Tilskudd

FruJohnsen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Oktoberskatter 2014
Marslykke 2016
Junispirene24❤️
Tar du noen tilskudd nå på tampen? Jern, omega 3, vitaminer osv?

Jeg tar jern fordi lagrene mine er på den lave siden. Skal ta tre tabletter om dagen, fordelt utover så det ikke blir for hardt på magen. Jeg tar også trankapsler når jeg husker det [emoji14] Litt dårlig på det!

Tar multivitamin, omega 3 og jern (pga lave jernlagre). Gjort det hele svangerskapet egentlig.

Neei, ingenting! Tok litt gravid vitamina i begynnelsen men har heilt gløymt det vekk. Har tatt mitt magnesium av og til, men ingenting no :D

Ja jeg har fått for lite via kosten så må ta morgen og kveld.

Til sammen
6 høykonsentrerte trantabletter (spiser ikke noe fra havet)
2 reseptbelagte jerntabletter
2 c-vitamin
2 d-vitamin

Magen tåler det helt fint. Og for første gang i mitt liv har jeg blodlager på 13!
Pleier å ligge på 9, og da får jeg litt skjenn av legen for ikke passet på.

Ja jeg har fått for lite via kosten så må ta morgen og kveld.

Til sammen
6 høykonsentrerte trantabletter (spiser ikke noe fra havet)
2 reseptbelagte jerntabletter
2 c-vitamin
2 d-vitamin

Magen tåler det helt fint. Og for første gang i mitt liv har jeg blodlager på 13!
Pleier å ligge på 9, og da får jeg litt skjenn av legen for ikke passet på.
Ni er litt lavt ja! Jeg begynte på 13 når jeg ble gravid, gikk ned til åtte- ni og er oppe i ti nå på jerntilskudd. Må bare fortsette å ta :)

Ni er litt lavt ja! Jeg begynte på 13 når jeg ble gravid, gikk ned til åtte- ni og er oppe i ti nå på jerntilskudd. Må bare fortsette å ta :)
Jeg synes det er bra at vi blir testet. Følte meg crappy, men visste ikke at jeg var så utsultet på mange vitaminer og mineraler.

Jeg synes det er bra at vi blir testet. Følte meg crappy, men visste ikke at jeg var så utsultet på mange vitaminer og mineraler.
Ja, det er veldig godt at vi blir sjekket for det :) Babyen skal jo ha den også, og da går det ut over lagrene våre! Er de lave fra før da så blir man fort sliten :)

Jeg tar jern og omega 3 tilsatt litt ekstra vitaminer. Bare annen hver dag siden jeg spiser mye frukt, bær, fisk og grønnsaker.

Tar kun Omega3. Burde tatt jern da min HB er på 9 og Jernlagerne er tomme. Men jeg tåler ikke jerntilskudd pr.os. og det er dyrt med intravenøs behandling tydeligvis.

Tar kun Omega3. Burde tatt jern da min HB er på 9 og Jernlagerne er tomme. Men jeg tåler ikke jerntilskudd pr.os. og det er dyrt med intravenøs behandling tydeligvis.
Oh, upraktisk!

Får du det ikke som behandling under graviditeten, altså gratis, eller er det det at du opplever at de ikke ønsker å behandle deg intravenøst pga prisen det vil koste helsesystemet?

Får du det ikke som behandling under graviditeten, altså gratis, eller er det det at du opplever at de ikke ønsker å behandle deg intravenøst pga prisen det vil koste helsesystemet?

Opplever at de ikke ønsker å behandle pga prisen. Virker som de heller vil vente til etter fødsel, så slipper de å gi det flere ganger, om jeg skulle miste blod under fødsel.

Opplever at de ikke ønsker å behandle pga prisen. Virker som de heller vil vente til etter fødsel, så slipper de å gi det flere ganger, om jeg skulle miste blod under fødsel.
Faktisk... Herregud så dårlig! :O Du kunne da trengt litt ekstra jern under fødselen! Du kommer jo til å bli gørsvimmel om du mister en del blod!

Oj, det høres ganske drøyt ut så lenge du ikke har mulighet til å ta per os, da høres det jo ut som det er en medisinsk grunn til det og da synes jeg i hvertfall det ikke høres bra ut at de ikke vil! Jeg kommer meg ikke over 9,5 nå på HB til tross for 100mg/døgn med jern, og da jeg spurte legen i forhold til fødsel og blodtap og sånt var han ikke bekymret i det hele tatt, men man merker jo godt på kroppen at man skal ha høyere nivå enn det allikevel om kroppen tåler det greit..

Oj, det høres ganske drøyt ut så lenge du ikke har mulighet til å ta per os, da høres det jo ut som det er en medisinsk grunn til det og da synes jeg i hvertfall det ikke høres bra ut at de ikke vil! Jeg kommer meg ikke over 9,5 nå på HB til tross for 100mg/døgn med jern, og da jeg spurte legen i forhold til fødsel og blodtap og sånt var han ikke bekymret i det hele tatt, men man merker jo godt på kroppen at man skal ha høyere nivå enn det allikevel om kroppen tåler det greit..

De er ikke bekymret her heller. Men har kronisk sykdom som kan gi en god del blødninger. Mest redd for at det skal blusse opp rett etter fødselen. Men det blir jo fulgt med på, så går nok bra! :-)

De er ikke bekymret her heller. Men har kronisk sykdom som kan gi en god del blødninger. Mest redd for at det skal blusse opp rett etter fødselen. Men det blir jo fulgt med på, så går nok bra! :)
Ser stjerner uansett om jeg sitter, ligger eller står.. men har heldigvis ikke følelse av svimmelhet enda! :)

Godt du er optimistisk! :) Håper du får behandling fort etter fødselen!

Back
Topp