Tilrettelegging på jobb

Pink_87

Blir kjent med forumet
Vet at arbeidsgiver er pliktig å tilrettelegge for gravide, men hvordan fungerer egentlig det i praksis? Er det vanlig på de fleste arbeidsplasser, eller kun større bedrifter?

Jeg jobber på kontor, så tar meg pauser i løpet av dagen som det passer meg.Ellers så har jeg fått prøve ut en
sånn fancy stol som skulle være bra for ryggen( syns ikke den var noe god) .

Får dere noe spesielt med tilrettelegging på jobb?

Jeg skulle få det pga bekkenløsning.. jobber 40% i barnehage og spurte om å få type kontorstol man kan sitte "feil vei" på. For å slappe litt av i korsrygg og strekke litt ut.. De koster vel 200 kr? Men ikke fått den nei.. så sliter mye med å ta pause i grunn da jeg sitter så fryktelig vondt.. i tillegg er det mye sykdom for tiden og det har hendt at pausen uteblir. Skulle også få muligheten til andre oppg i utetiden slik at jeg slapp å stå i 2 timer og være ute når det kun var isete underlag, men ikke fått mulighet til det.. i tillegg skulle vi ha jevnlige samtaler om hvordan arbeidsdagene fungerer.. men det har hun ikke hatt tid til.. så ikke mye her..
Er i uke 30 nå og vært 60%sykmeldt i 7 uker.. så veldig skuffet i grunn. Vil være på jobb så lenge som mulig, men er så og si sengeliggende når jeg kommer hjem :p vi er IA bedrift, men sett lite til de fordelene! Ble et lagt klagebrev, men har fantastiske kolleger som gjør at jeg trives veldig godt :)

Jeg skulle få det pga bekkenløsning.. jobber 40% i barnehage og spurte om å få type kontorstol man kan sitte "feil vei" på. For å slappe litt av i korsrygg og strekke litt ut.. De koster vel 200 kr? Men ikke fått den nei.. så sliter mye med å ta pause i grunn da jeg sitter så fryktelig vondt.. i tillegg er det mye sykdom for tiden og det har hendt at pausen uteblir. Skulle også få muligheten til andre oppg i utetiden slik at jeg slapp å stå i 2 timer og være ute når det kun var isete underlag, men ikke fått mulighet til det.. i tillegg skulle vi ha jevnlige samtaler om hvordan arbeidsdagene fungerer.. men det har hun ikke hatt tid til.. så ikke mye her..
Er i uke 30 nå og vært 60%sykmeldt i 7 uker.. så veldig skuffet i grunn. Vil være på jobb så lenge som mulig, men er så og si sengeliggende når jeg kommer hjem :p vi er IA bedrift, men sett lite til de fordelene! Ble et lagt klagebrev, men har fantastiske kolleger som gjør at jeg trives veldig godt :)
Jeg jobber også i barnehage, så veit godt hvordan du har det.. Mange tror det er en dans på roser, men det krever mye i en såpass fysisk jobb. Er selv sykemeldt 50% fordi de ikke klarer å tilrettelegge (IA her også) + to kollegaer (de andre 15 er herlige) som skjeller meg ut og snakker stygt om meg fordi jeg er litt "redusert" på enkelte ting. Sjefen bryr seg lite..

Jeg er sykepleier og har fått god tilrettelegging, jobben har leid inn vikar for meg slik at jeg går i tillegg til de andre og jobber for det meste med sykepleieoppgaver og ikke tungt stell. Jobber bare 20% pga mye kynnere nå så går to halve dager..fungerer veldig bra! Nav dekker noen av kostnandene for vikar tror jeg. Men jeg måtte finne ut av dette tilbudet selv gjennom bekjente i lignende situasjon.

Jeg jobber i barnehage.. Den er også IA-bedrift..
Arbeidsgiver søkte til nav om å få dekt en som går i min stilling to dager i uka frem til jeg skal ut i permisjon.. Og det fikk invilget midler til :) så nå er jeg to dager på kontoret og gjør kontorarbeid og tre dager på avdelig.. Godt å få mulighet til å fortsette i 100%, istede for å bli sykemeldt..men det hadde ikke vært mulig om sjefen ikke hadde ordnet dette for meg...

Jeg jobber også i barnehage, så veit godt hvordan du har det.. Mange tror det er en dans på roser, men det krever mye i en såpass fysisk jobb. Er selv sykemeldt 50% fordi de ikke klarer å tilrettelegge (IA her også) + to kollegaer (de andre 15 er herlige) som skjeller meg ut og snakker stygt om meg fordi jeg er litt "redusert" på enkelte ting. Sjefen bryr seg lite..
Utrolig kjedelig når det blir sånn :(
Vi får bare prøve å kose oss i den fantastiske tiden vi faktisk er inne i! :) selv om det hadde vært godt å vært litt mer på jobb og hatt litt mer tilrettelegging når man er der..men deilig å se at flere faktisk får det de har krav på også :)

Jeg har vel "tatt" meg en del tilrettelegging. Er lærer, og vi har ikke kontortid, så jeg er ikke nødvendigvis så mye på kontoret for tida. Har timene mine og gjør jobben min altså, men gjør mer hjemmefra. Blir fullstendig utslitt av hele dager på jobb, så dette er en måte å kunne ta litt pause på. Jeg ga bare beskjed om at jeg alltid er tilgjengelig på epost og evt telefon, og at jeg ikke er så mye på kontoret.

Nå skal jeg høre om jeg kan få litt tilrettelegging med timeplanen. Har en dag der jeg har både første og siste time, og det blir rett og slett for lenge å være på jobb. Sliter i tillegg veldig med søvnen, så må høre om det er mulig å få flytta den første timen til et tidspunkt senere på dagen. Spent på om de gidder med tanke på at jeg bare har 4 uker igjen før permisjon men, vet ikke om de er pliktige til det?

Jeg jobber som frisør og ila min arbeidsdag blir det mye gåing og ståing. Eneste tilretteleggingen som er mulig for meg er å ikke ta inn så mange kunder på lista mi. Pga kynnere og bekkenløsning er det ikke gunstig med en slik jobb.
Jobbet 50% en stund, da med kortere dager -ikke færre.
Pga faren for prematur fødsel får jeg ikke jobbe mer så har derfor vært 100%sm siden uke 24. Dette er mye fordi jeg får mer kynnere av å stå/gå enn å sitte, i mitt yrke er det ikke mulig å sitte en hel arb.dag og tilrettelegging er ikke mulig.
Har ingen andre arbeidsoppgaver som frisør enn å betjene kunder

Back
Topp