Tilskudd for barn

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Akkurat nå får ikke ungene mine ekstra vitaminer, og det er jeg ikke så fornøyd med. Jeg trenger deres erfaring for å finne noe som passer her.

Eldste er 6 år. Hun har cøliaki. Hun spiser lite rent kjøtt og fisk, men liker godt grønnsaker. Vi har prøvd flere typer kosttilskudd til henne, som geleputer og fisker eller noe i den duren. Det var ikke populært, og en gang endte det med oppkast. Hun er sær på smaker. Hun liker Sanasol, men det er jo ikke omega 3 i den.

Yngste har fått d-dråper, men det funker ikke lenger. Det tar en hel evighet, de dråpene vil jo ikke ut, og innen dosen er klar har ungen stukket av :rolleyes: Jeg er skeptisk til å gi henne piller, da hun brekker seg lett. Hun spytter også ut ting som ikke smaker godt.
Hun spiser lite grønnsaker, men elsker rent kjøtt og fisk.

Hva tror dere? Er omega 3 så viktig? De får jo selvfølgelig fisk til middag, og begge liker makrell i tomat. Er Sanasol det beste alternativet? Jeg kan få råd på apoteket, men siden smak er veldig viktig så spør jeg her først :)
 
Hva med å blande tran/d-vitaminer sammen med litt yoghurt?
Hvis hun får i seg omega 3 gjennom mat ville jeg ikke gitt noe ekstra.
 
Hva med å blande tran/d-vitaminer sammen med litt yoghurt?
Hvis hun får i seg omega 3 gjennom mat ville jeg ikke gitt noe ekstra.

Slike ting blir alltid oppdaget her. Men d-dråper smaker vel egentlig godt. Tenker du på hun på 6 eller yngste forresten? Yngste er 20 måneder gammel. Problemet er jo at d-dråper er så knotete å få ut, for ellers hadde det vært det opplagte valget. Men for begge to?
 
Slike ting blir alltid oppdaget her. Men d-dråper smaker vel egentlig godt. Tenker du på hun på 6 eller yngste forresten? Yngste er 20 måneder gammel. Problemet er jo at d-dråper er så knotete å få ut, for ellers hadde det vært det opplagte valget. Men for begge to?

Tran har d vitamin, vet ikke med sanasol for den har jeg aldri brukt. Ellers går det fint å blande d vitamin dråper i yoghurt. Vi blandet det alltid i grøten når barna var mindre.
 
Anbefaler havfruens tran, smaker så og si ingenting og kan dermed blandes i det meste uten at det smaker vondt.
 
Jeg har aldri hatt noe problem med og få ut D-dråper? Det renner derimot veldig fort og er gjort på 3 sekunder. Hvilke bruker du?

Husker ikke merke, men kjøpte det på apoteket. Har brukt det flere ganger, men alltid hatt problemer :eek:
 
Vitaminbjørner og omega 3 (tran) holder i massevis. Egentlig så tenger ikke barn som spiser greit med variert kost ekstra vitaminer. Dette har jeg fra en som driver et apotek og sier at vitaminer man kjøper bare er tull...
 
Vitaminbjørner og omega 3 (tran) holder i massevis. Egentlig så tenger ikke barn som spiser greit med variert kost ekstra vitaminer. Dette har jeg fra en som driver et apotek og sier at vitaminer man kjøper bare er tull...

Den ene spiser nesten bare grønnsaker, og den andre nesten bare kjøtt (sånn bortsett fra brødprodukter og frokostblanding), så jeg føler ikke at de spiser variert nok.
 
En brødskive makrell i tomat dekker behovet for Omega-3-fettsyrer i en halv uke. Hvis de spiser to-tre skiver i løpet av uken, så er det dekket.
Sanasol er jo fint til å dekke vitaminer med. Ellers vil jo barn som spiser frukt/ grønt få i seg det. Er også vitaminer i juice/smoothie
 
Back
Topp