Time til jordmor *OPPDATERT*

Skogsdyret

Betatt av forumet
I dag i uke 14+1 skal jeg endelig til jordmora. Er veldig spent, og har store forhåpninger til å få høre fosterlyden til den lille nå. Kommer nok til å bli skuffet hvis det ikke lar seg gjøre. Har også noen spørsmål som legen ikke tok seg tid til å høre på, så ser frem til å få prata med ei som har peiling, da min lege er helt håpløs. Huff.. må virkelig få bytta lege snart nå. Kan ikke drøye d stort lengere nå!

Timen til jordmor var SÅ fin! Hun tok seg god tid, og svarte godt på spørsmål jeg hadde.
Symfyse/fundus-mål var ganske stort i forhold til hvor jeg var i svangerskapet, så mulig det blir en tidligere UL i forhold til ordinær UL. Hun kunne ikke utelukke to små spirer, men holdt en knapp på at det var bare en. Jeg måtte ikke kjøpe barnevogn før jeg visste 100% hvor mange det var der inne i magehuset hvertfall ;)
Fosterlyden fant hun omtrent med en gang, og det varmet å endelig få høre den. Sukk :) Lykkelig nå! NÅ har det liksom virkelig gått opp for meg her! 
    Dessuten, skjønte hun IKKE, hvorfor legen min hadde henvist meg til kiropraktor. For det første var jeg så tidlig i svangerskapet, at jeg kunne gjøre øvelser på egen hånd, og dessuten var fysioterapi heller å anbefale fremfor kiropraktor. Jeg sier det igjen: Må virkelig få bytta lege snart nå!

Håper du får en flott jordmortime! Viktig å ha en jordmor man trives med :) Kjipt med håpløs lege da... Har selv vært hos en håpløs lege her på øya, det er ikke noe særlig... Lykke til hos jordmora :D

Takk for det!
Hadde samme jordmora ved mitt første svangerskap, og var kjempefornøyd med henne. Hun tar seg så god tid, og viser stor omsorg for de gravide. Er så godt med en slik trygghetsperson i "prosessen" :)

Så bra at du hadde fin time hos jordmor! Jeg fikk selv høre hjertelyd i dag, fantastisk følelse :) Hvor mange cm var Symfyse/fundus?

For en flott jordmortime du har hatt idag<3<3<3 Ikke vært til JM ennå!

Så bra alt gikk bra hos JM :-)

Hvor stort var SF? 

Mitt var 12 cm når jeg var der i forige uke.. Låg nederst på den grønne.. 
Men i følge legen og JM er jeg 15 uker på vei i følge deres regning fra forige mens..

For en flott time du har hattVeldig glad for at du fikk en god opplevelse pga tidligere opplevelser hos legen. Du burde bytte fastlege så for du kan! Spennende å se om det er en eller to i magen

Ro_25 skrev:
Så bra at du hadde fin time hos jordmor! Jeg fikk selv høre hjertelyd i dag, fantastisk følelse :) Hvor mange cm var Symfyse/fundus?

Symfyse/fundus lå nå i uke 14+1 på 16 cm. Over det grønne feltet.

baby2 skrev:
For en flott time du har hattVeldig glad for at du fikk en god opplevelse pga tidligere opplevelser hos legen. Du burde bytte fastlege så for du kan! Spennende å se om det er en eller to i magen

*TryllTryll* skrev:
Så bra alt gikk bra hos JM :-)

Hvor stort var SF? 

Mitt var 12 cm når jeg var der i forige uke.. Låg nederst på den grønne.. 
Men i følge legen og JM er jeg 15 uker på vei i følge deres regning fra forige mens..

SF lå nå i uke 14+1 på 16 cm. Over det grønne :)

Back
Topp