Time til forundersøkelse 23.4. - OPPDATERT

Rosa på ball

Glad i forumet
Er såååå glad for at vi ihvertfall kom inn til dette før sommeren.[:)]

Hvor lang tid tok det fra dere var på denne undersøkelsen til dere var i gang??

----------------------------------
Oppdatert 07.04.08
Fått svar fra Riksen i dag.. Det er fullt nå neste gang og pr i dag har de ledig plass til neste syklus. Men, hun skrev at det fyller seg raskt opp slik at de ikke kan love oss plass før sommeren. De kan heller ikke sette oss opp på forsøk uten at vi har vært til forundersøkelse.

Så da blir det bare å vente å se hvor heldige vi er den 23.4.[:-]

Skjønner godt at du er glad nå. [:D]
Vi var på smatale i mars, og hadde første forsøket i juni.

Håper dere kommer i gang raskt, og at rekker ett forsøk før sommer'n. [:)][:)][:)]

Startet dere med medisiner i juni eller hadde dere uttak i juni?

Jeg har regnet ut at jeg er på dag 20 når vi skal til forundersøkelse, og det lever et pittelite håp om at jeg kan starte allerede da, men det skal sikkert litt til[:)]

ORIGINAL: rosa på ball

Startet dere med medisiner i juni eller hadde dere uttak i juni?

Jeg har regnet ut at jeg er på dag 20 når vi skal til forundersøkelse, og det lever et pittelite håp om at jeg kan starte allerede da, men det skal sikkert litt til[:)]

Husker ikke når jeg begynte på nesesprayen, men husker at el-sprøyta ble satt 23.juni. Så ble det uttak ett par dager etter.  [:)]

Så bra, alltid kjekt med gode nyheter[:)] Vi var på forsamtale i februar, og jeg begynte på spray i begynnelsen av mars. Håper dere for kommet igang like raskt[:D] Hvor hører du til?

Takk for mange svar[:)]

Vi hører til på Riksen, og alt annet har gått veldig unna der, så håper det gjelder nå også. Men, nå er det jo litt annet som også skal stemme, både i forhold til sommerferien og mensen og dager og syklus osv.

Det går jo an å spørre om det er mulig å starte opp allerede den dagen, og krysse fingrene for at de er snille og greie[:)]

Ikke lenge til det[:)] Håper dere får starte kjapt etterpå.

Vi fikk ringe inn første mens etter forsamtalen, og da var vi igang[:)]

Har litt lyst til å ringe dem på mandag og spørre om de tror det går an[:)]

Sendte dem en mail jeg, kan jo ikke få annet enn "nei" og beskjed om at jeg må vente til over sommeren[:)]

Det hadde bare vært total lykke[:)] Prøver å ikke skru opp forventningene.. Jeg spurte i sammen mail om de trodde jeg rakk å komme i gang før sommeren, hvis det ble slik at jeg fikk startet neste syklus med nesespray - det blir rundt den 23.5. Satser på svar på mailen på mandag eller tirsdag. Enn så lenge er jeg bare glad for at forundersøkelsen faktisk er spikret[:)]

Godt å merke at det ikke bare er jeg som er utålmodig i denne prosessen[:)]

Hvilket sykehus tilhører du da? Porsgrunn har jo stengt hele juli. Jeg var på forsamtale der i begynnelsen av juni, og kunne begynne på juli mensen. Altså fikk uttak i begynnelsen av september.

Vi hører til St.Olavs..og her er det vist 6mnd til alle og fullt mange av månedene...virker som det er mange med prøverør her...:/

Vi tilhører Riksen..
Det har gått veldig unna der, henvisningen ble sendt i oktober, alle blodprøvesvar hadde kommet i november, rett før jul fikk jeg brev om å ta en runde med Pergotime og blodprøver, første time var den 11.2., laparoskopi 18.3. og time til forundersøkelse nå 23.4. [:)]

Det skal jeg gjøre vettu[:)]

Med alle sånne positive ting, så er du vel klar over at du skrur opp forventningene mine[:)] Hehe...

ORIGINAL: CiZzYeN

Vi hører til St.Olavs..og her er det vist 6mnd til alle og fullt mange av månedene...virker som det er mange med prøverør her...:/

CiZzYen, jeg lurer på om det kan være noe med at St.Olavs dekker deler av Nord-Norge? At de har pasienter fra store deler av midt og nord norge på en måte..? Vi fikk jo også beskjed om at det ikke ville bli noe før etter sommeren, og det var jo i februar. Kjenner jeg blir litt sjalu på dere som hører til sykehus som ikke har så lang ventetid.. hehe, selv om jeg skal prise meg lykkelig over at vi faktisk skal få hjelp da! [:)]

Hei rosa på ball. Vi var der i dag og jeg hadde kjempe håp om å kunne starte spray denne mnd da jeg er på dag 8, men de var smekk fulle lang tid frem i tid. Har fått "holdt" av en plass i uke 25 da det var det første som var ledig, men sykpl kunne ikke love noen ting så man får igrunn ikke vite noe før man ringer inn 1.mens desverre.. Tror hun sa de hadde 30-35 stk i løpet av en uke jeg.. det er ganske mange da.
Håper dere rekker ett forsøk før sommeren, det er det vi håper på ihvertfall..  Ellers så var det en veldig ålright dag, informativ og oppklarende. Skuldrene er litt lettere og i mer normal posisjon nå, vi kan senke de litt[;)] Maae lykke til. 23 er ikke lenge til da.

Har oppdatert i første innlegg[:'(]

Jaja, uansett er jeg glad for å være i gang og så må vi bare ta det derifra[:)]

Heisann!
Så godt å høre at dere er fornøyde med dagen[:)] Moro at vi er flere som er noenlunde likt i løypa!

Jeg tar som utgangspunkt i at vi ikke kommer i gang før sommeren. Hun skrev at pr i går hadde de plass i uke 26, men at de ikke kunne love noe før vi har vært til forundersøkelse. Det er jo bra at alle har samme regler å forholde seg til og jeg antar at alle er like utålmodige[:)] Hvor lenge var dere der i dag? Vi har på morgenen og jeg regner med å rekke tilbake til jobb noen timer..

info time med sykpl startet kl 09.00 og varte til kvart over ti tror jeg, da gikk 1 av tre par inn til legen. Vi hadde i utgpunkt time kl 11(siste par ut), men de beregner ca 30 min pr par hos legen og ca 5 min pause virket det som mellom hvert par så vi var inne kvart over 11 ti på halv tolv tror jeg.. Jeg rakk ikke jobben, men nå jobber jeg et stykke utenfor byen da, mannen dro på jobb.

Det er en veldig spesiell dag, du sitter der å venter og rundt deg flyr andre IVF/ICSI par som allerede er i gang, gravide som skal på 1.gangs UL og høygravide som bare tripper rundt. Og du sitter der så spent og nysgjerrig, full av masse tanker og spørsmål.. Det er godt å ha vært der, nå er vi igang! Snart er dere også det. Lykke til. Og ja, jeg er enig i at degjør rett i å gjøre likt med alle, det er rettferdig[:)]

Back
Topp