Time hos legen...

Butterfree

Flørter med forumet
Hei, er det noen andre som har fått beskjed på legekontoret at de ikke tar blodprøver og slikt før i 12. uke emoticon
Har fått time hos jordmor den 27. desember. 

Noen av blodprøvene skal vel tas før uke 13. Tok mine i uke 8.

Ja, fikk beskjed om å komme tilbake i uke 12. Men det er jo juleuken, så har time i neste uke i stedet, uke 11:) Det er jo fordi ting kan gå galt før uke 12, og siden det er noe legen ikke kan gjøre noe med, venter de med å sette i gang prosessen.

jeg var hos legen i uke 7. Fikk beskjed om å komme tilbake i uke 10- 12 for den første kontrollen.

Jeg skal til legen den 29 desember er da nesten 11 uker...

MammaMJ skrev:
Noen av blodprøvene skal vel tas før uke 13. Tok mine i uke 8.

Jeg tok alle mine i uke 8. 

jepp, jeg fikk beskjed om at de har sluttet å ta blodprøver å slikt før uke 12, så jeg måtte vente til 19 des...

Jeg var hos legen min  nå på torsdag (for å få kvalmedempende) å når han lurte på om jeg hadde vært på første kontroll å jeg sa nei, fikk han det litt travelt, for han ville ha det mellom uke 8-12 :-) forrige gang tok jeg uke 8-9 :)

Fikk beskjed sist gang at de ikke pleide å ta den første kontrollen før jeg nærmet meg uke 12. Fikk da tid når jeg ville vært nesten 11 uker, men jeg sa jo i uke 9 så det ble lite av det. Denne gangen venter jeg med å kontakte legen til over nyttår. Hvis alt går bra, er jeg 10 uker på nyttårsaften.

Var hos legen i uke 7 grunnet svangerskapskvalme, men ble ikke tatt noen prøver da. Skal tilbake i januar når jeg er 12-13uker. Legen min har ultralydapparat, så da får jeg forhåpentligvis se den lille òg. :)

Det stemmer det at blodprøvene skal tas rundt uke 12, husker ikke hvorfor men det var for en grunn. :-)

Tok prøver i uke 7 og skal ikke ta noen flere prøver hvis ikke det er nødvendig som sist tenker jeg.

Tina1988 skrev:
Tok blodprøve i uke 7/8

samme her

skal til første kontroll i morgen, er da 11 uker, skal til jordmor i januar, når jeg er ca 15 uker =)

tok urinprøve, blodprøver og målte blodtrykk og vekt på første besøk.
Så skulle blodprøvene ver klar til neste besøk i uke 12-13 :)
Men det spørs vel kanskje på kor lang tid de bruker å få svar på blodprøvene...?
Mine skulle sendes til stavanger for analyse syns eg legen sa til meg....

VELdig ulik praksiss der, vi må vel rett å slett gjøre som de ulike legene våre sier?!? 

Jeg har forresten ikke bestillt time, så vet ikke engang hva som er vanlig der:p 
Og husker ikke når jeg gjorde det forrige gang heller (synd man ikke får med helsekortet hjem, hadde vært morro!!)

Back
Topp