv i dag tidlig, for da blir 24t etter i morgen tidlig, og vi legger ikke inn aksjer før på kvelden,

Synes denne oversikten var fin.
Jeg ble gravid av å legge inn aksjer kvelden før positiv CB eggløsningstest (trodde peak var nært), morgenen ved positiv test og dagen etterpå (eggløsninsdag). Så ut i fra denne oversikten så var det -2, -1 og 0.
Usikker på hvor nøyaktig denne er, men viser hvertfall størst sjanse dagene før eggløsning og på eggløsningsdag. Sikkert fordi egget kun har et vindu på ca. 24t mens sperm kan overleve flere dager.
1000009020.jpg

Synes denne oversikten var fin.
Jeg ble gravid av å legge inn aksjer kvelden før positiv CB eggløsningstest (trodde peak var nært), morgenen ved positiv test og dagen etterpå (eggløsninsdag). Så ut i fra denne oversikten så var det -2, -1 og 0.
Usikker på hvor nøyaktig denne er, men viser hvertfall størst sjanse dagene før eggløsning og på eggløsningsdag. Sikkert fordi egget kun har et vindu på ca. 24t mens sperm kan overleve flere dager.
Vis vedlegget 437324
Takk for den, veldig oversiktlig. :) Men så rart at sjansen er større dagen før enn på selve eggløsningen.

Ja , der har absolutt hvert litt stress . Og hvertfall når gubben jobber borte hele uka . Vi har lagt inn hver dag når han var hjemme og de gangene det var EL på onsdag eller torsdag , så kom han hjem stygg seint fra jobb for å legge aksjer . Funka det også . Synes det har klaffa fint på dagen før EL .

Den syklusen jeg ble gravid var jeg sikker på at det røyk. Vi var opptatt hele dagen jeg hadde EL, og jeg jobbet til klokken 1 om natten og han skulle opp klokken 5. Og dagen før fikk vi det ikke til. Vi ble enige om en kjapp runde da jeg kom hjem. Midt på natten.
Prøvde å se over om timingen var bedre enn andre sykluser, men egentlig ikke. Vi hadde mindre sex enn mange andre sykluser.

Er det flere som kjenner at det er stress hver syklus? Har vært prøver i halvannet år, og likevel er jeg alltid litt usikker på når vi burde legge inn aksjer. Denne syklusen er jeg redd vi bommer.

Vi la inn aksjer i går kveld. Eggløsningstest var negativ i går, men ganske sterk/på vei til å bli positiv. For en halvtime var testen superpositiv, ble positiv omtrent med en gang.

Men, pga. jobben hans får vi ikke lagt inn aksjer i dag, men i morgen kveld. Vil det egentlig være for sent?
Vi bruker metoden "sperm meets egg". Du kan lese mer om den bmved å google det. Men kanskje ikke så lett å følge metoden hvis man har en jobb som hindrer at man får ha samleie på de dagene metoden foreslår.

Det er vanskelig å si hvilket samleie som fører til barn. Det sies jo at sædceller kan leve i opp til fem dager og slik sett ligge og vente på egget når det slippes. Det varierer jo også hvor enge egget "venter" på sperm, så ger går mye på flaks, vil jeg tro! Jeg har lest at samleie en til to dager før eggløsning er veldig bra, så kanskje det blir perfekt?

Hm, om eggløsning er i dag blir det i så fall en dag før og en dag etterpå. Kanskje jeg er heldig og eggløsning skjer i morgen. Hvilke medisiner tar du, letrozol?
Tar både letrozol og cyclogest. Desverre gav det Ingen lykke denne gangen heller. I 2020 ble jeg gravid på første runde. Har nå tatt medisin siden februar uten lykke å lykkes. Har monitor. Så vet det bør være en sjans

Tar både letrozol og cyclogest. Desverre gav det Ingen lykke denne gangen heller. I 2020 ble jeg gravid på første runde. Har nå tatt medisin siden februar uten lykke å lykkes. Har monitor. Så vet det bør være en sjans
Tar letrozol denne syklusen jeg også. Får eggløsning av meg selv, men ofte tidlig i syklusen. Trodde letrozol kunne gjøre at egget fikk mer tid til å modne, men jamen fikk jeg ikke positiv eggløsningstest på CD10 likevel.
Håper du lykkes snart.

Back
Topp