Timepris dagmamma?

Kisse85

Elsker forumet
Noen som vet? :)

Da jeg jobbet som dagmamma tok jeg ikke timepris... jeg hadde faste satser: 30-50% stilling uten mat og bleier 2000kr mnd. Med mat og bleier ca 3000kr mnd.
Fra 50-100% stilling: uten mat/bleier alt fra 3-3500kr.  Med mat og bleier alt fra 35-5500kr.
Om jeg hadde søsken så kunne prisen variere noe pluss minus.
Da betalte de den 1 hver mnd.

Om jeg tok timepris f.eks utover arbeidstiden, evt helger så var den på alt fra 150kr og opp til 250kr. Var vel gjerne i helgene jeg tok det, iom at man vanligvis ikke jobber som dagmamma i helgene.
Jeg hadde også ref. jeg kunne vise frem.:)

Tror det kan være en fordel, og mange dagmammaer er ikke registrert, og er ikke så flinke, lett å gå på en smell.
Vet i hvertfall i tromsø at det var slik der at om noen foreldre ikke betalte og gjorde opp for seg så gikk ordet ganske fort mellom oss dagmammaer og de fikk da problemer med å finne noen som var villig til å passe barnet/barna.

Ble jo altfor langt dette.. men timeprisen kan variere en del.:)
Jeg vet om ei som tok 450kr.. det er igjen altfor mye.

Bruker ikke dagmamma selv men har hørt at noen tar 250 kr timen

Takk for svar! :) Blir ikke helt klok,men har søkt litt på nett,ser de fleste har tatt 35kr timen...

vi betalte dagspris og det var 250kr dagen med mat mens vi hadde med bleier selv

De som ser etter ei dagmamma, bør for å spare penger (da det er ganske dyrt) se etter ei dagmamma som går etter faste satser, og ikke timepris. Man er mye bedre tjent med det, og evt ei dagmamma som kan sette prisen etter antall dager man trenger barnepass. Det gjorde jeg, det var også noe foreldrene igjen var veldig fornøyd med.:)

Jeg var dagmamma i 8 mnd netopp ! Jeg tok 5000 kr i mnd !
Da hadde jeg jenta 8 timer til dagen 5 dager i uka, og jeg holdt alt mat ! Bleier hadde hun med selv! Da blir timeprisen 31,25 kroner :) Jeg var ``hvit dagmamma`` og betalte ca 550 kr av dette i skatt !

jeg tenker 4-5000 kr i mnd for "full plass". Og dersom man ikke er der hver dag trekker man fra pris i prosent (eks 3 dager i uka er 60%). Og en full dag er 8-8,5 timer. jeg tenker at om barnet er der kun 6 timer så bør dagmammaen få betaling for hele dagen og ikke pr time uansett, fordi hele dagen blir jo på en måte holdt av.

ut fra 5000kr i mnd så blir det vel rundt 25kr timen...

filledokka skrev:
Oj hadde ikke giddi å sitti dagmamma for mindre enn 150kr timen..

Sykt! 150*8 timer= 1200 kr dagen * 5 dager= 6000 kr uka * 4 uker i en mnd= 24000 i mnd. Hvem betaler så mye for barnepass??

Lujele skrev:
Da hadde jeg jenta 8 timer til dagen 5 dager i uka, og jeg holdt alt mat ! Bleier hadde hun med selv! Da blir timeprisen 31,25 kroner :) Jeg var ``hvit dagmamma`` og betalte ca 550 kr av dette i skatt !

ikke akkurat noe å bli rik av nei...

Dagmammaen vår har lillemor fire dager i uka, fra 8-16 ca. Av og til kortere, av og til lengre avhengig av våre arbeidsdager, men det er jo uansett de timene hun har holdt av i løpet av dagen og da skal hun selvsagt ha betalt for det også :) Hun tar 45 kr. timen, og på en dag blir dette 360kr. For fire uker betalte jeg nå 5760, og det synes vi er en helt ok pris for at hun er så snill, god og flink med det viktigste vi har i verden :)) Hun er hvit dagmamma og skatter av dette, så det er jo uansett ikke noe hun blir "rik" av, men de koser seg sånn sammen de to :))

Nå passer man ikke barn for å bli rik, men for at det er en jobb på lik linje med alle andre.
Man kan utføre den hjemmefra og man får hjulene til å gå rundt.;)
Nå hadde jeg på det meste 3 barn fulltid da jeg jobbet som dagmamma, og var reg og betalte skatt.
Jeg tok 5.500kr mnd, inkl mat og bleier, hadde vel ca 17.000 tilsammen i mnd.. 
Av det bet. jeg ca 2000kr skatt, husleie og andre utgifter. Gikk helt greit for meg.
Når alt var betalt hadde jeg vel ca 4-5000kr igjen å leve for til neste "lønning".:)

Men det jeg satt mest pris på var tiden sammen med barne og det å kunne få gjøre noe som jeg likte.;)
Er ikke mange som er like heldig der.:)

Mrs Lutz skrev:

Lujele skrev:

ikke akkurat noe å bli rik av nei...

filledokka skrev:

Hehehe.. du vil ha 150 kr/t for i sitte på rumpa? DET er godt betalt det :-P

*yummymummy* skrev:

filledokka skrev:

Sykt! 150*8 timer= 1200 kr dagen * 5 dager= 6000 kr uka * 4 uker i en mnd= 24000 i mnd. Hvem betaler så mye for barnepass??

er nok ikke alle som har råd til å ha ungen til en dagmamma som skal ha så mye i mnd.. 

Vi har vår til dagmamma som tar 3800 ,- i mnd med mat. Det blir 23,75 kr i time

syns dagmamma hørtes ganske dyrt ut jeg?? altså skjønner jo at folk må ha betalt for jobben, men tenker i forhold til bhg...

vesla går i en knallfin, ny barnehage. vi må ha med bleier og brødskiver selv. ellers står di for drikke, frukt og vamrlunsj - noe di får hver dag. betaler vel 2530kr mnd og det er full plass..

Susa87 skrev:
syns dagmamma hørtes ganske dyrt ut jeg?? altså skjønner jo at folk må ha betalt for jobben, men tenker i forhold til bhg...

vesla går i en knallfin, ny barnehage. vi må ha med bleier og brødskiver selv. ellers står di for drikke, frukt og vamrlunsj - noe di får hver dag. betaler vel 2530kr mnd og det er full plass..

Men husk at de som har barnet hos dagmamma mottar kontantstøtte i tillegg (hvis barnet er under 3 da). Hadde de da betalt 2530,- til dagmamma hadde de jo sittet igjen med nesten 1000,- i pluss hver mnd. Derfor er det mange dagmammaer som tar kontantstøtte + full bhgpris i betaling hver mnd, og foreldrene betaler da det samme som om barnet hadde gått i bhg.

Back
Topp