Time til OUL

PetiteMoi

Glad i forumet
hei, er det noen som har fått time til OUL? Var vært hos jordmor på kontroll, å lurer på om det går av seg selv etter det?
 
Jordmor skal sende henvisning, også er det bare å vente på time. Hun jeg går til sendte henvisningen mens jeg var hos henne og fikk bekreftet tid allerede dagen etter.

Hører du ikke noe på 1-2 uker ville jeg hørt med de igjen.
 
Ikke vært hos jordmor så tidlig.. Fikk time til oul samme dag. Men det var via helsenorge
 
Lege sendte på fredag, han mente jeg burde høre noe rett over helgen!
 
Er OUL på sykehuset? Slik at du får time etter du har fått godkjent valg av sykehus?
 
Jeg var på tul og da fikk jeg time til ordinær ul i samme slengen.
Ved tidligere svangerskap mener jeg det er legen som har sendt henvisning, men tror jordmor også kan gjøre det.
 
Jeg var på tul og da fikk jeg time til ordinær ul i samme slengen.
Ved tidligere svangerskap mener jeg det er legen som har sendt henvisning, men tror jordmor også kan gjøre det.

JM sa til meg at hun kunne gjøre akkurat det samme som fastlegen bortsett fra sykemelding. Så går ut i fra at hun har sendt inn henvisning. Venter i spenning.
 
JM sa til meg at hun kunne gjøre akkurat det samme som fastlegen bortsett fra sykemelding. Så går ut i fra at hun har sendt inn henvisning. Venter i spenning.
Snakket dere om at hun skulle sende henvisning? Hvis ikke kan hun jo kanskje gå utifra at legen din har gjort det?
Jeg var hos jordmor på onsdag og kom akkurat på det med OUL da jeg skulle gå. Fikk spurt henne og det hadde ikke hun tenkt på, hun trodde noen andre fikset det. Men hun sendte inn henvisning når jeg nevnte det, fikk tildelt time dagen etter. Så det kan lett oppstå litt rot hvis man ikke passer på. :)
 
Snakket dere om at hun skulle sende henvisning? Hvis ikke kan hun jo kanskje gå utifra at legen din har gjort det?
Jeg var hos jordmor på onsdag og kom akkurat på det med OUL da jeg skulle gå. Fikk spurt henne og det hadde ikke hun tenkt på, hun trodde noen andre fikset det. Men hun sendte inn henvisning når jeg nevnte det, fikk tildelt time dagen etter. Så det kan lett oppstå litt rot hvis man ikke passer på. :)

Jeg får kanskje prøve å kontakte henne i morgen for å høre. Men jeg sa at når jeg var der at jeg bare ønsket å gå til jordmor for kontroller. Da min fastlege selv har sakt at han ikke er den beste på svangerskap.
 
Fastlegen henviste meg til en private gynekolog han liker å sende sine gravide pasienter til på OUL :) Fikk time samme dag på SMS.

Sist var jeg på sykehuset på OUL og jeg fikk brev i posten
 
Jeg får kanskje prøve å kontakte henne i morgen for å høre. Men jeg sa at når jeg var der at jeg bare ønsket å gå til jordmor for kontroller. Da min fastlege selv har sakt at han ikke er den beste på svangerskap.
Jeg ville tatt en telefon for sikkerhetsskyld :)
 
Det skal sendes henvisning på første kontroll uavhengig av om man er hos lege eller JM.
Noen sykehus er tilknyttet helsenorge og man får sett timen der tidlig, andre har andre systemer f eks minjournal der man kan se at henvisningen er registrert og når man har fått time etter at den er behandlet (tar gjerne et par arbeidsdager) og så kan det fort ta 1.5 uke før man får brev i posten
 
Back
Topp