Tilrettelegging på arbeidsplassen

Villblomst26

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Februarlykke 2022❄️
Har vanskelig for å få forståelse og tilrettelegging hos arbeidsgiver, de prater kun om deres forventninger til meg i arbeidet og bryr seg lite om at det er enkelte ting jeg ikke lenger kan utføre pga tidlig bekkenløsning. Noen andre som sliter med samme problem? Hvordan skal man egentlig håndtere dette etter man allerede har prøvd alt for å nå ut for å få forståelse fra arbeidsplassen? :/ veldig frustrert nå!

Da går du til fastlegen din og forklarer situasjonen! Da skriver han eventuelt sykemelding på deg, hvor mange prosent du skal jobbe, og hvilke arbeidsoppgaver du ikke kan utføre!
Kjenner jeg blir irritert på dine vegne, vet hvordan det er når arbeidsplassen gir f.. :mad:

Da går du til fastlegen din og forklarer situasjonen! Da skriver han eventuelt sykemelding på deg, hvor mange prosent du skal jobbe, og hvilke arbeidsoppgaver du ikke kan utføre!
Kjenner jeg blir irritert på dine vegne, vet hvordan det er når arbeidsplassen gir f.. :mad:

huff ja, har gitt klar beskjed om hva jeg ikke kan gjøre mer men de har rett og slett kun gjort det verre for meg og satt meg opp på doble vakter og senest mulig. noe jeg spurte dem fint om ikke å gjøre pga dette og da var det "helt greit" men så snudde det tvert.. føler meg rett å slett hengt ut på arbeidsplassen siden jeg ikke kan gjøre alt jeg gjorde før! :(

huff ja, har gitt klar beskjed om hva jeg ikke kan gjøre mer men de har rett og slett kun gjort det verre for meg og satt meg opp på doble vakter og senest mulig. noe jeg spurte dem fint om ikke å gjøre pga dette og da var det "helt greit" men så snudde det tvert.. føler meg rett å slett hengt ut på arbeidsplassen siden jeg ikke kan gjøre alt jeg gjorde før! :(

Fastlegen kan skrive sykmld det det står at du blir sykmld x antall prosent, men at dette KAN unngås ved å tilrettelegge med; også gi klare forventninger til tilretteleggingen

Jeg fikk 50 % svangerskapspenger pga. Bekkenplager og at arbeidsgiver ikke kunne tilrettelegge mer...NAV foretrekker at man benytter seg av svangerskapspenger i stedet for sykemelding (graviditet ikke sykdom) Både jordmor og lege kan skrive erklæring på dette! Svangerskapspenger kan også graderes....det vil heller ikke gå utover sykepenger i motsetning til om man benytter seg av sykemelding. Tror desverre ikke mange leger vet om det

Back
Topp