Time OUL

Jeg var hos jordmor 17. desember hvor jeg ble henvist til fosterdiagnostikk (jeg er over 38 år) og det ble søkt fødeplass. Brev fra sykehuset ang fosterdiagnostikk var poststemplet 20. desember og brev vedr OUL og fødeplass var stemplet 23. desember. Veit ikke om dette er vanlig praksis, men jeg ble i alle fall imponert over hvor raskt jeg fikk svar!

Oi, supereffektivt! Håper jeg også snart får et brev. Var hos legen 16. desember, og han skulle søke fødeplass og OUL.

Når var du hos legen og søkte om OUL? Spent på hvor lenge jeg må vente før brev kommer i posten:woot: Har su fått fødeplass, eller tar det lenger tid?

var hos legen 13.12, tok sikkert litt lenger tid å få brevet pga. Mange helligdager. Søkte fødeplass samtidig, og fikk bekreftelse på plass i samme brev:) ei venninne er noen uker lenger enn oss, og måtte vente til uke 12 med å søke fødeplass, hun fikk ikke førstevalget sitt:sorry: i Oslo dette da. Begge steder er nok akkurat like flinke ;)

var hos legen 13.12, tok sikkert litt lenger tid å få brevet pga. Mange helligdager. Søkte fødeplass samtidig, og fikk bekreftelse på plass i samme brev:) ei venninne er noen uker lenger enn oss, og måtte vente til uke 12 med å søke fødeplass, hun fikk ikke førstevalget sitt:sorry: i Oslo dette da. Begge steder er nok akkurat like flinke ;)

Venninnen din er også i Oslo? Så rart det er ulik praksis med når man får søke. Jeg dro nettopp tidlig til lege for å gjøre det jeg kan for å få førstevalget. Ja, tror både Ullevål og riksen er supert, men er jo en grunn til at man setter en først så naturligvis litt kjedelig ikke å få valget sitt.

Jeg var hos jordmor 17. desember hvor jeg ble henvist til fosterdiagnostikk (jeg er over 38 år) og det ble søkt fødeplass. Brev fra sykehuset ang fosterdiagnostikk var poststemplet 20. desember og brev vedr OUL og fødeplass var stemplet 23. desember. Veit ikke om dette er vanlig praksis, men jeg ble i alle fall imponert over hvor raskt jeg fikk svar!

På sykehuset her jeg bor, skal alle henvisninger vurderes innen 10 dager, så antar det gjelder andre plasser også? De hender de bruker lenger tid på å gi timen, men da står henvisningen som vurdert og at time vil bli tildelt på helsenorge.no:happy:

Ja, begge bor i Oslo. Hun ble litt irritert, legen hennes som sa hun måtte vente til etter uke 12.. jeg søkte, og fikk plass på Ullevål. :)

Jeg fikk også veldig raskt svar :)

Ja, begge bor i Oslo. Hun ble litt irritert, legen hennes som sa hun måtte vente til etter uke 12.. jeg søkte, og fikk plass på Ullevål. :)

Oj! Ikke før 12 uker!?
Jeg bor også i Oslo og var 8+0 da jeg søkte om fødeplass. På jordmor hørtes det nesten ut som om jeg var seint ute allerede da. Jeg ønsket meg Rikshospitalet og fikk det, men det er kanskje mindre trøkk der enn på Ullevål og lettere å få plass? ☺️

Hvilken avdeling på sykehuset er det OUL er på? :happy:

Var hos legen 23.12 og dato på selve brevet med svar på henvisning og innkalling til undersøkelse var 24.12. Fikk brevet i postkassa 02.01. I samme konvolutt var bekreftelse på fødeplass ved Ullevål. Fått ultralyd 19.03.

Oj! Ikke før 12 uker!?
Jeg bor også i Oslo og var 8+0 da jeg søkte om fødeplass. På jordmor hørtes det nesten ut som om jeg var seint ute allerede da. Jeg ønsket meg Rikshospitalet og fikk det, men det er kanskje mindre trøkk der enn på Ullevål og lettere å få plass? ☺️
Ja! Var nok en lege som hang litt etter:meh: tror det er lettere å få plass på riksohospitalet muligens, siden mange vil ha Ullevål for at far kan overnatte og:wacky: kun derfor jeg søkte dit.. aner ikke hva jeg går til! :sorry:

Ja! Var nok en lege som hang litt etter:meh: tror det er lettere å få plass på riksohospitalet muligens, siden mange vil ha Ullevål for at far kan overnatte og:wacky: kun derfor jeg søkte dit.. aner ikke hva jeg går til! :sorry:

Ja, det er vel sykehushotellet som er det store trekkplasteret til Ullevål! Jeg er ikke sammen med barnefar, og det er vel tvilsomt om han i det hele tatt vil bli med på fødsel, så det hotellet er ikke så viktig for meg ☺️ Har bare hørt positivt om begge fødeavdelingene så tror det blir bra uansett hvilket sykehus man får plass på

Etter første kontroll hos jordmor sendte hun søknad om fødeplass og OUL. Brevet fra sykehuset er datert samme dag som jeg var hos jordmor, effektivt!

Blir OUL på meg når jeg er i uke 24, kanskje litt sent? Men det får gå :)

Back
Topp