Time hos jordmor ✨

EnDrøm25

2020 ♡ 2021
Novemberbarna 2021
Pumpkin Bumps 2025
Når tar du kontakt med jordmor? Eller velger du kanskje å kun gå til lege? Velger du offentlig eller privat jordmor?

Del dine tanker her :Heartred

Jeg tenkte å få time i uke 9/10. litt fordi jeg ønsker å gå ut i delvis svangerskapspenger fra da.

Har allerede kontaktet helsestasjonen og fått time med jordmor 4. Mars :love017

Når er det vanlig å ringe inn å bestille time? Jeg har testet positivt 11dpo. Jeg har vært hos offentlig fastlege for å forberede til graviditet, men tenker det kan være en fordel å gå privat videre da jeg bor i utland og vil helst ha en jordmor/lege som snakker engelsk. Noe usikker på om jeg bør først henvende meg til lege og få en henvendelse/anbefaling videre

Fått time hos jordmor 6. mars :Heartred Da er jeg 9+6! Tok den såpass «seint» fordi jeg har UL når jeg er 7+4, så da får jeg sett at alt er greit før første time hos jordmor!

Vet svært lite om dette, men tar dere første svangerskapskontroll hos jordmor eller lege? Hva er forskjellen? Helsesekretæren mente jeg skulle ha hos legen, så har time til det hos legen i starten av mars. Men når jeg leser på kommunens infosider så står det at man kan ta alle hos jordmor? Hva er i så fall best? Følte ikke legen var veldig god på graviditet, vil tro jordmødre er hakket mer engasjert..? :laughing002 Noen fordeler med å ta hos legen?

Vet svært lite om dette, men tar dere første svangerskapskontroll hos jordmor eller lege? Hva er forskjellen? Helsesekretæren mente jeg skulle ha hos legen, så har time til det hos legen i starten av mars. Men når jeg leser på kommunens infosider så står det at man kan ta alle hos jordmor? Hva er i så fall best? Følte ikke legen var veldig god på graviditet, vil tro jordmødre er hakket mer engasjert..? :laughing002 Noen fordeler med å ta hos legen?
Jeg har valgt å gå til både fastlege og jordmor i mine to tidligere svangerskap. Dette fordi jordmor fokuserer mer på svangerskapet og baby, mens legen fokuserer mer på mor! Synes det var en fin kombo å gå til begge deler :Heartred

Time hos jordmor 17.02! :dance008
Hun sa hun kunne ta all oppfølging slik at jeg slapp å bruke legen! :sad015:love7
Elsker virkelig kommunens jordmor og veldig glad for at jeg får se henne igjen!!
Så det eneste jeg trenger å bruke legekontor til, er blodprøver for å sjekke at alt ser bra ut :smiley-bounce022

Jeg tar første time hos privat jordmor, hun har ultralyd apparat og henviser til TUL :love7
Videre så går jeg nok hovedsakelig for jordmor tenker jeg. Var veldig fornøyd med jordmor sist, og brukte vel egentlig bare legen for å ta blodprøver og for å drikke den der sukkerlaken som jeg har glemt hva heter :smiley-ashamed004

Jeg har også fått time hos jordmor for første gang. Er det noe man må ha med seg til timen?
Morgenurin er eneste jeg kommer på at man må ta med til hver time :D

Fått time til første konsultasjon 21. Februar!

Bare 15 dager igjen til time hos jordmor, og kjenner jeg er mye roligere etter UL i går :Heartred Hva tenker dere om å bare gå til jordmor og ikke lege (med mindre det er behov selvfølgelig)? Har ikke fastlege her jeg bor, så har ikke så mye valg, men husker jeg gikk annenhver gang til lege og jordmor med førstemann, og synes det var litt rot… mer enn urinprøve man må ta med seg?

Bare 15 dager igjen til time hos jordmor, og kjenner jeg er mye roligere etter UL i går :Heartred Hva tenker dere om å bare gå til jordmor og ikke lege (med mindre det er behov selvfølgelig)? Har ikke fastlege her jeg bor, så har ikke så mye valg, men husker jeg gikk annenhver gang til lege og jordmor med førstemann, og synes det var litt rot… mer enn urinprøve man må ta med seg?
Bare god erfaring med å bare gå til jordmor :hello2

Eg har igrunn kun gått til jordmor begge gangane :) Legen min anbefalte det og, for dei har betre tid og kan fokusere skikkeleg på deg og den lille :Heartred skreiv sånn e-konsultasjon beskjed til legen min og ba om blodprøver (hadde stoffskiftet sjukdom rett før forrige svangerskap, så vil følge med). Men utanom det, så tenker eg kun jordmor eigentleg :)

Jeg har første svangerskapskontroll hos fastlegen 14.mars, da er jeg 8+5 :Heartred Også satt jordmor opp en time i uke 24, sykt lenge til :smiley-ashamed004

Med nummer to gikk jeg bare til legen fordi jeg uansett trengte masse sykemeldinger. Men nå bor jeg langt unna fastlegen og jeg tror det blir svangerskapspenger denne gangen fremfor sykemeldinger. Så kanskje jeg kan spare reisevei og ta jordmor oftere denne gangen.

Back
Topp