Tilrettelegging på jobb

Det går an å ta opp med lege/jordmor og evt også søke svangerskapspenger pga mye stress/uro, selv om du har kontorjobb [emoji6] for min del er det mye sitting/kontor som er største belastninga, godt med avveksling når eg kan dra ut. Dvs, nå kom bekkenløsninga sigende, og med kontor i 2.etg og do i kjelleren på jobb ble det 50%+ mest mulig hjemmekontor på meg. Men fram til det - kontor er slitsomt!

Har ikke samvittighet til det, de er helt avhengig av meg i sommer. Men jeg tenker at hvis ikke ting roer seg når de andre er tilbake på jobb i august må jeg vurdere å jobbe noe redusert. Håper jeg slipper det. Jeg blir bare litt provosert fordi jeg føler de lasser på meg med arbeid nå.

Håper det roer seg :)

Jeg gikk helt i kjelleren etter den helgen. På dager jeg hadde avtale om å være inne ble jeg sendt ut med liste pga sykdom. Tilslutt klarte jeg nesten ikke gå og flere av pasientene påpekte at jeg burde sykemelde meg helt. Snakket da med sjefen og sa jeg enten måtte sykemelde meg 100% eller så må jeg ha de 40% inne. Det var greit. Siden har jeg lagt lister og ordnet alt med medisiner. Jobber 4 halve dager i uka og det er helt supert. Har hjulpet mye på bekkenet, i tillegg til å bytte fra fysio til naprapat.

Dumt jeg tøyde strikken så langt, men jeg følte virkelig jeg sa ifra flere ganger. Men den siste gangen, så sjefen at jeg nesten ikke klarte å gå, så da ble det vel mer virkelig for henne.

Takk for omtanken :happy:

Synd at det må gå så langt, men tror det er veldig typisk i helsevesenet der det er mangel på ressurser hele tiden. Fint at du satte ned foten til slutt :) Så heldig du er som kan ha 40 % inne. Jeg er så skuffet over at jeg ikke kan øke noe. Ville gjerne jobbet 3-4 halve dager i uken, men de kan bare tilrettelegge for to dager. Bekkenet mitt blir bare verre og verre, men tiden går så sakte hvis man ikke kan være litt på jobb og føle seg til nytte.

Fint at det ordnet seg for deg! Lykke til med resten av svangerskapet. Er jo lov å håpe at man kan jobbe litt iallefall, helt frem til termin :)

Back
Topp