Tillrettelegging på jobb

Linn0308

Betatt av forumet
Er de plikktet å tilrettelegge for meg å det som jeg mener er best for meg. Eller til d di mener er best?

Sliter veldig med dette på jobben min nå :(

Å det har så mye å si om du har en ok sjef! De har plikt til å tilrettelegge for deg. Er det en IA bedrift så skal de jaffal det.
Men med meg, jobber i helseforetak, sjefen min flyttet kontorplassen min til en plass det var umulig å konsentrere seg. Satt der i et halvt år å fikk ikke gjort jobben min. Meldte det inn, uten respons. Så håper virkelig du har en grei arbeidsplass :)

Få bedriftjordmor på besøk! Hun er den beste til å tilrettelegge. . ☺ hun fikser hjelpemidler som er Jobb relaterte hvis du trenger d også.

Å det har så mye å si om du har en ok sjef! De har plikt til å tilrettelegge for deg. Er det en IA bedrift så skal de jaffal det.
Men med meg, jobber i helseforetak, sjefen min flyttet kontorplassen min til en plass det var umulig å konsentrere seg. Satt der i et halvt år å fikk ikke gjort jobben min. Meldte det inn, uten respons. Så håper virkelig du har en grei arbeidsplass :)
Å du har så rett så rett. Vi er IA bedrift. De andre som har vært gravide har fått tilrettelegging. Men sjefen tar til seg det de andre klager på, så sånn hun la fram til meg så håper hun jeg sykemelder meg i stede for å tilrettelegge, pga det blir sååå mye ekstra på de andre... jeg ser ikke hvor problemer har vært siden jeg har vært en av de andre, men orker ikke baksnakkingen som kommer, og sure blikk. Så jeg jobber nå 60% for å klare jobbe som normalt!

Å du har så rett så rett. Vi er IA bedrift. De andre som har vært gravide har fått tilrettelegging. Men sjefen tar til seg det de andre klager på, så sånn hun la fram til meg så håper hun jeg sykemelder meg i stede for å tilrettelegge, pga det blir sååå mye ekstra på de andre... jeg ser ikke hvor problemer har vært siden jeg har vært en av de andre, men orker ikke baksnakkingen som kommer, og sure blikk. Så jeg jobber nå 60% for å klare jobbe som normalt!
Det dr ufattelig dårlig av arbeidsplassen! Tilrettelegging kan være så mangt, kommer ann på hvilken jobb du har :)

Det dr ufattelig dårlig av arbeidsplassen! Tilrettelegging kan være så mangt, kommer ann på hvilken jobb du har :)
I know. Men jeg er i barnehage. Så skjønner jo at hvis jeg ikke kan løfte de minste osv så blir d mye på de 2 andre. Så jeg har bestemt meg for å Være i jobb så lenge jeg kan gjøre alt som jeg vanligvis skulle gjort ☺ og sjefen er enig! Er ikke med på turer der vi må ha tvilling vogner med pga bekkenet, men forløpig er d eneste form for tilrettelegging :-)

I know. Men jeg er i barnehage. Så skjønner jo at hvis jeg ikke kan løfte de minste osv så blir d mye på de 2 andre. Så jeg har bestemt meg for å Være i jobb så lenge jeg kan gjøre alt som jeg vanligvis skulle gjort ☺ og sjefen er enig! Er ikke med på turer der vi må ha tvilling vogner med pga bekkenet, men forløpig er d eneste form for tilrettelegging :-)
Hva med opp på stor avdeling da?

Sa hun virkelig det??? Wow, en leder skal aldri oppfordre til sykemelding!
Jøss. Min leder ba meg finne en annen jobb hun. Koselig at!

Vet ikke hvordan reglene er. Men her fikk jeg beskjed fra sjefen om å holde meg unna evt. voldlige pasienter. Kollegaene mine er heldigvis veldig forståelsesfulle til det :)

Last edited:
Må og holda meg unna utagerende brukere. Noe eg forstår. Men blir nesten bare satt opp på de 3 tyngste brukerene her å ikje de 5 lettere brukerene. Før gikk jeg omtrent 100%på de utagerende. Men forstår ikke logikken i og bare sette meg på de 3 tyngste når vi har 5 som er lettere. Begynner å bli sliten i rygg og hofter. Vet ikke om det er bekkenet for har aldri hatt slike problemer før. Vil virkelig holde meg i jobb så lenge så mulig. Er jo bare 11+2 så vil absolutt ikke bli sykemeldt på leeeenge. Hadde håpet å jobbe fult hele svangerskapet å da sjønner jeg ikke hvorfor de sliter meg ut nå alerede

Trodde det var av arbeidsgivers interesse å tilrettelegge uansett. Vi har kjøpt avlastningsmatter, avlastningsstol og satt av bedre tid på kundelistene til våre gravide. (Frisør) De står også fritt til å jobbe kortere dager. Jeg har anbefalt 6 timersdager til de ansatte, da jeg selv jobbet fullt og ødela ryggen forrige svangerskap. Jobbet til 3 uker før den dagen han ble født.

Sa hun virkelig det??? Wow, en leder skal aldri oppfordre til sykemelding!
Jøss. Min leder ba meg finne en annen jobb hun. Koselig at!
Ja, hadde ikke forventet det som kommentar når jeg sa at jeg kommer til å slite med bekkenet. Flott det..

De skal kunne tilrette legge, jeg jobber i barnehage på småbarn å kjenner det godt på bekken og rygg på slutten av dagen. Jeg vill heller ikke klage så masse for da blir det mer på de to andre. Vi er ia bedrift så er spent på hvordan tilrettelegging som blir gjort med tiden. Jeg trur nok ikke det å bli flyttet opp på stor avdeling er aktuelt da barnehagen min nettopp har hat områkering på alle de ansatte.Når jeg gikk gravid forje gang jobbet jeg i hjemmesykepleien og der ble det 0 tilrettelegging

Få bedriftjordmor på besøk! Hun er den beste til å tilrettelegge. . ☺ hun fikser hjelpemidler som er Jobb relaterte hvis du trenger d også.

Bedriftsjordmord?
Aldri hørrt om.
Hvet du hvordan jeg får tak i dette i stavanger?

Bedriftsjordmord?
Aldri hørrt om.
Hvet du hvordan jeg får tak i dette i stavanger?
Jeg jobber i Bergen kommune. Og da bare gir jeg beskjed til sjefen hvis jeg føler det er på tide med et møte ☺

Back
Topp