Tilfeldig??

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Altså, jeg har begynt å faktisk lese på grøtpakkene man får på butikken, og i den ene er det 7,5 gram sukker! (Er ikke det veldig mye??) Vi har alltid slitt med å legge henne, spesielt de siste månedene da det gjerne har tatt 1-1,5 timer, så i går kveld lagde jeg havregrøt med kun havregryn og melk som hun fikk til kveldsmat. Det tok TI minutter å få henne til å sove!

Er det tilfeldig eller sovnet hun lettere fordi hun ikke fikk sukkersjokk like før? I tillegg våknet hun bare 2-3 ganger i løpet av kvelden mot normalen som er 5000...

Jeg er meeget spent på hvordan det blir ikveld....
 
Jeg tror ikke det er tilfeldig! Sukker er å be om bråk på kvelden! Jeg gir grøt med frukt i på morgenen, og "nøytral" grøt på kvelden - nettopp av den grunn. Jeg har ikke prøvd å lage grøt selv enda, da legginga ikke er noe stort problem i utgangspunktet. Men har merka at han er mer gira ved legging de gangene han har fått litt ekstra sukker på ettermiddagen, absolutt...

Håper jenta di blir like enkel å legge i kveld også, få høre hvordan det gikk? ;)
 
Blæ, nå skriker ho stående i senga... Samme marerittet ikveld som alle andre kvelder... Skriker med samme jeg har gått ut av rommet. Har sittet inne med henne i 20 minutter, men ho skal bare opp, så da gadd jeg rett og slett ikke å slåss med henne mer for denne gang :p Jeg prøver alt, men til ingen nytte før ho blir så trøtt og lei at hun sovner ved at jeg stryker henne på hodet. Saken er at det må taimes. ;)
Jeg har likevel tro på at det hjelper å kutte ut kjøpe-grøten på kveldene. Nå skal det sies at ho spiste en eplebåt i 16-16:30 tiden. Kanskje det har kicket inn?
 
Huff, så slitsomt! Eplebåt for såpass lenge siden tror jeg ikke spiller inn, men jeg vet jo ikke...

Kom plutselig på at jeg fikk en link av ei barselvenninne en gang, kanskje den kan være interressant for deg, Cosacita? Den er ikke skrevet for babyer, men man kan vel få noe tips likevel. Her er den: http://mobile.woman.no/article/77937-sov-bedre-med-riktig-kveldsmat/gallery/462543

Kanskje gi jenta di litt avocado etter hjemmelaget havregrøt hvis hun liker det, siden begge deler skal være søvnfremmende (og ikke søtt)?
 
Takk for link :)
Jeg kan jo prøve med litt avocado, ja :) Tar imot tips med åpne armer :D
 
Blæ, nå skriker ho stående i senga... Samme marerittet ikveld som alle andre kvelder... Skriker med samme jeg har gått ut av rommet. Har sittet inne med henne i 20 minutter, men ho skal bare opp, så da gadd jeg rett og slett ikke å slåss med henne mer for denne gang :p Jeg prøver alt, men til ingen nytte før ho blir så trøtt og lei at hun sovner ved at jeg stryker henne på hodet. Saken er at det må taimes. ;)
Jeg har likevel tro på at det hjelper å kutte ut kjøpe-grøten på kveldene. Nå skal det sies at ho spiste en eplebåt i 16-16:30 tiden. Kanskje det har kicket inn?


Er redd hun bare får skrike seg ferdig eg. Du går inn og legger ned, uten å snakke, så rett ut igjen. Det er tøft men kanskje det hjelper? Kor mykje sover hun på dagen?
 
Jeg gjorde slik som lillemortil2snart sier.. Før så sovnet han mens han ble ammet og så la jeg han i sengen. Da våknet han hele tiden gjennom kvelden. Helsesøster fortalte at jeg burde "vekke" han litt når jeg la han i sengen så han fikk dette med seg og ikke ble overrasket når han våknet på et annet sted enn der han sovnet. Egentlig ganske logisk. Dette fungerte også veldig bra. Nå er han våken når jeg legger han og sovner selv. Går inn kanskje 2 ganger i løpet av kvelden for å gi noen vanndråper og så sover han videre igjen.
MEN! Han våkner derimot ganske mange ganger i løpet av natten enda... Kunne sovet lenge, men jeg har ikke mulighet til å legge meg kl. 18, liksom.. Jeg gir kjøpegrøt til kveldsmat. Først grøt, så en flaske mme. Ikke pupp før leggetid lenger pga. kveldsjobb. Når sover jenta di i løpet av dagen da? Kan jo ikke regne med at hun sovner med en gang hvis hun sover til kl. 17 og du vil ha henne i seng f.eks. kl. 18.30 :) Men noen reagerer mer på sukker enn andre. Min reagerer ikke noe sælig på det, mens kanskje jenta di reagerer..
 
Jeg gjorde slik som lillemortil2snart sier.. Før så sovnet han mens han ble ammet og så la jeg han i sengen. Da våknet han hele tiden gjennom kvelden. Helsesøster fortalte at jeg burde "vekke" han litt når jeg la han i sengen så han fikk dette med seg og ikke ble overrasket når han våknet på et annet sted enn der han sovnet. Egentlig ganske logisk. Dette fungerte også veldig bra. Nå er han våken når jeg legger han og sovner selv. Går inn kanskje 2 ganger i løpet av kvelden for å gi noen vanndråper og så sover han videre igjen.
MEN! Han våkner derimot ganske mange ganger i løpet av natten enda... Kunne sovet lenge, men jeg har ikke mulighet til å legge meg kl. 18, liksom.. Jeg gir kjøpegrøt til kveldsmat. Først grøt, så en flaske mme. Ikke pupp før leggetid lenger pga. kveldsjobb. Når sover jenta di i løpet av dagen da? Kan jo ikke regne med at hun sovner med en gang hvis hun sover til kl. 17 og du vil ha henne i seng f.eks. kl. 18.30 :) Men noen reagerer mer på sukker enn andre. Min reagerer ikke noe sælig på det, mens kanskje jenta di reagerer..

Hehe, nei, det er sant ;) Hun har én lur om dagen om hun ikke sover bare 30 minutter på formiddagen. Da får hun gjerne en 15-20 minutter i 15-tida. (det har ingen forbindelse med vanskeligheter om kvelden) På en vanlig dag sover hun 90 minutter mellom 11 og 14, og da er hun veldig trøtt når hun skal legge seg for natta.
 
Back
Topp