turboquattro
Gift med forumet
noen som vet hvor lang tid det tar sånn ca ifra legen sender en henvisning til psykolog til man får en time? eller er det mulig å få en hastetime?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tenker du DPS? I såfall tror jeg det er forskjellige regler etter alvorlighetsgrad.TonjeJenta skrev:Du kan ha krav på time innen en mnd, evt 2-3 har jeg hørt og. Men det får du jo i brev fra sykehuset om info om svarfrist o.l, om du da ikke får time så kjappt at du får info om krava dine sammen med info om time :)
Du kan høre med helsestasjonen barna hører til om de har en psykolog du kan snakke med. Noen helsestasjoner tilbyr dette til småbarnsforeldre, og det kan kanskje være verdt et forsøk dersom det er lang ventetid på å få time hos DPS eller lignende.*Libe* skrev:
Nå vet ikke jeg hvor i landet du bor, men i Stavanger f.eks er det uutholdelig lang ventetid på å få komme til hos offentlig psykolog (DPS og lignende), og man må gjerne vente i opptil 3 mnd for å komme til hos en privat (en venninne av meg har stått i kø lenge nå) I Bergen er ventetiden noe det samme.
Ventetiden avhenger selvfølgelig også av alvorlighetsgrad, men jeg har fått inntrykk av at dersom man er veldig langt nede og trenger akutt hjelp blir man anbefalt en kort innleggelse på psyk fordi ventetiden for å få tildelt psykolog er så lang.
Alternativt kan du sette deg ned med gule sider og ringe til psykologer og høre om de har driftsavtale (da går det på egenandelskortet), eller om du har råd til det, høre om det er noen private som har mulighet til å ta i mot deg.
Dersom du har en god tone med fastlegen din, kan det også kanskje være hjelp i å snakke med h*n i en periode mens du venter.
Lykke til!