Dette er jo helt tullete! Svangerskapspenger har du rett på enten om det å jobbe er farlig for babyen eller deg, eller om arbeidsplassen ikke har mulighet til å tilrettelegge for deg. Da må man evt. slutte å jobbe helt og heller få svangerskapspenger.
Jeg er i hjemmesykepleien jeg også. Klarer heller ikke tunge stell, eller generelt være på liste fra morgenen til lunsj, fordi bekkenet orker ikke å gå/stå så mange timer av gangen! De har skikkelig problemer med å tilrettelegge på lister. Fordi det blir så mye bytting og styr for alle de andre ansatte. Derfor er jeg satt på kun inne-arbeid med e-meldinger, doseringer, medisinkontroller, alarmtlf og spl tlf, dokumentasjon og samhandling med pårørende, lege og sykehus. For spl er det jo masse administrativt man kan gjøre også. Riktignok kan de ikke tilrettelegge for dette dersom jeg skal jobbe mer enn 20 %. Da må jeg litt ut på lister. Og over 50 % kan de ikke tilrettelegge i det heletatt....Er så merkelig system! ALT går på økonomi. Det er svindyrt å ha tilrettelegging.
Er du spl? Isåfall er det jo veldig mye du kan bidra med utover det å reise ut på fastbestemte lister. Evt hvis du er helsefagarbeider er det jo mulig å ikke gå liste, men plukke fagoppdrag med sårstell, profore og andre prosedyrer?
Stå på ditt. Viktigste er hvordan du har det.