Time hos jordmor

Malala

Elsker forumet
Januar 2017
Sommerfuglene
Ringte jordmor for time , fikk den i august da er jeg uke 18 , da også venter time samme uka på ul hos gyn.

De tar vistnok ikke i juli oss ny gravide .
Føler det er litt lenge å vente .

I begynnelsen er det litt langt mellom timene, ca 8-6 uker mellom hver kontroll. må bare huske at alt er i orden og undersøkelsene er av medisinske årsaker.

Her i Bergen er det ikke vanlig å få første time til jordmor før uke 24, lenge å vente. Skal bestille neste uke når eg må på helsestasjonen med mini på kontroll, vil ha samme jordmor som sist :-)

Jeg har ikke giddet å ringe jordmor igjen etter de var så sure mot meg i uke 5. Har fått time til OUL og fastlegen min har ultralyd så vet ikke helt hva jeg skal med en sur jordmor?

Jeg ringte jordmor her om dagen. Jeg fortalte at jeg var hos lege på førstegangs kontroll uke 9+5, og at jeg har fått time til oul når jeg er 17 uker. Hun ville ha meg inn allerede neste uke (uke 14) men jeg sa at jeg heller ville ha uken etter (uke 15) siden det passet bedre med jobb :) Jeg trodde ikke det var vanlig å ha før rundt uke 24, men hun ville ha meg inn siden jeg er førstegangs, og siden jeg hadde hatt så tidlig førstekontroll. Så jeg tror det kommer veldig an på jordmora om hva hun vil :)

Jeg har vært på to jordmor timer alt, å skal på en 19 juli også :) men nå har jeg høyrisiko svangerskap pga overvekt og svangerskap diabetes.

Skal også følges opp på sykehuset frem til fødsel pga det.

Tror det kommer veldig ann på jordmor virker det som. Jeg skal på 1. Svangerskapskontroll til lege 6 juli (uke 12) og jordmor ville ha meg inn på time 2 uker etterpå :)

Skal til jordmor for første gang til torsdag. Er da 10+2. Veldig spent da jeg ikke gikk til jordmor med nr 1. Så spennende å se åssen oppfølgning man får ☺

Back
Topp