Tilrettelegging på jobben

Alillan

Glad i forumet
Jeg jobber på småbarnsavdeling, hvor det er mye løft og bøy og tøy-påkledning, sette seg ned på høyde med barna under lek, trøst..m.m.
Er i uke 16 og sliter forferdelig med bekkenløsning, tar meg helt ut på jobben, og er helt ferdig når jeg kommer hjem-har en liten en jeg skal ta meg av etter jobben også.

Det jeg lurer på egentlig, er hvordan man kan tilrettelegge mer? Synes det blir så feil for de andre at jeg ikke kan ta stell og legging ( er bordvakt under dette)  kjenner også at jeg syns påkledninga er tung.

Har jeg krav på svangerskapspenger?? eller er det noe man må søke om..tenkte evt om det gikk an å jobbe halve dager, og få svangerskapspenger for resten. elr er det sykemelding som er eneste utvei.

Pliiiiis svar de som kan eller har erfaringer her, blir jeg kjempeglad[;)] Er nemlig ny i jobben, og synes situasjonen er litt vanskelig.

Dytter[:)]

ORIGINAL: Alexandra82

Du bør sette deg ned med sjefen(e) din(e) og høre om det er mulig å få bedre tilrettelegging. Kanskje kan du få helt andre arbeidsoppgaver i en periode.
Hvis det ikke lar seg gjøre så har du krav på svangerskapspenger siden du ikke klarer nåværende arbeidsoppgaver.

Men anbefaler jo veldig å tvinge sjefene til å finne på noe smart, for å gå hjemme er kjeeeeeeeeeedelig hehe.

Så sant som det er sagt! [:'(]

Heisann
 Jeg slett med det samme når jeg gikk gravid , jobbet da på småbarn avdeling å fikk diagnose Bekkenløsning ganske tidlig , jeg fikk en bekreftelse fra min legesom min arbeidsgiver fikk etter det så tok de kontakt med NAV å vi måtte fylle ut noen papirer  ang mine begrensninger ...

Arbeidsplassen fikk da støtte å veiledning  ang tilrettelegging , noe som hjalp både meg og mine arbeidskammerater ..

Håper dette var til hjelp , Lykke til videre både med svangerskap og bekkenløsning [;)]

http://www.nav.no/page?id=936

Takk takk dere, tenker jeg skal ha et møte med sjefen til uka:)
Er det flere som vil dele sine erfaringer er jeg veldig takknemlig:)

Ja jeg har tenkt litt på det, at det kanskje er lettere med storbarna..men det spørs da. er ped.leder så vet ikke om de trenger flere ped.ledere på den avdelinga, samt at da blir det jo mangel på en til oss igjen...men det vil det jo bli uansett dersom jeg blir sykemeldt, så får se hva det blir til...

HERSENS BEKKEN ALTSÅ!!!![:@]håper på en gooood uke nå..

Vet du om dere er en IA-bedrift? IA-bedrifter kan få støtte til en "skulder-tilskulder-person", som går samme vaktene som deg, og gjør det som er mest belastende for deg. Da letter det ditt arbeid, og de andre sliper å gjøre mer arbeid hvis du ikke kan...
Jobber selv på småbarnsavdeling, og hadde en gravid dame som jobbet med oss i fjor. Hun fikk en sånn person som tok det mest belastende arbeidet for henne. Nå har vi også en dame som er 50% sykmeldt, og når hun er på jobb er det en til hos oss som skal avlaste henne.
Helt genialt!
Men det er bare hvis barnehagen er en IA-bedrift da. Hvis de ikke er det, bør de bli det [:)]

Back
Topp