Time out *insp*

Delightful

Forelsket i forumet
Dere  som mener det er greit å bruke time out.. hvor gamle bør barna være når man begynner med dette?

Brukt det siden eldste her var to, han skjønte poenget og at han måtte dit når han gjorde noe han ikke har lov til. 

ORIGINAL: Wayne`s Wife XL

Såpass gamle at de skjønner hvorfor de må sitte der. 
jepp..og det kan jo være forskjellig fra bran til barn også, hvor langt de er i utviklingen osv.
Med min unge kunne man sikkert begynt når hun var...tja..rundt 1,5 år.
hun er nå 3, og det er på tide å begynne[:-][8D]

jepp...så med den grunn syns jeg at minsten her er litt liten, mens sambo har begynt så smått.Som regel blir hun bare spurt om hun ønsker å sitte på gangen å tenke seg om, når hun er helt umulig. Da svarer hun som regel nei, og vi da forklarer at da må hun oppføre seg fint. Da gjør hun som regel det. Blir ikke brukt ofte,men det fungerer.

ORIGINAL: Sookie!

jepp...så med den grunn syns jeg at minsten her er litt liten, mens sambo har begynt så smått.Som regel blir hun bare spurt om hun ønsker å sitte på gangen å tenke seg om, når hun er helt umulig. Da svarer hun som regel nei, og vi da forklarer at da må hun oppføre seg fint. Da gjør hun som regel det. Blir ikke brukt ofte,men det fungerer.

Her har jeg ei som svarer Ja, og gjerne løper ut i ganga og setter seg. Setter jeg meg der å snakker med ho så bare ler ho rått og himler med øyene... 2 år[:-]

Lover godt! haha[:D]

Så gamle at de forstår. I første omgang syns jeg det burde bli brukt for å roe seg ned og komme med en løsning med en forelder i ettertid, tror ikke en feks 3 åring kommer til å reflektere så mye på de minuttene. På eldre barn derimot, som kan sitte litt lenger, kan bruke tiden på å tenke litt på situasjonen, hvorfor de sitter der osv.

Elste var sikkert 3-4år, mens yngste var nermere 2år.
Snakker med begge både før og etter. Å de er klar over hvorfor de sitter der.

Back
Topp