Tiltak mot mange kjemiske graviditeter?

Jeg spurte fastlegen på ekonsultasjon om det var mulig å få tatt bakteriell vaginose test i går siden jeg mistet igjen. Allerede fått resept på dalacin stikkpiller uten noen test !
Ei venninne av meg måtte gjennom antibiotikakur for dette begge gangene før hun klarte å få de to barna hun har. Men hun fikk flere andre antibiotika også

Jeg vurderer så mange ting nå, selv. Jeg skal også sjekke for BV, spurte fastlegen men hun hadde ikke utstyr til å sjekke det mente hun? Og sa at gynekologen må gjøre det- men jeg betaler da ikke over 1300kr for time hos gynekolog for en test som kan gjøres til 350kr på legekontoret? Sukk… så da blir det selvtesten.

Men jeg har også tenkt på Hysteroskopi. Legen har funnet en bitteliten polypp på livmorslimhinnen så nå lurer jeg på om det kan være flere… Noen som har sjekket for polypper? Hvor har dere i såfall gjort det? Jeg sjekket ut Hysteroskopi privat, men det er jo svindyrt! Jeg håper det er en måte å finne ut av om det er polypper uten å måtte betale tusenvis av kroner….

Jeg vurderer så mange ting nå, selv. Jeg skal også sjekke for BV, spurte fastlegen men hun hadde ikke utstyr til å sjekke det mente hun? Og sa at gynekologen må gjøre det- men jeg betaler da ikke over 1300kr for time hos gynekolog for en test som kan gjøres til 350kr på legekontoret? Sukk… så da blir det selvtesten.

Men jeg har også tenkt på Hysteroskopi. Legen har funnet en bitteliten polypp på livmorslimhinnen så nå lurer jeg på om det kan være flere… Noen som har sjekket for polypper? Hvor har dere i såfall gjort det? Jeg sjekket ut Hysteroskopi privat, men det er jo svindyrt! Jeg håper det er en måte å finne ut av om det er polypper uten å måtte betale tusenvis av kroner….
Jeg dro til (privat) gynekolog for å sjekke det, jeg hadde en stor under svangerskapet, så lurte på om det var medvirkende årsak til at jeg ikke blir gravid nå. Hun så med vanlig ultralyd etter det, innvendig selvsagt hehe.

Jeg dro til (privat) gynekolog for å sjekke det, jeg hadde en stor under svangerskapet, så lurte på om det var medvirkende årsak til at jeg ikke blir gravid nå. Hun så med vanlig ultralyd etter det, innvendig selvsagt hehe.
Ok, så hun bare sjekket med UL? Men får du sett alt da? Eller er det en sånn sjekk for å sjekke om de mistenker noe?

Hei, min erfaring er kanskje ikke så relevant her, men ville bare spille inn en erfaring i tilfelle det kan være til nytte.

Jeg tok en test for BV hos fastlegen min, grunnet plager som hadde kommet og gått over en lengre periode. Jeg fikk skrevet ut Donaxyl, som ikke er antibiotika, men noe annet bakteriedrepende. Hun sa at de ofte gir dette mot BV først, og ser om det hjelper, før de eventuelt skriver ut antibiotika. Det var også noe hun kunne gi meg med en gang, uten å få påvist BV først. Jeg fikk svar på prøven min noen dager senere med at de ikke hadde påvist BV, men tok allikevel ferdig kuren. Og alle mine plager er nå borte. Så hva nå enn det var, så har Donaxylen hatt en virkning på meg.

Dette var forrige syklus, etter godt over ett år med så godt som negative tester (to sykluser med supersvake streker, som jeg ikke vet om er skyggestrek eller kjemisk). Så en del av meg håper at jeg har hatt en infeksjon som har hindret graviditet, og at nå klaffer det på første forsøk her:hilarious:. Men jeg er uansett glad for at plagene mine forsvant, selv om jeg ikke fant ut hva det var som forårsaket det. Poenget mitt er vel at dersom man føler at noe ikke er helt slik det skal være, selv om man ikke har fått utslag på de standardtestene, så kan det kanskje være en tanke å prøve en kur med Donaxyl først. Virker som om fastlegene ikke er så restriktive med å skrive ut det.

Hører gjerne fra noen andre her dersom flere har erfaringer med det :happy:

Måtte spørre ChatGTP hva det var, i tilfelle andre lurer :)

Vedlegg

• Screenshot_20241123_195834_ChatGPT.jpg
    Screenshot_20241123_195834_ChatGPT.jpg
    216,5 KB · Visninger: 16
Back
Topp