Tilskudd

Ni er litt lavt ja! Jeg begynte på 13 når jeg ble gravid, gikk ned til åtte- ni og er oppe i ti nå på jerntilskudd. Må bare fortsette å ta :)
Jeg må også ta jern tilskudd. Har hele livet slitt med dårlig jernlager. Ante ikke hva sånn tall vil si men min lege sa jeg lå på 6, og at det var helt nødvendig å ta piller.. at jeg ikke hadde valg. Tydeligvis var det veldig dårlig?..

Jeg må også ta jern tilskudd. Har hele livet slitt med dårlig jernlager. Ante ikke hva sånn tall vil si men min lege sa jeg lå på 6, og at det var helt nødvendig å ta piller.. at jeg ikke hadde valg. Tydeligvis var det veldig dårlig?..
Seks høres ekstremt lavt ut ja. Greit at det ble plukket opp. Har du vært veldig mye trøtt og svimmel?

Seks høres ekstremt lavt ut ja. Greit at det ble plukket opp. Har du vært veldig mye trøtt og svimmel?
Ja ekstremt mye! Det var veldig ille før jeg begynte på tablettene. Men det var ikke bare det med trøtt og svimmel, men jeg får så innmari dårlig pust. Den blir kjempe tung. Og det er tydeligvis også noe som kan forekomme pga jernmangel. Jeg presterte jo med å si at jeg hadde valgt å ikke gå på tablettene pga jeg ville ikke få så vond og hard mage, for det får jeg jo alltid .. men fikk beskjed om at jeg ikke hadde noe valg siden det var veldig lavt da.. er noe dritt:-/

Ja ekstremt mye! Det var veldig ille før jeg begynte på tablettene. Men det var ikke bare det med trøtt og svimmel, men jeg får så innmari dårlig pust. Den blir kjempe tung. Og det er tydeligvis også noe som kan forekomme pga jernmangel. Jeg presterte jo med å si at jeg hadde valgt å ikke gå på tablettene pga jeg ville ikke få så vond og hard mage, for det får jeg jo alltid .. men fikk beskjed om at jeg ikke hadde noe valg siden det var veldig lavt da.. er noe dritt:-/
Det skjønner jeg. Magen blir kanskje ekstra hard nå også, som du er gravid. Det er iallefall min, uavhengig av hva jeg putter i meg. Veldig kjedelig! Nei, du har nok ikke noe valg når HB er så ekstremt lav! Kjære vene, jeg tror ikke jeg hadde klart å sitte oppreist om mine verdier var så lave!

Håper ikke det er HB på 6 du har? Men jern? For HB på 6 er veldig slitsomt! :-(

Det skjønner jeg. Magen blir kanskje ekstra hard nå også, som du er gravid. Det er iallefall min, uavhengig av hva jeg putter i meg. Veldig kjedelig! Nei, du har nok ikke noe valg når HB er så ekstremt lav! Kjære vene, jeg tror ikke jeg hadde klart å sitte oppreist om mine verdier var så lave!
Ja altså det var jo derfor jeg sa til legen at jeg ikke ville gå på de tablettene, fordi jeg allerede slet med treg mage pga graviditeten. . He he
Men men.. må nok bare gjøre det nå! Jeg merket jo en bedring med en gang jeg begynte på de denne gangen.. pusten ble mye bedre.. Her snakker vi sånn at jeg omtrent døde av å gå opp trappa til 2 etasje I huset hjemme, he he.. Så tørr ikke slutte med dem nå:-p nei jeg var jo veldig slapp og sliten da.. men tenkte kanskje det var pga jeg har astma eller noe at jeg var sånn.. men glad det ble oppdaget:)!

Håper ikke det er HB på 6 du har? Men jern? For HB på 6 er veldig slitsomt! :-(
Hmm.. Hva er HB da?:-p er ikke så god på de uttrykkene. . Pleier ikke spørre så mye heller. Men det var ihvertfall jern jeg måtte ha. . Og hu sa verdiene mine var på 6, og at det var veldig lavt, så lavt at jeg ikke hadde noe eget valg om å ikke ta tablettene:)

Jeg tar omega 3 når eg husker på det.
Ellers fikk eg jern mangel / lav blodprosent nå i svangerskapet og har startet med jern.

Hmm.. Hva er HB da?:p er ikke så god på de uttrykkene. . Pleier ikke spørre så mye heller. Men det var ihvertfall jern jeg måtte ha. . Og hu sa verdiene mine var på 6, og at det var veldig lavt, så lavt at jeg ikke hadde noe eget valg om å ikke ta tablettene:)

HB er hemoglobin (blodprosent ).

Back
Topp