Tilrettelegging på jobb

Gravid med Gravøren!

Elsker forumet
Er det flere som har det her?
Jeg har fått 3.5 t til dagen, hvor jeg har en person som følger meg.. men føler ikke det er nok da.
Jobber på småbarns avdeling og er helt ødelagt når jeg kommer hjem. Bekkenet er begynt å streike, og bare det å plukke leker opp fra gulv/bakken nå- for meg vondt i bekkenet og halting lenge etterpå.

Så lurer på hvor mange timer tilrettelegging dere har?

Last edited:
Hva mener du med at du har 3,5 time tilrettelegging? Har du en vikar med deg eller jobber du 3,5 time mindre?
Hos meg kunne de ikke tilrettelegge, så jeg jobber ikke i det hele tatt :confused:

Det er håpløst for jobben å tilrettelegge for bekkenet - alt gjør jo vondt, selv det å sitte på en god kontorstol! Jeg har 50% sykemelding (jobber ca 70% i praksis), og har i dag leid krykker. Hurra!!!
Legen snakket også om taxi til og fra jobben når gangvanskene kommer skikkelig.
Skjønner godt at det er vondt å plukke leker!!

Nå er jeg usikker på hva slags tilrettelegging du har, da jeg ikke skjønte det med de 3,5 timene.

Selv har jeg bare snakket med sjefen om å slippe transporten av brukere til og fra jobben demmes. Dette pga jeg ofte er dårlig på morningen og da er det ikke noe særlig med 1 times kjøring. Det var helt i orden og det skulle jeg slippe.

Men kjenner jeg er sliten I flere dager etter å ha hatt jobbehelg så vet ikke om jeg klarer å jobbe helgene helt frem...

Jeg har en med meg sånn "skulder til skulder" :-) det skulle jeg jo selg ha skrevet!

Supert for de som har krav på dette da. Får ikke det jeg.
Men om du ikke føler det er nok, ville jeg snakket med legen om det. For det er vel de som bestemmer hva du bør ha :)
Bekkenvondt er ikke til å spøke med

Supert for de som har krav på dette da. Får ikke det jeg.
Men om du ikke føler det er nok, ville jeg snakket med legen om det. For det er vel de som bestemmer hva du bør ha :)
Bekkenvondt er ikke til å spøke med

Det er faktisk arbeidsgiver som har satt igang dette via NAV tror jeg.
Skal prøve meg litt til før jeg Evt får se det an om gradert sykemelding kanskje hadde vært noe itilegg. :-)

Det er faktisk arbeidsgiver som har satt igang dette via NAV tror jeg.
Skal prøve meg litt til før jeg Evt får se det an om gradert sykemelding kanskje hadde vært noe itilegg. :-)

Ok. Da ville jeg vel kanskje hørt med dem hva de sier :)

Ikke press deg altfor hardt da, så du ender opp med å ikke kunne gjøre noe da ;)

Det er håpløst for jobben å tilrettelegge for bekkenet - alt gjør jo vondt, selv det å sitte på en god kontorstol! Jeg har 50% sykemelding (jobber ca 70% i praksis), og har i dag leid krykker. Hurra!!!
Legen snakket også om taxi til og fra jobben når gangvanskene kommer skikkelig.
Skjønner godt at det er vondt å plukke leker!!
Leid? Er det ikke mulig å kjøpe?

Ingen tilrettelegging her. Har stående arbeid 7.5 time til dagen 100% Senest igår sto jeg og tok 3 svære traller/bur med 10/15/20 esker på hver med ca 12 kg + - vekt på hver eske... Tror ikke jeg orker det frem til perm.

Ingen tilrettelegging her. Har stående arbeid 7.5 time til dagen 100% Senest igår sto jeg og tok 3 svære traller/bur med 10/15/20 esker på hver med ca 12 kg + - vekt på hver eske... Tror ikke jeg orker det frem til perm.

Dette er vel en av tingene som kan gi deg svangerskapspenger ifølge arbeidsmiljøloven, om du ikke får tilrettelegging. Ville snakket med jordmor eller lege om det, så kan du jo evnt få redusert også. Du skal jo ikke jobbe deg ihjel :)

Ikke noe tilrettelegging her heller enda. Jobber på kontor, så er vel ikke så mye å tilrettelegge.
Har time til lege neste uke. Tror det går mot en delvis sykemelding på meg. Er helt ferdig etter bare 6 timer på jobb.
Holder på å sovne de to siste timene av dagen. Og orker ikke noe annet enn å sove på sofaen når jeg kommer hjem.
Er 14+2 i dag. Hadde trodd energien skulle komme seg litt nå. :(

Leid? Er det ikke mulig å kjøpe?
Mulig å kjøpe, selvsagt. Leid var kanskje et feil ord - lånt av Oslo kommune mot depositum på 250,-. Håper jeg ikke vil trenge dem i all evighet, og har for mye liggende i kjelleren fra før av :)

Mulig å kjøpe, selvsagt. Leid var kanskje et feil ord - lånt av Oslo kommune mot depositum på 250,-. Håper jeg ikke vil trenge dem i all evighet, og har for mye liggende i kjelleren fra før av :)
Aha :) googlet i går og fikk opp at det koster 109,- pr krykke på Apoteket... Redd jeg må krype til korset snart også...

Aha :) googlet i går og fikk opp at det koster 109,- pr krykke på Apoteket... Redd jeg må krype til korset snart også...
Jeg gjorde akkurat det samme i går :)
Googlet alle alternativer, apotek og enklere liv osv.
Anbefaler å begynne før det gjør altfor vondt i bekkenet, for det gir en uvanlig belastning for armene/ skuldrene... Nå er jeg veldig dårlig trent, men hadde ikke klart å gå med krykker en hel dag fra starten av. Veksler litt.

Jeg har tilrettelegging fordi jeg jobber skift. Så istedenfor å jobbe nattskiftene, så går jeg formiddag for å dekke opp timene jeg mister ved å ikke gå natta. Er ikke noe opplegg til meg, så går egentlig på jobb og driver dank, utrolig kjedelig! Så lurer på om det ikke blir tilrettelegging med mindre stilling etterhvert, ettersom det bare er mer tungvint og gå formiddagen og ikke ha noe å gjøre :) Jobber i fabrikk, så blir nok til rettelegging pga støy etterhvert også, over 85db oppimot 100 db noen plasser :)

Har ikke fått søkt om det enda jeg :( men kjenner at det snart trengs..
Eneste tilrettelegging nå er at jeg slipper å legge/ta opp ungene i sovetiden. Jobber også på småbarnsavd i bhg.

Sjefen min gjorde det automatisk når vi kom over nyttår. Men når jeg ikke har den andre personen med meg, syns jeg det er litt vanskelig å " mase" på de andre, om å gjøre mine plikter....

Sjefen min gjorde det automatisk når vi kom over nyttår. Men når jeg ikke har den andre personen med meg, syns jeg det er litt vanskelig å " mase" på de andre, om å gjøre mine plikter....

Hadde møte med min sjef idag, og tok opp dette. Hun sa vi skulle vente til neste møte med BHT-dama.. Men det er enda ikke satt noe dato for det møtet..
Så får vel bare vente :)

Back
Topp