Time ved Poliklinikk Gynekologi - Obstetrikk, hva betyr det?

Enitram

Forelsket i forumet
Augustlykke 2015
Er innkalt til time hos gynekolog ved Poliklinikk Gynekologi - Obstetrikk på sykehuset. Timen har jeg fått når jeg er 11 uker på vei, hva er dette?

Fastlegen min har søkt om ekstra oppfølging av oss under svangerskapet, er det dette jeg da har fått? Er det ultralyd på denne timen?

Noen her som vet?

Obstetrikk er oppfølging av mor og barn under svangerskap og barseltid :)

Ja, det vet jeg :) Men det er sånn at alle kommer til sykehuset da, rundt uke 11? Trodde man dro til lege/jordmor da og UL i ca uke 18? Har som sagt søkt om ekstra oppfølging, og tenkte dette kanskje var det?

Googlet og fikk vite at avdelingen holder på med følgende:

Gynekologi-obstetrikk, poliklinikk
Poliklinikk gynekologi-obstetrikk behandler pasienter innen følgende fagområder:

• Generell gynekologi (kvinnesykdommer, abortsøkende kvinner)
  • Utredning for barnløshet
  • Utredning av kvinner med urinlekkasje
  • Oppfølging av risikogravide
  • Ultralydscreening av gravide
  • Øyeblikkelig hjelp for gravide og gynekologiske pasienter
Poliklinikken har spesialkompetanse innen områdene:

• Kvinner med urinlekkasje
  • Jordmødre med spesialkompetanse på ultralydscreening

Jeg vil tro du har fått den timen siden du har søkt om ekstra oppfølging:) det kan jo hende du får en ultralyd da:)

vanligvis får man ikke time på sykehuset før uke 18, Dvs den ordinære ultralyden. Det er vel også den eneste timen man får på sykehuset før fødsel, hvis man har et helt "vanlig"svangerskap:)

Ja, det er slik jeg også har konkludert, men kunne være jeg hadde misforstått noe - at det var flere ganger enn uke 18 på sykehuset ved normalt svangerskap. Har en kropp som tar opp vitaminer og jern svært dårlig, og derfor viktig å følge med på både mor og barn ganske så tett. Barnet tar jo bare av det jeg har, men jeg vil jo gjerne komme ut av dette så frisk som mulig :P

Da er det bra du blir fulgt skikkelig opp i hvertfall:)

Back
Topp