Tilvekstkontroll uke 32

CC-baby2024

Betatt av forumet
Aprilspirene 2024❤️
Hei!
Var på sjekk pga lavtliggende morkake i dag (som hadde trukket seg tilbake), men fikk da beskjed om at hun i magen kanskje er litt liten (uke 31+4, 1750 gram), som er
-10% av det de målte (annen lege) for fire uker siden. Er det noen andre som har hatt lignende opplevelser før? At kurven flater litt ut? Blir jo litt stressa.

Alt var bra mtp fostervann og navlestrengslyd.

Jeg har ikke vært borti det, men jeg vet at de tar dette på alvor og at du vil få god oppfølging. Regner med du har fått nye time til vekstkontroll om ikke så lenge.

Hvis det er en annen lege som har målt så er det fullt mulig at ikke avviket er så stort egentlig. -10% er ikke krise mye. Til sammenligning hadde jeg avangerskapsforgiftning med eldste min, hun ble født i uke 35 og var 1960g. Hun lå under hele veien og avviket bare økte mer og mer for hver ultralyd.
Greit å ha i bakhodet at ikke alle barn havner på gjennomsnittet, noen vil alltid være over og under. Ofte er det stor likhet mellom størrelsen man selv hadde når man ble født. Har du sjekket blodtrykk og urin? Hvis alt er fint så ville jeg ikke ha bekymret meg.

Back
Topp