Er det noen som kan forklare meg hvordan det fungerer med sykemelding kontra tilretteegging på jobben? Jeg er ansatt som sykepleier på et sykehjem i 100% stilling i 2-delt turnus (dag- og kveldsvakter og 3. hver helg). Jeg har vært veldig trøtt fra starten av graviditeten, og jeg er veldig plaget med lavt blodtrykk og nesten-besvimelser, samt har hatt blødninger av og på i 3 uker i strekk i 2. trimester. Pga dette har jeg fått noe tilrettelegging, har vært sykemeldt i 2 uker, og nå har jeg fått omfattende tilrettelegging. Sånn som det er nå, leies det inn en vikar (hjelpepleier eller asisstent) de vaktene jeg skulle jobbet. Jeg jobber nå kun mandag til fredag på dagtid (0730-1530), og skal ikke komme på "rød-dager". Jeg har ikke mulighet til å jobb ekstra eller overtid på noe vis. Jeg får lønn etter min ordinære turnus, men får ikke helligdagstilleggene. Tror jeg fortsatt får kvelds- og vanlig helgetillegg. Jeg er ikke i stell, men hjelper til med diverse oppgaver på hele sykehjemmet, alt fra hjelpe til med matservering, dele medisiner, kontorarbeid, ringe etter vakter/vikarer, følge pasienter til undersøkelser m.m.
Det jeg lurer på er om jeg taper på dette oppleget, rent økonomisk, i forhold til om jeg hadde sykemeldt meg. For hadde jeg sykemeldt meg hadde jeg vel fått helligdagstilleggene likevel. Og hva med når det skal regnes ut hvor mye jeg skal ha i foreldrepenger (eller hva det nå heter)?
Trenger tips her!
Det jeg lurer på er om jeg taper på dette oppleget, rent økonomisk, i forhold til om jeg hadde sykemeldt meg. For hadde jeg sykemeldt meg hadde jeg vel fått helligdagstilleggene likevel. Og hva med når det skal regnes ut hvor mye jeg skal ha i foreldrepenger (eller hva det nå heter)?
Trenger tips her!