Tilskudd- vitaminer og sånt

Jeg tar denne. Føler den dekker det meste [emoji5]
803726f6a7a5ab5e11020f5685e43ca9.jpg
0443c5696cefb01fc3f6d1a98a0215c9.jpg

Jeg leste faktisk et sted at inntak av folsyre i svangerskapet minsker risikoen for å få barn med autismespekterdiagnose med 40%. Tittet ikke nøye på hvordan de hadde funnet det ut, men det er noe å ta med seg! Ikke bare ryggmargsbrokk, som jeg alltid har trodd!

Jeg tar folat, omega3-kapsler og d-vit :) grunnen er at mamma har ms, og de forsker på om d-vit kan redusere sjansene for det, selv om det opprinnelig ikke skal være arvelig :) dessuten er det ikke spesielt mye sol i Norge på høst og vinter;)

Det samme tar jeg :) FIkk påvist D vitaminmangel rett etter pos. test så her går det mye i d vitaminrik kost i tilllegg til tilskudd om dagen ;)

Er egentlig mest glad i å få i meg det jeg trenger gjennom maten. Men pga at jeg fortsatt ammer førstemann tar jeg multivitaminer som er for ammende (de har den anbefalte dosen folat).

Begynte med litt vitaminar idag, kostholdet mitt har snevra seg ned til omtrent ingenting anna enn brød med litt pålegg. Åt sikkert 10 typar frukt&grønt for dagen før, no er agurk det einaste grøne eg får i meg :bag: Kombinert med spying frå middagstid og utover, fant eg ut det sikkert var lurt å spe på litt..så tar desse vitamin-bjørnane :angelic: Gravide-pakken kostar jo ein formue, varer berre 1 mnd per pakke, og så har eg jo allerede omega3 og folat..

Tar også gravidvitaminer!:) fire tabletter.

Uff har slitt de siste dagene med å få i meg jern, folsyre og omega 3 pga kvalme ... håper ikke det er krise så lenge jeg er bedre på å ta det fremover

Back
Topp