Tilrettelegging

**MarteMor**

Mamma for første gang
Aprilbarna`15
så siden jeg ikke fikk sykemelding men tilrettelegging så lurer jeg litt på noe.
Sjefen skreiv på skjema at de ikke kan tilrettelegge på jobben før 04.01.15 så logisk for meg skal jeg ikke jobbe før den tid. Men spurte sjefen om jeg hadde forstått det rett at jeg er "sykemeldt" frem til da. Får da til svar: Kun om du selv mener du er for sykt til å jobbe... Om du har mulighet til å jobbe, evt bare litt, så skal du det:)

Men da blir vel det tungvint for se på jobb, for de kan ikke planlegge for mer enn samme dag, siden de ikke vet om jeg kommer eller ikke.

Noen andre som er i samme situasjon eller har noe mer erfaring enn meg?

Det er arbeidsgiver som skal sørge for at du får tilrettelegging! Da ville jeg ikke kommet på jobb før den datoen arbeidsgiver mener de kan ordne tilrettelegging! Det blir jo meningsløst hvis du ikke kan gjøre arbeidsoppgavene allikevel.

Jobben min er i kassa på en elektronikk butikk. Er stående arbeid og legger alt i poser for kunden så kan ikke sitte mens det er kunder.
Tilretteleggingen på jobb må være at jeg skal kunne ta ofte korte pauser.
Nå som det er jul er det stappfult av kunder så får ikke tatt pauser før alt av salg er over.
Kjenner det i hofta godt enda så føler at så lenge jg ikke får tatt pauser så skal jeg ikke komme, men når sjefen skreiv som han gjorde så forventet de at jeg skal prøve.

Hvis du ikke orker så orker du ikke! Sjefen din kan ikke forvente at du skal jobbe når tilrettelegging ikke er mulig.... Jeg ville skrevet tilbake at det dessverre blir vanskelig hvis tilrettelegging ikke er mulig. Hvis du absolutt må gå så ville jeg bedt om pauser og rett og slett satt meg ned når jeg ikke orket mer. Men som sagt du har rettigheter og jeg syns sjefen din var litt vel frekk... Brukes samvittigheten din som virkemiddel. Det har han ikke lov til!

Back
Topp