Tilrettelegging på arbeidsplassen

Villblomst26

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Februarlykke 2022❄️
Har vanskelig for å få forståelse og tilrettelegging hos arbeidsgiver, de prater kun om deres forventninger til meg i arbeidet og bryr seg lite om at det er enkelte ting jeg ikke lenger kan utføre pga tidlig bekkenløsning. Noen andre som sliter med samme problem? Hvordan skal man egentlig håndtere dette etter man allerede har prøvd alt for å nå ut for å få forståelse fra arbeidsplassen? :/ veldig frustrert nå!

Er dere medlem av noen bedriftshelsetjeneste? Da kan du ihvertfall henvende deg der å få noe veiledning. De har jo også lege der som kanskje kan legge press på arbeidsgiver.

Ellers så ville jeg nok snakket med fastlegen å fått en gradert sykemelding slik at de ble nødt til å forstå situasjonen.:)

Er dere medlem av noen bedriftshelsetjeneste? Da kan du ihvertfall henvende deg der å få noe veiledning. De har jo også lege der som kanskje kan legge press på arbeidsgiver.

Ellers så ville jeg nok snakket med fastlegen å fått en gradert sykemelding slik at de ble nødt til å forstå situasjonen.:)

Nei det har vi dessverre ikke her.. ja skal til legen så får høre hva hun synes så håper at hun kan være til hjelp :)

Jeg fikk et skjema som jordmor har fylt ut, der hun krever at det blir tilrettelagt, kan ikke arbeidsgiver tilrettelegge krysser de av på det og jeg måtte ta skjema med til Nav. Hun mente da at Nav ikke kom til å godta det.
Jeg slapp heldigvis å ta det med til Nav, men alternativet til arbeidsgiver er jo egentlig tilrettelegge ellers ender det med sykemld.
De har heldigvis vært flink å tilrettelegge til meg :-)

Er det en liten arbeidsplass der de sjelden har gravide og kanskje ikke er oppdatert på regler og rettigheter? Skriv ut og lever sammen med en skriftlig liste over hva du trenger. Gjerne sammen med papiret fra jordmor/lege.

Enig med lo over meg her!
Håper det ordner seg.Lykke til:)

Jeg har fått veldig god tilrettelegging på min arbeidsplass, men jeg jobber privat og i IA- bedrift som tar dette veldig på alvor.. men hører dessverre om altfor mange som sliter. Ofte er det lite kunnskap hos lederne som utgjør problemer.. og holdninger, dessverre. Men få lege og/eller jordmor til å beskrive hva du trenger og lever det til sjefen. Ja, sjefen din kan snakke så mye hun vil om deres forventninger til deg, men hun må imøtekomme dine forventninger så godt hun kan.. og det finnes ordninger som kan hjelpe. Hos oss har de søkt tilretteleggingsbistand fra NAV som skal hjelpe dem økonomisk i forhold til at de må få i inn ekstra bemanning som skal hjelpe meg.. NAV dekker ikke fulle vakter, men det er iallfall en hjelp på veien for bedriften..

Back
Topp