Tilrettelegges det på jobb for dere damer?

Karamellmamma

Betatt av forumet
Jeg er sykepleier og ønsker ikke å gå til tunge pasienter, pasienter som røyker og pasienter som kan være voldelig. Kanskje jeg er ekstremt forsiktig nå, men jeg vil være på den sikre siden. I dag sier sjefen min at jeg må jobbe som vanlig og at hun eventuelt kan bytte noen kveldsvakter til dagvakt... Og er det pasienter jeg ikke kan gå til, må jeg bytte disse selv med kollegaer... Kjente jeg ble provosert, for da må jeg hver vakt bytte pasienter og det er ikke alltid like enkelt. Åååå, kjenner jeg ble så provosert, så måtte bare få det ut! Er heldigvis sykmeldt i 2 uker pga kvalm og trøtt...
 
Last edited:
Slipper å være hos de det er mest sannsynlig å bli angrepet av. Jobber i bolig med utviklingshemmede, så det er en begrenset beboergruppe og enkelt å tilrettelegge.

De må vel tilrettelegge? Hvis ikke så får du dra til legen og høre hva h*n har å si om saken. De kan vel legge press på arbeidsgiver.
 
Sniker litt igjen... sorry! Sitter hos frisøren og kjeder meg [emoji13]

Det var da en veldig lite fleksibel og samarbeidsvillig leder du hadde. Ble provosert på dine vegne! Dersom alternativet var tilrettelegging eller sykemelding er jeg sikker på at hun hadde tilrettelagt for deg... Vil hun ha deg inn på smitterom også da eller?!?

Jeg er usikker på hvilke rettigheter du har, men jeg ville rådet deg til å kontakte sykepleierforbundet. De har sikkert stålkontroll på dette.

I Oslo kommune strekker de seg hvertfall veldig langt når det gjelder å tilrettelegg for gravide.