Time til OUL

Heldige dere er! føles ikke så lenge til! Jeg har ikke vært hos legen enda engang :rolleyes::p

Samme her! De er så gniene på legetimene her. :p Fikk ikke time før 30.september til første kontroll, da er jeg 13+1. Vurderer å ringe jordmor imorra, kanskje jeg får komme inn der litt før.
 
Oj, nå ble jeg litt stressa! Jeg hadde lyst til å snakke med legen om de ulike alternativene, men ettersom vi ikke har bil, blir fødsel og kontroller på noe annet enn Ullevål og Riksen ganske tungvint (og veldig dyrt). Jeg bør kanskje kaste meg rundt og sende inn en søknad da! :(
 
Oj, nå ble jeg litt stressa! Jeg hadde lyst til å snakke med legen om de ulike alternativene, men ettersom vi ikke har bil, blir fødsel og kontroller på noe annet enn Ullevål og Riksen ganske tungvint (og veldig dyrt). Jeg bør kanskje kaste meg rundt og sende inn en søknad da! :(
Sist søkte jeg på Ullevål på 10-ukers kontroll hos legen, og fikk innvilga plass, så tror du er veldig uheldig om du ikke skulle få plass.. Jeg tenkte å gjøre det samme denne gangen (hvis alt går bra på tul i neste uke), så jeg stresser ikke :)
 
Sist søkte jeg på Ullevål på 10-ukers kontroll hos legen, og fikk innvilga plass, så tror du er veldig uheldig om du ikke skulle få plass.. Jeg tenkte å gjøre det samme denne gangen (hvis alt går bra på tul i neste uke), så jeg stresser ikke :)
Tusen takk for det. Det er så mye å tenke på liksom! Føler det er nok å bare være gravid, hehe! :)
 
Skal ta OUL privat så har ikke bestilt ennå. Skal dit i uke 12 så tenkte gjøre det da :) Blir i uke 18 :)
 
Så spennende! Har ikke fått time til oul enda, men derimot har jeg fått time til tul og det skal jeg neste torsdag, da vil jeg være 12+5 :)
 
Oj, nå ble jeg litt stressa! Jeg hadde lyst til å snakke med legen om de ulike alternativene, men ettersom vi ikke har bil, blir fødsel og kontroller på noe annet enn Ullevål og Riksen ganske tungvint (og veldig dyrt). Jeg bør kanskje kaste meg rundt og sende inn en søknad da! :(

Det sies at hvis du vil føde på riksen så må du søke innen uke 8, ellers er du ikke garantert plass. Ullevål har litt mer plass og du kan vente litt lengre, men jeg vet om flere som ikke fikk plass og måtte føde på Ahus eller Bærum sykehus selv om de søkte på første kontroll i uke 12.

Du trenger bare fylle ut dette skjemaet, så det tar bare noen minutter å søke selv :) http://www.oslo-universitetssykehus.no/omoss_/avdelinger_/fodeavdelingen_/Documents/SØKNADSSKJEMA_FØDEPLASS.pdf
 
Last edited:
Oj, nå ble jeg litt stressa! Jeg hadde lyst til å snakke med legen om de ulike alternativene, men ettersom vi ikke har bil, blir fødsel og kontroller på noe annet enn Ullevål og Riksen ganske tungvint (og veldig dyrt). Jeg bør kanskje kaste meg rundt og sende inn en søknad da! :(
Meg og jm valgte å vente med søknad til neste kontroll i uke 13-14, fordi jeg var enda usikker. Søkt meg til ABC, men om ikke det går så søker vi meg kanskje til Ahus. Så su har nok god tid om du vil til Ullevål eller riks
 
Det har vært en kjent sak lenge at Ullevål og Riksen fylles opp fort.

– Hvor tidlig anbefaler dere kvinner å søke om fødeplass dersom de skal få førstevalget sitt?
– Som regel så holder det å søke i løpet av svangerskapets første 8-10 uker. Men vi ser at enkelte måneder er mer populære enn andre og da kan det hende at man ikke får plass.

Fødeplassene fylles fort opp med personer som kommer fra andre steder enn Oslo: https://www.nrk.no/ostlandssendingen/oslo-kvinner-ma-fode-utenbys-1.11506264

 
Last edited:
Fått 13.oktober, er bare 13/14 uker da:) så nå nok tilbake igjen:)
 
Så spennende med OUL :) det er ikke så lenge til vi kommer dit!
 
Back
Topp