Hei, min erfaring er kanskje ikke så relevant her, men ville bare spille inn en erfaring i tilfelle det kan være til nytte.
Jeg tok en test for BV hos fastlegen min, grunnet plager som hadde kommet og gått over en lengre periode. Jeg fikk skrevet ut Donaxyl, som ikke er antibiotika, men noe annet bakteriedrepende. Hun sa at de ofte gir dette mot BV først, og ser om det hjelper, før de eventuelt skriver ut antibiotika. Det var også noe hun kunne gi meg med en gang, uten å få påvist BV først. Jeg fikk svar på prøven min noen dager senere med at de ikke hadde påvist BV, men tok allikevel ferdig kuren. Og alle mine plager er nå borte. Så hva nå enn det var, så har Donaxylen hatt en virkning på meg.
Dette var forrige syklus, etter godt over ett år med så godt som negative tester (to sykluser med supersvake streker, som jeg ikke vet om er skyggestrek eller kjemisk). Så en del av meg håper at jeg har hatt en infeksjon som har hindret graviditet, og at nå klaffer det på første forsøk her
. Men jeg er uansett glad for at plagene mine forsvant, selv om jeg ikke fant ut hva det var som forårsaket det. Poenget mitt er vel at dersom man føler at noe ikke er helt slik det skal være, selv om man ikke har fått utslag på de standardtestene, så kan det kanskje være en tanke å prøve en kur med Donaxyl først. Virker som om fastlegene ikke er så restriktive med å skrive ut det.
Hører gjerne fra noen andre her dersom flere har erfaringer med det