Tilvenning kopp

Pingumamma

Flørter med forumet
Lille venn har aldri blitt tilvendt flaske, men har fått all væske gjennom amming så langt. Nå som han spiser grøt og middag bør han jo også drikke vann. Vi har forsøkt en stund å tilby tutekopp (Avent). Den er topp å gnage på (tenner på vei), men han suger ikke på den. Noen tips om hvordan jeg kan få han til å begynne å suge?

Petit skrev:
Lille venn har aldri blitt tilvendt flaske, men har fått all væske gjennom amming så langt. Nå som han spiser grøt og middag bør han jo også drikke vann. Vi har forsøkt en stund å tilby tutekopp (Avent). Den er topp å gnage på (tenner på vei), men han suger ikke på den. Noen tips om hvordan jeg kan få han til å begynne å suge?

Vi bruker en tutekopp fra IKEA. Der renner vannet ut uansett, så hun trenger ikke suge noe særlig for å få i seg vann. Jeg synes tutekoppene fra avent fungerte bedre når eldstejenta ble litt eldre.

Ta ut den stopperen i lokket. I noen kopper er det så tungt å suge med den at de ikke greier det i begynnelsen. Ellers kan jeg anbefale tupperware sin tutekopp, den er så og si lekkasjefri og lett å suge av.

Takk for gode tips! Har tenkt at han må lære å suge av koppen, men er sikkert lurt å lære ham å drikke først. Ventil er fjernet!

Hvor får man tak i tuppewarekoppen? Bestille på nett?

Petit skrev:
Takk for gode tips! Har tenkt at han må lære å suge av koppen, men er sikkert lurt å lære ham å drikke først. Ventil er fjernet!

Hvor får man tak i tuppewarekoppen? Bestille på nett?

Enten ha party eller bestille.. Ta kontakt med noen distributører i ditt nærområde. Jeg kan også anbefale middagstallerken med vakuum og små bokser som er perfekt til grøt når du er på farten.

Back
Topp