Tilskudd til medisiner i Danmark:-)

Lucie

Glad i forumet
Junibollene 2023
Var for å bestille medisiner i Danmark i går og så viser det seg at man får tilskudd til medisiner. Vi må betale selv denne gangen, så det var virkelig helt supert! For alle medisinene endte vi opp med å betale 4000 DKK (ca 5.500 NOK). Samme type og mengde medisiner koster rundt 20.000 i Norge. Er det noen andre som har vært bort i dette? Håper bare ikke det dukker opp noen regning i ettertid...

Noe man må søke på?

Nei, man bare fikk det automatisk:-) De var en litt rar ordning, men må betale de første 950 selv og så akkumulerte tilskudd seg litt avhengig av hvor mye man kjøper. Fra 1100 fikk man 50% tilskudd og fra 1800 fikk man 80%.

Nei, man bare fikk det automatisk:) De var en litt rar ordning, men må betale de første 950 selv og så akkumulerte tilskudd seg litt avhengig av hvor mye man kjøper. Fra 1100 fikk man 50% tilskudd og fra 1800 fikk man 80%.
Hvilken klinikk er dette ??

Har jeg forstått det riktig som at hvis man er under behandling i Norge med norske resepter, så kan man kjøpe medisinene i dk og få tilskudd fra den danske staten? Eller misforstår jeg nå

Så kan det vel nesten betale seg å fly frem og tilbake en dag:p

Har jeg forstått det riktig som at hvis man er under behandling i Norge med norske resepter, så kan man kjøpe medisinene i dk og få tilskudd fra den danske staten? Eller misforstår jeg nå

Så kan det vel nesten betale seg å fly frem og tilbake en dag:p

Ja, stemmer[emoji4] Jeg skulle bare hente en ting som var billigere her, men endte opp med å kjøpe alt siden vi fikk så mye tilskudd. Vet ikke helt hvor mye man kan få, men det gjelder for et år fra første kjøp. Etter at det har gått et år så nuller beløpet seg ut. Summen jeg kjøpte for var litt over 24.000 iht kvitteringen. Antar da at neste kjøp jeg gjør er gratis, så lenge det er innen et år fra nå.

Ja, stemmer[emoji4] Jeg skulle bare hente en ting som var billigere her, men endte opp med å kjøpe alt siden vi fikk så mye tilskudd. Vet ikke helt hvor mye man kan få, men det gjelder for et år fra første kjøp. Etter at det har gått et år så nuller beløpet seg ut. Summen jeg kjøpte for var litt over 24.000 iht kvitteringen. Antar da at neste kjøp jeg gjør er gratis, så lenge det er innen et år fra nå.

Ja, det ser jo sånn ut gitt!

https://www.apoteket.dk/raadgivning...ndsk-recept-og-medicintilskud-til-udlaendinge

3955 DKK er maksimum egenandel per år.

Pokker også...Jeg er hos den danske delen av familien min nå i Køben, men har jo ikke tatt med meg menopur reseptene, da jeg først starter med sprøyter 2. Uka i januar:(

Sånn er det vel med timing:rolleyes:

Ja, det ser jo sånn ut gitt!

https://www.apoteket.dk/raadgivning...ndsk-recept-og-medicintilskud-til-udlaendinge

3955 DKK er maksimum egenandel per år.

Pokker også...Jeg er hos den danske delen av familien min nå i Køben, men har jo ikke tatt med meg menopur reseptene, da jeg først starter med sprøyter 2. Uka i januar:(

Sånn er det vel med timing:rolleyes:

Så kjedelig!!! Jeg tok heldigvis med meg alle reseptene mine. Det eneste man må passe på er at de beholder reseptene selv om det er mer igjen. Så greit å hente ut det man tror man trenger.

Så kjedelig!!! Jeg tok heldigvis med meg alle reseptene mine. Det eneste man må passe på er at de beholder reseptene selv om det er mer igjen. Så greit å hente ut det man tror man trenger.

Da vet jeg det til en senere i hvert fall....selv om jeg selvfølgelig håper det ikke blir nødvendig;)

Fikk hentet medisiner for andre gang nå. Hentet for 22.000 i Danmark og betale bare en ny egenandel på rundt 4.000[emoji3] Passe r fint siden vi skal gå privat ved neste forsøk. Greit å spare litt penger der man kan[emoji5]

Kan jeg hente ut resepter i Dk på resepten min fra Norge? Og så reise hjem med medisiner og bruke de til forsøket her hjemme..
men får jeg da igjen fra Helfo , si jeg har bet da 15000kr i med. ??

Kan jeg hente ut resepter i Dk på resepten min fra Norge? Og så reise hjem med medisiner og bruke de til forsøket her hjemme..
men får jeg da igjen fra Helfo , si jeg har bet da 15000kr i med. ??

Jeg har brukt vanlig norske resepter begge gangene. Første gang hadde jeg forsøk på Riksen og denne gangen skal jeg ha på Hausken. Det eneste man må tenke på er at du hentet nok til første kontroll siden de beholder reseptene. Jeg har hentet ganske mye så forhåpentligvis har jeg til hele forsøket. Det virker ikke som de har noen begrensning på hvor mye man kan hente.

Du får ikke dekket fra HELFO når du kjøper medisiner i utlandet. Jeg har brukt opp mine 3 forsøk så jeg får uansett ikke igjen noe.

Jeg har brukt vanlig norske resepter begge gangene. Første gang hadde jeg forsøk på Riksen og denne gangen skal jeg ha på Hausken. Det eneste man må tenke på er at du hentet nok til første kontroll siden de beholder reseptene. Jeg har hentet ganske mye så forhåpentligvis har jeg til hele forsøket. Det virker ikke som de har noen begrensning på hvor mye man kan hente.

Du får ikke dekket fra HELFO når du kjøper medisiner i utlandet. Jeg har brukt opp mine 3 forsøk så jeg får uansett ikke igjen noe.
Jamen da kjøper jeg de sef hjemme ;)

Kan man hente så mye man vil i Danmark. Tenker å kontakte Århus og gjennomføre et ferskforsøk der. Kan man hente flere Puregon/menapur ampuller før førstekontroll i Norge?

Back
Topp